Siis, epäilen nyt vahvasti, että minun appelsiinipleko (poikanen max.10cm) on eksynyt yhden kiekkokalan kyljille yöllä. Aamulla valojen syttyessä huomasin yhden kiekon olevan vinossa paikallaan kyljet syötynä suodattimen alla jossa appelsiinipleko tykkää asustella... Olen aiemminkin huomannut aplarin käväisevän kiekkojen kyljellä, mutta lähinnä vahingossa, kun on ollut siinä lähellä ja on siitä lähtenut heti pois, mutta olisko nyt yöllä sitten rohjennut alkaa imeskeleen oikeen urakalla??
Kertokaa nyt ihmeessä näyttääkö siltä, ettei vaan ois mikään tauti sitten... Olen himmeitä vaaleita läiskiä aiemmin vähän kattonu jollain kiekolla, mutta ei ne ole ollut lähellekkään noin pahoja eikä ne nyt yhdessä yössä voi noin paljo pahentua...
Laitan tähän nyt kaikki mahdolliset havainnot, jos jokin muu syy löytyis...Niin, välillä noi hinkkaa kylkiään "viurauttamalla" itsensä jotakin kantoa tai kasvia vasten ja joskus ne ravistelee päätään ihan niinku niillä ois joku hermosto vika...

(muutaman kerran puolelle ja toisella tosi nopeeta). Yhden kerran olen lääkinnyt nämä (parasite clear,vai mikä lie..) loisten takia, oiret oli tätä "hinkkailua" ja läähätystä/hapen haukkomista, eikä syönyt kukaan oikeastaan mitään ja olivat piilosilla...
Nyt nää on syöny ihan hyvin, ei ole haukkonut happea, eikä ole piilosilla...
Noniin, enpä laitakkaan kuvaa viä, kun en osaa...
Pitääkö kuvan olla netissä jossain osoitteessa, vai voiko sen tehdä tyyliin kopioi, liitä??