Pleko kasviakvaarioon
Valvoja: Moderaattorit
Pleko kasviakvaarioon
Akvaario 500 litraa, hiekkapohja, lämpö 26 ja näin kesällä enemmänkin. Peruspehmeää ja kasveja akvaarion täydeltä.
Onko mitään suht isohkoa plekoa joka söisi levää, mutta ei kasveja? Pohjalla on jo aika paljon kaloja, mahtuisiko näiden kanssa vielä?
Piikkisilmiä 7
Banjomonneja 2
Punanoitamonni ( muuttaa toiseen altaaseen)
Täplänoitamonneja 3
Monnisia 8
Enkeliplekoja 2
Pleko saisi olla kiltti ja olisi mukava, jos sitä näkisi muulloinkin kuin ruoka- aikoina. Katselin tuossa Helmipurjeplekoa, mutta siitä taitaa tulla liian suuri...
Onko mitään suht isohkoa plekoa joka söisi levää, mutta ei kasveja? Pohjalla on jo aika paljon kaloja, mahtuisiko näiden kanssa vielä?
Piikkisilmiä 7
Banjomonneja 2
Punanoitamonni ( muuttaa toiseen altaaseen)
Täplänoitamonneja 3
Monnisia 8
Enkeliplekoja 2
Pleko saisi olla kiltti ja olisi mukava, jos sitä näkisi muulloinkin kuin ruoka- aikoina. Katselin tuossa Helmipurjeplekoa, mutta siitä taitaa tulla liian suuri...
Karakorumin Aristokraattinen Tarkka- ampuja ja Junttikylän Akateeminen Syöppö
190 litraa, kissoja, koiria ja armoton määrä lampaita.
190 litraa, kissoja, koiria ja armoton määrä lampaita.
-
- Member
- Sukupuoli: Nainen
Appelsiinipleko on juuri se mitä tarvitset.
Rohkea ja melko ahkera aikuisenakin. Kiltti, voi pitää muiden plekojen kanssa tai vaikka useamman oman lajisen. On pirteän värinen ja kasvaa 20-25cm pitkäksi. Ja tietysti se tärkein, ei syö kasveja ollenkaan. Minulla on näitä yksi aikuinen ja yksi vauva ja kyllä voin suositella lämmöllä.

"Se on makuasia" Sanoi mäyrä, kun muniaan nuoli.
Miekin suosittelen appelsiiniplekoa, on todella ihana otus. On vielä pieni, alle 10 cm, mutta ei enää anna mustaplekon pomotella itseään eli temperamenttiakin löytyy. Syövät itse asiassa yhdessä kesäkurpitsaakin
On näkösillä pitkin päivää eli siinäkin mielessä mielenkiintoinen, kun tekemisiä saa seurata muulloinkin kuin iltahämärissä...
Luulisin, että hinta on n. 40e kieppeillä eli ei lähellekään niitä hinnakkaimpia plekoja!

Luulisin, että hinta on n. 40e kieppeillä eli ei lähellekään niitä hinnakkaimpia plekoja!
-
- Member
- Sukupuoli: Nainen
Ok. Siltä osin siis vaikuttaisi lupaavalta. Onkos kellään noita harjaplekoja ja niistä kokemuksia. Jos ei ilmaannu, niin pitää kokeilla riskillä, kun molempia kattikaloja on meille muuttamassa parin viikon sisällä. Itseni tuntien sieltä altaasta kyllä lähtee ennen plekot kuin kasvit 

* Huvinsa kullakin! *
Kas, kas joku toinenkin haluaa harjaplekon omistajaksi.
Mulla on ollu toi tammikuusta asti eikä ole kasvit kärsineet. Olin tosin alussa huolissaan kun en nähnyt sen kuukauteen syövän mitään, mutta sopeutuminen ilmeisesti kesti noin kauan.
Nyt on todennut, että tässä huushollissa syödään päivällä. Katkarapupelletit ja kesäkurpitsa näkyvät maistuvan. Menee pitkin jättiläismiekkalehteä, mutta reikiä ei oo ilmaantunut. Kantoja myös käy rapsuttelemassa.
Ei sitten väistä ketään ja partistyttö ei saa tulla lähellekään tai saa kyytiä. Muita ei hätyyttele. Prboy mainitsi vanhassa keskustelussa sen olevan riitaisa. Katso haulla (liitopleko, harjapleko, L-235)
Mulla on ollu toi tammikuusta asti eikä ole kasvit kärsineet. Olin tosin alussa huolissaan kun en nähnyt sen kuukauteen syövän mitään, mutta sopeutuminen ilmeisesti kesti noin kauan.
Nyt on todennut, että tässä huushollissa syödään päivällä. Katkarapupelletit ja kesäkurpitsa näkyvät maistuvan. Menee pitkin jättiläismiekkalehteä, mutta reikiä ei oo ilmaantunut. Kantoja myös käy rapsuttelemassa.
Ei sitten väistä ketään ja partistyttö ei saa tulla lähellekään tai saa kyytiä. Muita ei hätyyttele. Prboy mainitsi vanhassa keskustelussa sen olevan riitaisa. Katso haulla (liitopleko, harjapleko, L-235)
Elämä on ihanaa
On tosiaan aika vähän juttua ja kokemuksia tuosta harjaplekosta. Tuon mainitsemasi topicin myös löysin haulla. Itselleni muuttaa kyseisiä kavereita kaksi erään altaan mukana ja siksi nyt yritän pähkäillä parasta mahdollista sijoitusta niille. Väliaikaismajoitukseksi on olemassa kasviton allas salaojaputkineen ja virtauksineenpleco kirjoitti:Kas, kas joku toinenkin haluaa harjaplekon omistajaksi.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
* Huvinsa kullakin! *