Taisto kuparitetrojen ja millisten kanssa, käykö?

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
MIVI
Junior Member
Junior Member
Viestit: 92
Liittynyt: 14:51, 06.06.2007
Paikkakunta: Rauma

Taisto kuparitetrojen ja millisten kanssa, käykö?

Viesti Kirjoittaja MIVI »

Olen pitemmän aikaa pitänyt taistelukaloista, mutta vesi arvot ja sellaset sopivat nipin-napin yhteen ja tetrat saattavat näykkiä mistä taistot hermostuu, mettei minun tetrani ole vielä ketään näykkineet.


Elikkä are it OK in my aquarium?

:frown:
Mulla on vasta 54 litranen seura-akvaario ja 40 l rapuja.
Juhis90
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1294
Liittynyt: 18:47, 15.04.2004
Paikkakunta: Joensuu, LAS

Viesti Kirjoittaja Juhis90 »

Nuo millikset vaatisivat kovempaa vettä kuin taistot ja tetrat.
marinum
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3804
Liittynyt: 15:06, 29.01.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Raisio/Turku

Viesti Kirjoittaja marinum »

En laittaisi rauhallista taistoa supervilkkaiden kuparitetrojen joukkoon. Saattaa taistoparka saada päänsäryn :mrgreen: .
MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO
MIVI
Junior Member
Junior Member
Viestit: 92
Liittynyt: 14:51, 06.06.2007
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja MIVI »

Elikäs ei mielellään..
Mulla on vasta 54 litranen seura-akvaario ja 40 l rapuja.
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3249
Liittynyt: 13:24, 06.11.2003
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tuusula ja Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Kissanhiekka kirjoitti:Nuo millikset vaatisivat kovempaa vettä kuin taistot ja tetrat.
Ehei! Kuparitetra pärjää mm. Fishbasen mukaan kovassakin vedessä. Toisekseen miljoonakaloja ei ole laittaa kovaan veteen, kun keskikovakin riittää. Sen sijaan ainoa ongelma on taistelukalojen ja miljoonakalojen lämpötilavaatimukset ja mahdolliset ongelmat koiraiden kesken.
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
MIVI
Junior Member
Junior Member
Viestit: 92
Liittynyt: 14:51, 06.06.2007
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja MIVI »

JukkaV kirjoitti:
Kissanhiekka kirjoitti:Nuo millikset vaatisivat kovempaa vettä kuin taistot ja tetrat.
Ehei! Kuparitetra pärjää mm. Fishbasen mukaan kovassakin vedessä. Toisekseen miljoonakaloja ei ole laittaa kovaan veteen, kun keskikovakin riittää. Sen sijaan ainoa ongelma on taistelukalojen ja miljoonakalojen lämpötilavaatimukset ja mahdolliset ongelmat koiraiden kesken.
ajattelin ottaa naaraan ja milliskoiras kuoli, se oli ainoa :cry: .. Mutta kyllä uros poikasia on mulla.. eli taistonaaras menee millisten kanssa, uroksenkin?
Mulla on vasta 54 litranen seura-akvaario ja 40 l rapuja.
marinum
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3804
Liittynyt: 15:06, 29.01.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Raisio/Turku

Viesti Kirjoittaja marinum »

Mitkä altaasi vesiarvot ja lämpötila nyt ovat? Mielestäni taistelukalanaaraskaan ei tykkää noin vauhdikkaista seuralaisista.
MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO
MIVI
Junior Member
Junior Member
Viestit: 92
Liittynyt: 14:51, 06.06.2007
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja MIVI »

Joo ja lämpötila on 28 astetta nyt, sitten talvella varmaan hiukan alhasempi.

PH on hiukan päälle 7 tai 7.
Mulla on vasta 54 litranen seura-akvaario ja 40 l rapuja.
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3249
Liittynyt: 13:24, 06.11.2003
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tuusula ja Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Itse asiassa taistelukalanaaras on aika sitkeä kala sinällään, enkä näe ongelmia kuparitetran kanssa yhdistämisessä. MIVI: millaisia miljoonakalasi ovat, sellaisia jalostettuja vai luonnonmuodon kaltaisia?
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
MIVI
Junior Member
Junior Member
Viestit: 92
Liittynyt: 14:51, 06.06.2007
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja MIVI »

JukkaV kirjoitti:Itse asiassa taistelukalanaaras on aika sitkeä kala sinällään, enkä näe ongelmia kuparitetran kanssa yhdistämisessä. MIVI: millaisia miljoonakalasi ovat, sellaisia jalostettuja vai luonnonmuodon kaltaisia?
Melko jalostettuja. Uros oli pelkkä väri pläjäys :D . Mutta naaraat ei oo mitään huntu pyrstönaaraita, että ei oo niin pitkälle jalostettuja.
Mulla on vasta 54 litranen seura-akvaario ja 40 l rapuja.
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6704
Liittynyt: 01:32, 06.06.2004
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Karhula (Kotka)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

MIVI kirjoitti:
JukkaV kirjoitti:
Kissanhiekka kirjoitti:Nuo millikset vaatisivat kovempaa vettä kuin taistot ja tetrat.
Ehei! Kuparitetra pärjää mm. Fishbasen mukaan kovassakin vedessä. Toisekseen miljoonakaloja ei ole laittaa kovaan veteen, kun keskikovakin riittää. Sen sijaan ainoa ongelma on taistelukalojen ja miljoonakalojen lämpötilavaatimukset ja mahdolliset ongelmat koiraiden kesken.
ajattelin ottaa naaraan ja milliskoiras kuoli, se oli ainoa :cry: .. Mutta kyllä uros poikasia on mulla.. eli taistonaaras menee millisten kanssa, uroksenkin?
Taistelukalojen viileänsietokyky ei ole mitenkään sukupuolista riippuvaa, yhtä lailla taistelukalanaaraskin arvostaa 26-28 asteista vettä. Sillä vain ei ole kauniita ja valtaisia laahuseviä kuten koiraalla jotka silminnähden mustuisivat ja surkastuisivat kylmässä. Passiiviseksi se kuitenkin muuttuu ihan yhtä lailla. Taistelukalan seuraan vain lämmöstä pitävää porukkaa, kiitos.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
MIVI
Junior Member
Junior Member
Viestit: 92
Liittynyt: 14:51, 06.06.2007
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja MIVI »

Adrianna kirjoitti:
MIVI kirjoitti:
JukkaV kirjoitti:
Kissanhiekka kirjoitti:Nuo millikset vaatisivat kovempaa vettä kuin taistot ja tetrat.
Ehei! Kuparitetra pärjää mm. Fishbasen mukaan kovassakin vedessä. Toisekseen miljoonakaloja ei ole laittaa kovaan veteen, kun keskikovakin riittää. Sen sijaan ainoa ongelma on taistelukalojen ja miljoonakalojen lämpötilavaatimukset ja mahdolliset ongelmat koiraiden kesken.
ajattelin ottaa naaraan ja milliskoiras kuoli, se oli ainoa :cry: .. Mutta kyllä uros poikasia on mulla.. eli taistonaaras menee millisten kanssa, uroksenkin?
Taistelukalojen viileänsietokyky ei ole mitenkään sukupuolista riippuvaa, yhtä lailla taistelukalanaaraskin arvostaa 26-28 asteista vettä. Sillä vain ei ole kauniita ja valtaisia laahuseviä kuten koiraalla jotka silminnähden mustuisivat ja surkastuisivat kylmässä. Passiiviseksi se kuitenkin muuttuu ihan yhtä lailla. Taistelukalan seuraan vain lämmöstä pitävää porukkaa, kiitos.
Joo, mutta ajattelin että jos mulla tulee, sitten joskus olemaan milliskoiraita, niin ei tartte myydä taistoo.
Mulla on vasta 54 litranen seura-akvaario ja 40 l rapuja.
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3249
Liittynyt: 13:24, 06.11.2003
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tuusula ja Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Jostakin kumman syystä olen havainnut naaraiden olevan hiukan kestävämpiä kuin koiraiden - myös lämmön suhteen.
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
MIVI
Junior Member
Junior Member
Viestit: 92
Liittynyt: 14:51, 06.06.2007
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja MIVI »

No ei ainakaan sille tuu päänsärkyy, kun se näyttä luulevansa itseään kuparitetraksi, :D kun se on kuparitetrojen kanssa ja jahtaa niitä samalla tavalla kun ne toisiaan. Johtuu ehkä siitä, että se on saman kokonen kun kuparitetrat.
Mulla on vasta 54 litranen seura-akvaario ja 40 l rapuja.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”