Alumiininen jalusta ja 450kg

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Jorg
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: SMAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Jorg »

Pohjantähti vakuuttaa myös kalat. Olisko ollut n. 80€/vuosi tollanen lisäosa. Ongelmana on se että pitää toimittaa ajan tasalla oleva lista yhtiöön kaloista. Tämä on tietysti hankalaa jos esim. viljelee kaloja niin tollasia listoja pitää lähettää tämän tästä. Korvauksen ylärajaa en muista.

Heillä ongelmana oli se että kala ei ole tuotantoeläin eikä myöskään kotieläin.
Vakuutus on ilmeisesti ihan joku sovellettava "rahastus"...:)

Meillä on 900 Akvastabil alumiinijalustalla... :| eikä sitä kaapistolla edes myydä.
Lunni
Member
Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lunni »

Mulla on Akvaariopisteen tekemä 500 litrainen alumiinijalustalla. Jalustan jalkojen välissä ovet alas asti ja päädyt kiinni. Tekniikan saa näin täysin peittoon ja on TYYLIKÄS!!
JJVi
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja JJVi »

joppe kirjoitti:
JJVi kirjoitti:Syvältähän nuo alumiinijalustat isojen altaiden alla ovat, ken väittää muuta niin terve tuloa tutustumaan tuon mun 650L & 300L altaiden jalustoihin.
Laitoit silti ne jalustat siitä alumiinista? Vähänkuin se kuuluisa entinen pappi joka sanoi jotta älkää tehkö niin kuin minä teen vaan niinkuin mä sanon. Olisit mieluummin laittanut vaikka lastusta. :mrgreen:
En katos kerrasta uskonut,
maisu kirjoitti:
JJVi kirjoitti:Syvältähän nuo alumiinijalustat isojen altaiden alla ovat, ken väittää muuta niin terve tuloa tutustumaan tuon mun 650L & 300L altaiden jalustoihin.
Höpsistä, tulkaa mieluummin meille heiluttamaan minun jalustojani, metrisen altaan alla on 8 jalkaa ja 160-senttisellä 10 koipea. Ihan vapaasti saatte tulla, olen nukkunut paljon paremmin noiden kanssa kuin aiempien lecaharkkojalustojen aikaan. Koska keitän kahvit?

Kaikista materiaaleista voi tehdä hyvän tai huonon jalustan, kysehän on siitä miten tehdään eikä mistä tehdään. Haluaisin kovasti tietää kenen antama on se "suositus" johon Puutori on tässä asiassa viitannut? Nimiä peliin jotta asia ja sen taustat voidaan tarkistaa.

Muistaako muuten kukaan onko jokin akvaarioliike joskus ollut kuluttajaviraston mustalla listalla ja jos niin mikähän se on ollut?
Maisun kanssa on jo aiemminkin aiheesta väännetty, ei jaksa varmaan enää alkaa. Kaffeet toki vois juoda,
/jari
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS

Viesti Kirjoittaja Maisu »

JJVi kirjoitti:Kaffeet toki vois juoda,
Pitäisi varmaan tässä kohtaa jättää kertomatta että vaikka kyllä juon kahvia niin itseni keittämää en suostu/pysty juomaan... :D

OT:ksi meni.
juuso77
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja juuso77 »

Moi,

Tarjosi Puutorilta toki puista jalustaa alumiinisen sijaan. Ei kuitenkaan oivaltanut, että minulla on nykyisellään puinen jalusta (tosin itse tehty) jonka haluaisin vaihtaa metalliseen. Puutoria vastaan minulla ei sinänsä ole mitään, ja Joki-malliseen akvaarioonikin olen varsin tyytyväinen.

Mainittakoon, ettei se alumiinijalustan hankkiminen muutenkaan helppoa ole, soitin JuTa-akvaarioliikkeeseen, ja pyysin tarjousta. Oli mestari itse kiireinen ja lupasi soittaa takaisin hinta-arvion kanssa, muttei koskaan soittanut.

Mieluiten ottaisin teräksisen jalan, mutta ei niitä tunnu kukaan myyvän. Itselläni ei ole mahdollisuutta hitsailla kasaan, ja bauhausin muovisiin kulmapaloihin en luota. Kun ei alumiinistakaan tunnu saavan osettua, tarvii vissiin rakentaa uusi puusta.

Vielä tuosta lujuudesta, ja etenkin sivuttaisvoiman vastustuskyvystä: On helppo rakentaa jalusta, joka kestää pystysuunnassa helpostikin, mutta tuo sivuttainen kestävyys on minulle tärkeää. Kohdistuvat keskivertovoimat ovat minulle yhdentekeviä, jos joskus kompastun akvaariota päin ja jalustaa antaa periksi ja valuttaa 350 litraa vettä minun ja alakerran naapurieni iloksi lattialle ja rakenteisiin.
marinum
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja marinum »

juuso77 kirjoitti:Moi,

Mainittakoon, ettei se alumiinijalustan hankkiminen muutenkaan helppoa ole, soitin JuTa-akvaarioliikkeeseen, ja pyysin tarjousta. Oli mestari itse kiireinen ja lupasi soittaa takaisin hinta-arvion kanssa, muttei koskaan soittanut takaisin
Oletko kysynyt tarjousta Akvaariokeskuksesta?
http://www.akvaariokeskus.com/ab2005/ja ... umiini.htm
MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO
Maria M
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Maria M »

En voi olla kommentoimatta Puutorin linjauksia. Kyselin itse keväällä liikkeestä puujalustatarjousta (312 litraiselle Juta-akvaariolle). Tähän keskusteluun törmätessäni muistin, että myös tuolloin liikkeessä mainittiin, että alumiinijalustaa ei suositella yli 450 kg painaville altaille. Eivät myöskään olleet halukkaita myymään minulle puujalustaa, sillä heidän mukaansa useimmat vakuutusyhtiöt vaativat, että allas ja jalusta ovat saman valmistajan tekemiä. Tiedustelin asiaa vakuutusyhtiöstäni (If), jossa todettiin, ettei tällaista ainakaan heillä vaadita kunhan valmistaja ilmoittaa jalustan kestävän sen päälle tulevan painon.
Kun vakuutin liikkeen siitä, että vakuutusyhtiöni osalta ei tule ongelmia, suostuivat myymään tuon puujalustan.

Itse jalustasta: kestävältä vaikuttaa ainakin tuon suhteellisen pienen altaan alla (tosin kokemuksia muista puujalustoista ei vielä ole). Työn jäljessä ja materiaaleissa olisi kyllä paljonkin toivomisen varaa, millä selittynee melkoisen edullinen hinta. Ensi viikolla tulevaan, hieman isompaan altaaseen tuleekin alumiinijalusta (molemmat Porista) - vanhan kerrostalon vinon lattian vuoksi yhdellä ylimääräisellä jalkaparilla.
joppe
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja joppe »

Maria M kirjoitti:Eivät myöskään olleet halukkaita myymään minulle puujalustaa, sillä heidän mukaansa useimmat vakuutusyhtiöt vaativat, että allas ja jalusta ovat saman valmistajan tekemiä. Tiedustelin asiaa vakuutusyhtiöstäni (If), jossa todettiin, ettei tällaista ainakaan heillä vaadita kunhan valmistaja ilmoittaa jalustan kestävän sen päälle tulevan painon.
Kun vakuutin liikkeen siitä, että vakuutusyhtiöni osalta ei tule ongelmia, suostuivat myymään tuon puujalustan.
Taitaa olla oikea höpöhöpö-liike koko paikka. Vai oikein vielä vakuutusyhtiöt vaativat kytkykauppaa. :mrgreen:
Todellinen syy noihin jorinoihin lienee kytkyhinnoittelu. Eli ovat laskeneet tuotteidensa hinnan niin että sisältää altaan ja jalustan. Pelkän jalustan koppuloinnista ei tule hilloa riittävästi. Selittäisi tuota mainitsemaasi työn jälkeäkin. Se jalusta oli pakko tehdä kun olit aktiivinen etkä antanut pullshitille mahdollisuutta.
marinum
Advanced Member
Advanced Member

joppe kirjoitti:
Maria M kirjoitti:Eivät myöskään olleet halukkaita myymään minulle puujalustaa, sillä heidän mukaansa useimmat vakuutusyhtiöt vaativat, että allas ja jalusta ovat saman valmistajan tekemiä. Tiedustelin asiaa vakuutusyhtiöstäni (If), jossa todettiin, ettei tällaista ainakaan heillä vaadita kunhan valmistaja ilmoittaa jalustan kestävän sen päälle tulevan painon.
Taitaa olla oikea höpöhöpö-liike koko paikka. Vai oikein vielä vakuutusyhtiöt vaativat kytkykauppaa. :mrgreen:
Todellinen syy noihin jorinoihin lienee kytkyhinnoittelu. Eli ovat laskeneet tuotteidensa hinnan niin että sisältää altaan ja jalustan. Pelkän jalustan koppuloinnista ei tule hilloa riittävästi. Selittäisi tuota mainitsemaasi työn jälkeäkin. Se jalusta oli pakko tehdä kun olit aktiivinen etkä antanut pullshitille mahdollisuutta.
Niin heillähän on Joki-altailla kahden vuoden takuu ja jos ostaa puukaapiston samalla, niin niihin saa neljän vuoden takuun.
Saitko Maria M sille pelkälle kaapistolle jonkun takuun?
Maria M
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Maria M »

Saitko Maria M sille pelkälle kaapistolle jonkun takuun?
Muistaakseni tuon kaksi vuotta sille lupasivat.
marinum
Advanced Member
Advanced Member

Onkohan muuten esimerkiksi tällä tapauksella jotain vaikutusta ollut tuohon heidän nykyiseen "suositukseen"?:
http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic ... =puutor%2A
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”