Oletko juonut akvaariovettä?
Valvoja: Moderaattorit
Alueen säännöt
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
- akvaarion tilavuus ja mitat
- Valaistus (millaiset putket, esim. 58W Philips 86)
- Suodatus (suodattimien merkit ja mallit)
- Akvaarion hoito (vedenvaihdot, ruokinta, kasvilannoiteet yms.)
- Akvaarion asukit (kalat + muut eliöt)
- Vesiarvot (pH, GH, KH, NO2-, NO3-, lämpötila)
- Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
- Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Oletko juonut akvaariovettä?
Kuinka moni on vahingossa nielaissut vanhaa vettä ja tuliko mitään ongelmia. Mä sain selllasen alkueläimen jostain, kun Plastokystis hominis, ja olen miettinyt, olisiko se voinut tulla akvaariosta, kun en ole käynyt Intiassa tai Etelä- Amerikassa, josta muut ihmiset on sen saaneet. Olisiko ihan hullu idea, vai alanko olla vainoharhainen? 

-
- Member
- Sukupuoli: Mies
-
- Advanced Member
Re: Oletko juonut akvaariovettä?
Kannattaa varmaan kysyä ennemmin lääkäriltä, mistä sen voi saada. Itse taisin moisen ötökän takia vetää tiukan antibioottikuurin kerran Venäjän reissun jälkeen.yuri kirjoitti:Kuinka moni on vahingossa nielaissut vanhaa vettä ja tuliko mitään ongelmia. Mä sain selllasen alkueläimen jostain, kun Plastokystis hominis, ja olen miettinyt, olisiko se voinut tulla akvaariosta, kun en ole käynyt Intiassa tai Etelä- Amerikassa, josta muut ihmiset on sen saaneet. Olisiko ihan hullu idea, vai alanko olla vainoharhainen?
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Nainen
Onhan sitä suuhun joutunut ja nieltykin on joskus. Harrastuksen alkuvaiheessa varsinkin, sillon tuli lappoletkua imeskeltyä, että vesi alkaisi kiertämään (Ja aika p*skaista vesi silloin olikin, kun liikakansoitetun altaan pohjaa lapposin.). Eipä mahtunut pieneen päähän silloin, että veden saa kiertämään muutoinkin kuin imaisemalla.
No joo, eipä akvaariovedestä koskaan mitään huonoja seurauksia itselleni ollut
No joo, eipä akvaariovedestä koskaan mitään huonoja seurauksia itselleni ollut

85-litrainen seura-akvaario.
onhan sitä tullut vahingossa maistettua. alussa kun mitään muuta keinoa lappoamiselle tiennyt. vuodet opettiva, että vesi kulkee putkessa ilmankin että sitä imee.
tuli muuten mieleen minkäs verran akvaariossasi on villejä kaloja? esim plecoja. niittenhän mikana voi kai tulla. en kyllä ole ennen kuullut moista
tuli muuten mieleen minkäs verran akvaariossasi on villejä kaloja? esim plecoja. niittenhän mikana voi kai tulla. en kyllä ole ennen kuullut moista
Yksi kova kuuri on tullut jo syötyä, en tiedä auttoiko. Eipä tuo lääkäri tiennyt yhtään mitään, tuntui että minä tiesin enemmän.JKE kirjoitti:Kannattaa varmaan kysyä ennemmin lääkäriltä, mistä sen voi saada. Itse taisin moisen ötökän takia vetää tiukan antibioottikuurin kerran Venäjän reissun jälkeen.yuri kirjoitti:Kuinka moni on vahingossa nielaissut vanhaa vettä ja tuliko mitään ongelmia. Mä sain selllasen alkueläimen jostain, kun Plastokystis hominis, ja olen miettinyt, olisiko se voinut tulla akvaariosta, kun en ole käynyt Intiassa tai Etelä- Amerikassa, josta muut ihmiset on sen saaneet. Olisiko ihan hullu idea, vai alanko olla vainoharhainen?
-
- Member
- Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Kyllähän tuota on tullut kerran tai useammankin hörpittyä varsinkin akvaarion vastahankkijana.
Kyllä sitä välillä pärski ja sylki, eikä se herkkua ole.
Onneksi sitten oppinut olemaan imemättä lapolla sitä mehua suuhun
Mutta enpä ole kyllä saanut matoja.....hope so!!! yöks
Kyllä sitä välillä pärski ja sylki, eikä se herkkua ole.
Onneksi sitten oppinut olemaan imemättä lapolla sitä mehua suuhun

Mutta enpä ole kyllä saanut matoja.....hope so!!! yöks

Akvaariot ovat vieneet sydämeni, lirisee siellä sun täällä ja isompaa tahdon..
http://www.terveysportti.fi/terveysport ... i=mbi00159 Tuon mukaan sitä on aika usealla.yuri kirjoitti: Mä sain selllasen alkueläimen jostain, kun Plastokystis hominis, ja olen miettinyt, olisiko se voinut tulla akvaariosta, kun en ole käynyt Intiassa tai Etelä- Amerikassa, josta muut ihmiset on sen saaneet.
Tuleehan mm. hedelmien mukana niitä alkueläimiä maapallon toiseltakin puolelta. En siis epäilisi ensimmäiseksi akvaariota.
-
- Advanced Member
Ei kyllä tule mieleen, kuinka moinen olisi voinut akvaarioon eksyä... Kannattaa ottaa selvää, kuinka pöpö leviää ja voivatko kalat esimerkiksi olla kantajia. Toisaalta luulisi, että ko. loista tulisi enemmänkin vastaan, koska kovin monen akvaristin altaata löytyy juurikin etelä-amerikkalaisia kaloja (jos sielläpäin kerrän pöpöä löytyy) ja kovin moni meistä on myös tuota kakkavettä onnistunut imaisemaan. Myös allekirjoittanut. 

Se mikä ei tapa, traumatisoi.