Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.
Siis onko Jyväskylässä Faunattarella ja Reporangalla isoja hintaeroja? (Pääasiassa kalojen ja kantojen hinnoissa).
Kumman liikkeen kalat "Kestävät" paremmin esim. kuljetuksia? Molemmissa on todella hyvä palvelu ja neuvot ovat aina edesauttaneet harrastusta, tosin normaaleja takapakkeja tulee aina. Olen melko tuuliviiri, että paljon menee ohi/ tajuamatta !
Jos halpuuden perässä haluaa asioida, kannattaa tutustua Rahulan rehuun. Löytyy Seppälästä Citymarkettia vastapäätä. Sieltä saa samat kalat ja ruuat ja tarvikkeet kuin muualtakin, mutta hinnat ovat aina ainakin euron halvemmat kuin keskustassa/Palokassa. Syynä on alhaisempi vuokra kuin muilla.
40l, 65l, 128l (80x40x40) ja 300l (120x50x50) Blogi
En ole käynyt (vielä) Jyväskylän Faunattaressa, mutta jos se on samaa hintaluokkaa kuin muut Faunattaret, taitaa Reporanka olla ainakin kalojen suhteen hieman edullisempi.
No pidemmän päälle se säästetty euro on jo omaisuus. Vesi testeihin meni n.15-20 e / pakkaus. Jos jokaisesta olisin saanut sen 1-2 e olisin jo miljönääri ! Eli siis rahulan rehuun? Ok
Mun muistaakseni tarvikkeiden suhteen keskustassa sijaitseva Riio on edullisin ja se Rahulan rehu kalojen suhteen. Itse kun Jyväskylässä asuin niin tuohon lopputulokseen tulin.
aamunilo kirjoitti:Mun muistaakseni tarvikkeiden suhteen keskustassa sijaitseva Riio on edullisin ja se Rahulan rehu kalojen suhteen. Itse kun Jyväskylässä asuin niin tuohon lopputulokseen tulin.
Eri asia, haluaako Rion toimintaa kannattaa. Kävin kerran, ei näyttänyt hyvältä.
Käytiin kesällä bongaamassa Jyväskylän akvaarioliikkeet. Rio oli pettymys. Ja Rahulan Rehu lopetteli akva-puolta. Kyseltiin ulkosuodatinta, niin tyttöset katteli hyllystä pieniä laatikoita ja luki niiden kylkiä... siinä sitte yskittiin, että ulkosuodattimet on paljon isompia.
aamunilo kirjoitti:Mun muistaakseni tarvikkeiden suhteen keskustassa sijaitseva Riio on edullisin ja se Rahulan rehu kalojen suhteen. Itse kun Jyväskylässä asuin niin tuohon lopputulokseen tulin.
Eri asia, haluaako Rion toimintaa kannattaa. Kävin kerran, ei näyttänyt hyvältä.
Miksi et? Ainakin minä olen saanut Riosta hyvää palvelua vuosikaudet. Toissa viikolla korjautin Riossa 200-litraisen alakulmasta haljenneen akvaarion 8:lla eurolla ja hyvin pitää vettä.
Rio on ihan hyvä liike kun tietää mitä sieltä on ostamassa.Käynyt siellä yli 20 vuotta asiolla ja koskaan ei ole ollut mitään valittamista,ei ehkä ihan niin siisti kun muut mutta mitä sitten...
"Eiku rytkyjä."
(Seppo Rädyn vastaus lentokentällä Ylen haastattelijan kysymykseen "Onko laukku nyt täynnä kisamieltä?" ennen Atlantan kesäolympialaisia 1996) http://s1.fi.gladiatus.com/game/c.php?uid=20066
Ehkä ensivaikutelma sitten petti.
Minuun teki aika heikon vaikutuksen yrmeä myyjä, joka ei edes tervehtinyt. Kauppa haisi jyrsijöiden jätöksiltä ja useissa altaissa oli selvästi sairaita kaloja (mieleen jäi etenkin kuparimonninen, jonka koko kylki oli homeen näköisen mössön peitossa). Kaloista ei myöskään ollut kuin muutamaa peruslajia, olisinko ollut väärään aikaan liikkeellä? Herppipuolen otukset oli nimetty "vähän sinne päin", ainakaan tieteellisiä nimiä ei pahemmin näkynyt. Pahiten jäivät harmittamaan kaksi isoa arapapukaijaa, jotka olivat nyppineet itsensä puolikaljuiksi ja joiden ruoka oli märkänä mössönä kuppien pohjalla.
Ilmeisesti havainnoilleni on sitten ihan "luonnollinen selitys"?
Rio on liikkeenä mitä on, mutta siellä on eräs naismyyjä, joka on mukava ja tietää jotain akvaarioistakin. Nimet saa (ainakin naiselta), jos kyselee. Kalavalikoima on aina sama. Ne papukaijat ovat iäisyyden vanhoja ja paikan pitäjän omia. Aina kun olen käynyt, on niillä kaikki ok. Kaloja karanteenataan kyllä, jolloin ne ovat takahuoneessa. Silikonit osaavat vaihtaa.
Itse myöskin suosittelen tuota Rahulan Rehua edullisten hintojen puolesta. Ihan siistin näköinen putiikki ja ainakin yksi myyjä tosiaan on kala-asioihin perehtynyt.
Justiina8: Milloin olet käynyt Rahulassa ->että olisivat olleet lopettelemassa akvapuolta...? Itse kävin myöskin joskus kesällä, olisikohan ollu kesä-heinäkuussa, enkä kyllä silloin ainakaan mitään tällaista huomannut. Toivottavasti eivät lopeta!
Faunattaresta olen saanut aina oikein hyvää palvelua, tosin hinnat ovat siellä hieman suolaiset. Esim. muutaman perunnuolimonnin olen sieltä kuitenkin hankkinut.
naatti kirjoitti:Rio on liikkeenä mitä on, mutta siellä on eräs naismyyjä, joka on mukava ja tietää jotain akvaarioistakin.
Mutta sillä nais myyjälläkin on kuulemma iso parvi kiekkokaloja 180 litrasessa juwel riiossa, kerran mulle niitä kehuskeli ja ne papukaijat on liian pienessä häkissä! Sitten, minä olen siellä taka huoneessa käynyt ja sillon siellä oli kyllä yli puolet kaloista kuolleet ja eihän niitä ollu pois otettu ja sit ne myy joskus kaloja liian pieneen akvaarioon, esim:yritti kaupata mulle 98 litraseen tiikerinuoliaista ja kerran kuulin ku tarjos jollekkin yhtä kiekkoo 20 litraseen ! Ainoa hyvä puoli on siellä et ne silikoonaa akvaarioita ja sit tekee mittojen mukaan, siitä plussaa!
Jyrsijöitä en menisi sieltä ikinä ostamaan (epäsopivia tavaroita -ja virikkeitä ja toivomisen varaa muutenkin). Kaveri sanoi, että siellä takana kaikki olisi hienosti.
justiina8 kirjoitti: Ja Rahulan Rehu lopetteli akva-puolta. :
Ei Rahulan Rehu ole missään nimessä lopettamassa akvapuolta, päinvastoin, kala- ja tuotevalikoima senkun lisääntyy kilpailukykyisillä hinnoilla.
Anteeksi virheellinen tieto... sekosin liikkeissä, kun niitä ehdittiin päivän aikana käydä useempia läpi. Ei tuolla Rahulan Rehussa kuitenkaan käyty.. se oli tuollainen kuin 'Karvakorvat', joka lopetteli....
Rahulan Rehu taisi olla ehtinyt sulkea ovensa, ennenku sinne kerittiin... Tultiin siis liian myöhään iltapäivällä.
^ Joo, Karvakorvilla tosin ei ole suurta valikoimaa ollutkaan. Jyrsijöiden ja muiden eläinten puolesta on yksinkertaisesti paras kuin myös palvelultaan.
Minusta Rahulan Rehun akvaariopuoli on aivan loistava, kalat ovat aina olleet kaikissa akvaarioissa terveitä ja akvaariot puhtaita. Tietoa ei kaikilla myyjllä tunnu akvaarioista olevan, mutta ainakin yksi henkilö Rahulassa vaikutti hyvinkin asiantuntevalta. Hinnat ovat edulliset Jyväskylän muihin liikkeisiin verrattuna. Rioon en tosin astu enää jalallanikaan, aivan järkyttävä paikka. Faunatar on hivenen kallis muihin verrattuna, mutta siisti ja myyjillä on akvaariotietoa. Reporangan valikoimat ovat hyvät ja kalalajeja on paljon, hinnat hiukan halvemmat kun esim. Faunattaressa. Karvakorvista ostin pikkuakvaan ihan hyvän suodattimen, 13.80e. Hintansa väärtti, todellakin.