Perhoskalan ruokinta
Valvoja: Moderaattorit
Perhoskalan ruokinta
Hei perhoskalalliset, miten ruokitte kalojanne ja millä ruoalla?
Tuntuu olevan vähän konstikkaampi ruokittava kuin monet muut kalat. Mikähän olisi sopivan pitkään kelluva ja hyvä eväs? Kun näyttää siltä, että veijari ei huoli mitään suuhunpantavaa mikä on vähänkään vedenpinnan alapuolella ja ruoan pitää melkeimpä tulla suoraan kohti. Sitä sitten odotetaan väijymällä eikä tartte paljoa ohi mennä, niin ruoka jää nappaamatta.
Tuntuu olevan vähän konstikkaampi ruokittava kuin monet muut kalat. Mikähän olisi sopivan pitkään kelluva ja hyvä eväs? Kun näyttää siltä, että veijari ei huoli mitään suuhunpantavaa mikä on vähänkään vedenpinnan alapuolella ja ruoan pitää melkeimpä tulla suoraan kohti. Sitä sitten odotetaan väijymällä eikä tartte paljoa ohi mennä, niin ruoka jää nappaamatta.
Kärpäsii ja hyttysii riittää kesäaikana ihan ilman hoitoakin. Ainakin täällä maalla ja varsinkin maatilalla, jossa on elukoita. Eli mä van tapan niitä ja sit heitän akvaan, mä en niitä suostu kasvattamaan enkä hoitamaannipletius kirjoitti:Olen noita ajatellut hankkia. Oisko mitään linkkejä noiden hoitoon?
-
7330
- Katalysaattori

- Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Kysymys taisi olla perhoskalojen hoidosta, ei toukkien.mik kirjoitti:Kärpäsii ja hyttysii riittää kesäaikana ihan ilman hoitoakin. Ainakin täällä maalla ja varsinkin maatilalla, jossa on elukoita. Eli mä van tapan niitä ja sit heitän akvaan, mä en niitä suostu kasvattamaan enkä hoitamaannipletius kirjoitti:Olen noita ajatellut hankkia. Oisko mitään linkkejä noiden hoitoon?
Itsekin olen noita harkinnut "sitten joskus" tulevaan isoon altaaseen. Olen noista keräillyt tietoa, ja ilmeisesti altaalta vaaditaan mahdollisimman paljon pinta-alaa ja tyyntä vettä. Isommassa altaassa yksilöitä voi olla useampikin, mutta mitään seurallista väkeä ne eivät ole. Ja ruokinta on tosiaan konstikasta, kalaseuran pitäisi olla sen verran rauhallista että vaaniville perhosillekin jää jotain.
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
-
CrystalCat
- Junior Member