Hunajarihmakalojen poikaset

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Rihmis
Member
Member

Hunajarihmakalojen poikaset

Viesti Kirjoittaja Rihmis »

Huomasin, että hunajaiset olivat kuteneet ja nyt on pieniä nuijapäitä akvaariossa jossa koiras hoivailee niitä huolellisesti :)
Mutta mitä ihmettä noin pienille voi antaa ruuaksi, löytyykö sellaisia ruokia jostain?
80, 100, 136 ja 230 litraiset, 5 kissaa ja mies, täydellistä
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Re: Hunajarihmakalojen poikaset

Viesti Kirjoittaja 7330 »

Rihmis kirjoitti:Huomasin, että hunajaiset olivat kuteneet ja nyt on pieniä nuijapäitä akvaariossa jossa koiras hoivailee niitä huolellisesti :)
Mutta mitä ihmettä noin pienille voi antaa ruuaksi, löytyykö sellaisia ruokia jostain?
Uudessa Akvaariokalat-kirjassa kehotettiin tarjoamaan labyrinttien poikasille ensin nestemäisiä poikasruokia tai tomumaisia kankaan läpi puristettuina. Tuota jälkimmäistä olen kokeillut vastakuoriutuneille paratiisikalan poikasille, jotka varmaan ovat samaa kokoluokkaa hunajarihmojen kanssa - eli olemattomia. 8O
Artemiaa ja sensellaista voi antaa sitten kun vähän kasvavat.
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Workkis
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Workkis »

Olen itse antanut aikoinaan kananmunan keltuiaista+hiivaa muussattuna sekaisin. Siitä parin viikon päästä vastakuoriutunuttu artemiaa. =)
Nightfish
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Hunajarihmakalojen poikaset

Viesti Kirjoittaja Nightfish »

Heip! Lainaan vähän ketjua jos sopii :) Huomasin nimittäin äsken saman ilmiön mun altaassa. Näin miten uros palautteli karanneita poikasia pesään :) Luulin ensin että söi ne..
Onkohan poikasilla mitään mahdollisuuksia pärjätä, en tiedä millä pystyisin tähän hätään esim rajamaan pesää..

En voinut kuvitetlla että ne jo onnistuisi tässä puuhassa kun on ollut nämä kalat vasta kuukauden mulla.. ja luulin että uros vain harjoittelee pesäntekoa kun se ei ollut mikään varsinainen pesä.. Eilen oli naaraalla kyllä tosi hieno raita, siitä päättelin että ehkä ne jotain yrittävät kohta :)
128 l altaassa ui 1 kardinaalitetraa, 9 kiilakylkeä, 3 klovninuoliaista, 1 partamonni ja 4 piikkisilmää. Altaassa asuu myös 10 leväsukarapua :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”