Olen tullut vähitellen siihen tulokseen että 400-litrainen saa NYT odottaa, katsotaan taas vuoden päästä uudelleen
Tää on jo sairasta, haluan taas uuden akvaarion
Valvoja: Moderaattorit
-
murmeliotus
- Member

Olen ollut kahdenvaiheilla tässä, kun mietin että ostaisinko vielä 400-litraisen toisen 300-litaisen tilalle ennen muuttoa.. Mutta toisaalta epäilyttää että onko uudessa kämpässä tilaa noin isolle.. Jos sen joutuukin sitten myymään niin kyllä harmittaa!
Olen tullut vähitellen siihen tulokseen että 400-litrainen saa NYT odottaa, katsotaan taas vuoden päästä uudelleen
Ja siinä kohtaa kun muutto tulee eteen ja osa altaista on jo toivon mukaan myyty ettei pyöri sitten jaloissa, niin ajattelin "piilottaa" pari 30 litraista minipurkkia isojen jalustakaappeihin ja ihmetellä myöhemmin että kas, mistän minä tuon pikkupurkin tempaisin kun tarvitsin tilaa kasveille 
-
Aqualung
- Katalysaattori

- Sukupuoli: Mies
Pitäisi tuo 128 litrainen vaihtaa 240 litraiseen. Pikku hiljaa alkaa suunnitelma hahmottua "mutku mä haluun" -vaihetta pidemmälle.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
Kovin mukavaa huomata, että 'hulluja' on muitakin.
Jossain toisessa ketjussa mainitsinkin, että pärjäsin monen monta vuotta tuolla pelkällä reilulla 60 litraisella. Tosin kauan haaveilin isommasta ja tuossa n. kuukausi sitten sain 317 litraisen ja kaiken piti olla justiinsa hyvin.
Miten sitten kävikin niin, että sunnuntaina kävin hakemassa yhden 140 litraisen ja yhden 60 litraisen altaan tänne.
Sitten mies (omaa tyhmyyttään
) kertoi, että yhdellä kaverillaan olisi tyhjillään 250 litrainen allas kaikkine vermeineen ja lisäksi n. 130 litrainen allas ilman vermeitä. Altaat saa hakea pois, kunhan tarjoaa entiselle omistajalle oluset terassilla. No eihän tuollaista tarjousta voi jättää väliin... vai voisiko muka? Minä en voinut ja niinpä käydään huomenna hakemassa sitten kaksi allasta vielä lisää.
Että kuukauden sisällä yhden altaan omistajasta kuuden purkin emännäksi
(ja miehelle en uskalla edes kertoa, että mielessä siintelee jo yksi kunnolla iso allas, kunhan vain keksin ensin, mihin sen sijoitan
)
Jossain toisessa ketjussa mainitsinkin, että pärjäsin monen monta vuotta tuolla pelkällä reilulla 60 litraisella. Tosin kauan haaveilin isommasta ja tuossa n. kuukausi sitten sain 317 litraisen ja kaiken piti olla justiinsa hyvin.
Miten sitten kävikin niin, että sunnuntaina kävin hakemassa yhden 140 litraisen ja yhden 60 litraisen altaan tänne.
Sitten mies (omaa tyhmyyttään
Että kuukauden sisällä yhden altaan omistajasta kuuden purkin emännäksi
Altaat 317 l (tetraario) ja 140 l (platyallas), työn alla 166 l ja 120 l
Niin.. Viime viikonloppuna kotiutui kauan kotiin odoteltu 141- litrainen.. Noo, samaisena ehtoona tai jo muutamaa päivää ennemminkin tuli katteltua altaita.. Mutta mutta. Taira isännälle viitsiä eres vihjaista.
Kyllä sitä kuitenkin varmaan joku purkki jatkoksi pitää hommata. Vaikka tuo nyt vasta kypsyykin, mutta, mutta, himo vain kasvaa.. Ajatella että se pysyi poissa vajaa 10 vuotta, jolloin vanhemmilla purkkeja oli. Sitten se vain eräänä päivänä iskee. Ainut ehto vaan oli isännän puolesta että itte sen sitten hoiran. 
-
Chrystal
- Member

- Akvaarioseurat: -
- Sukupuoli: Nainen
Nyt on vaan 128-litrainen mutta pakkopakkopakko saada vielä 240-l tai isompi keltsuparvelle ja seeproille... 128-l jää kokonaan kirsikkabarbeille(tai siihen ehk hankitaan kerrejä)<3 Mutta se karanteeni- ja kudetusallaskin pitäisi hommata, arrrrrrgh
Ei rahat riitä. Pakko ruveta säästämään pikkualtaaseen, isompaa allasta voisi toivoa jouluksi... <3
Rahaa aikas paljon tiedossa: Palkkani äidin opettajantyön avustamisesta(n. 50e), mummon synttäri raha(n.50e), sukulaisilta jtn rahaa plus kaikki kotityörahat & pikkuhilusäästöt
Nyt saa keräilyharrastus jäädä vähäksi aikaa kunhan olen ne varat lähettänyt sinne hevonkuuseen...![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Rahaa aikas paljon tiedossa: Palkkani äidin opettajantyön avustamisesta(n. 50e), mummon synttäri raha(n.50e), sukulaisilta jtn rahaa plus kaikki kotityörahat & pikkuhilusäästöt
Nyt saa keräilyharrastus jäädä vähäksi aikaa kunhan olen ne varat lähettänyt sinne hevonkuuseen...
Kuka sanoikaan akvaarioita rentouttavaksi ja huolettomaksi harrastukseksi?
Täällä on nyt 3 purkkia käynnissä: 20l tuleva rapula, n. 100l tuleva platy akvaario ja 200l tuleva pehmeän veden seura-akvaario.
Nykyisin altaissa keskitytään enemmälti vain kasvien kasvatteluun ja vanhempien kalojen mukavan loppuelämän takaamiseen.
Hankinnassa on iso tankki, joko kultakaloille, oskareille tai kiekoille.
Nykyisin altaissa keskitytään enemmälti vain kasvien kasvatteluun ja vanhempien kalojen mukavan loppuelämän takaamiseen.
Hankinnassa on iso tankki, joko kultakaloille, oskareille tai kiekoille.
~Sukarapuja ja kehittyvä kiekkola.
-
Mabo
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: Ciklidistit
Minulla on tuo altaiden haaliminen saanut jo seuraavan käänteen: nyt meinaan vähentää ainakin yhden tankin pois. Onhan noita jo kertynytkin, parhaimmillaan on ollut 9 allasta käynnissä. Taitaa itse asiassa olla nytkin, kun karanteenikipot laskee mukaan...
Mutta haaveissa on parin vuoden sisään saada pari noista pienemmistä ajettua alas ja yksi 600-litrainen mahdutettua vielä johonkin. Eli kyllä sitä kuumetta taitaa vieläkin olla.
Mutta haaveissa on parin vuoden sisään saada pari noista pienemmistä ajettua alas ja yksi 600-litrainen mahdutettua vielä johonkin. Eli kyllä sitä kuumetta taitaa vieläkin olla.
Tsekkaa Ciklidistien uudistuneet nettisivut!
www.ciklidistit.fi
www.ciklidistit.fi
Jostain syystä mun on aina pakko katsoa kaikki mahdolliset altaiden myynti-ilmoitukset. Harmillisen kaukana kaikki kiinnostavimmat yleensä tapaavat olla, mikä riepoo ilmoituksia lukiessa, mutta toisaalta etäisyys toimii hyvänä esteenä, etten saa kaikkia rahojani kiinni altaisiin. Meillä mies on suhteellisen rauhallinen tämän lotraamisen suhteen, mutta sen sukulaiset katsoivat ekaa allasta jo alta kulmain ja nostivat äläkän kun pystytin tuon 50l poikasaltaan.
Yksi kasviallas olisi haaveissa tällä hetkellä.
Mihin tv:tä tarvitaan, kun akvaario on keksitty?
-
Lea_83
- Junior Member

- Akvaarioseurat: Porin Akvaarioseura
Täällä ei kotona vielä ole yhtään allasta mut porukoilla on 180l tankki.
Katselin kyllä tossa että tohon yhdelle seinällä sopis joko kaks 500l tai sitten sellanen vähintään tonninen ja sit olis pari muutakin paikkaa minne niitä sopis. Et kyllä tännekkin vielä lisää hankitaan.
Tuo ehkä tuleva avokki haluis sammakoita joten niitäkin varmaan tulee olemaan jossain vaiheessa.
Tässä on vaan sellanen pikku ongelma. ei oo rahaa. tarvis vaan jostain ostaa allas ilman tekniikoita ja sit pikkuhiljaa keräillä se tekniikka siihen. Jos aloittais vaikka tollasella pienellä
Mut kyl se sit tietää että mitä siitä tulee..
Katselin kyllä tossa että tohon yhdelle seinällä sopis joko kaks 500l tai sitten sellanen vähintään tonninen ja sit olis pari muutakin paikkaa minne niitä sopis. Et kyllä tännekkin vielä lisää hankitaan.
Tuo ehkä tuleva avokki haluis sammakoita joten niitäkin varmaan tulee olemaan jossain vaiheessa.
Tässä on vaan sellanen pikku ongelma. ei oo rahaa. tarvis vaan jostain ostaa allas ilman tekniikoita ja sit pikkuhiljaa keräillä se tekniikka siihen. Jos aloittais vaikka tollasella pienellä
Mut kyl se sit tietää että mitä siitä tulee..
Hypi silmille vaan. Mä puhun omasta kokemuksesta.
-
partamonni95
- Starting Member