(Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset
Valvoja: Moderaattorit
Olis tosiaan mukava tavata. Missä vain käy paitsi juuri nyt ei käy meillä. Päätettiin ryhtyä silikonien vaihtoon kun saatiin yksi täystuho mummulaan hoitoon. Kunhan saan taas kasvit ja kalat kotiutumaan kunnolla (ja ikkunat pestyä) niin meillekkin saa tulla.
Mulla olis ylimääräinen musta lehtikala koiras n. 6vuotias, kelpaisko kellekkään.
Samataten olisin kiinnostunut vaihtamaan leopardimonnisia leopardimonnisiin.
Mulla olis ylimääräinen musta lehtikala koiras n. 6vuotias, kelpaisko kellekkään.
Samataten olisin kiinnostunut vaihtamaan leopardimonnisia leopardimonnisiin.
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Samaten! Mukava että löytyy näitä harrastajia tästä lähikulmiltakin
Uusi tapaaminen olisi kyllä paikallaan, viimeksi ei tullut päästyä mukaan. Onkos kenelläkään ehdotuksia paikasta ja ajankohdasta???
Minullakin vähän semmoinen juttu ettei ole vielä paljon katseltavaa kuin tuo pieni 50 litrainen vain valmiina tällä hetkellä, mutta tuo isompikin alkaa jo kuukauden päästä olemaan vähän pännillä.. Meilläkin voidaan kokoontua sitten vähän syksymmällä..

Uusi tapaaminen olisi kyllä paikallaan, viimeksi ei tullut päästyä mukaan. Onkos kenelläkään ehdotuksia paikasta ja ajankohdasta???
Minullakin vähän semmoinen juttu ettei ole vielä paljon katseltavaa kuin tuo pieni 50 litrainen vain valmiina tällä hetkellä, mutta tuo isompikin alkaa jo kuukauden päästä olemaan vähän pännillä.. Meilläkin voidaan kokoontua sitten vähän syksymmällä..
Jospa minäkin
liittyisin tähän porukkaan, jos sopii. Olen tällainen uusherännyt harrastaja. 80-luvulla oli sellainen 40-50l kalasoppa purkki. Ja melkeen 20v kului ennen kuin aloitin uudestaan. Nyt on sitten 200l ollut n.3v...taitaa olla vähän vähemmän kuin 3v ja hupsis, tuntu,että kaikki oli muuttunut akvan hoidossa ja taidan olla vieläkin ihan pihalla, ainakin tuntuu siltä. Ja kaipailin kyllä kovasti skatassa olevaa akvaariokauppaa. Onneksi on tämä paikka, täältä on saanut paljon tietoa. Eli Jeppiksestä olen, enkä ole enään mikään nuori tytöntyllerö, vaan ikinuori keski-ikäinen. Muita asujaisia 2 lapsen ja miehen lisäksi 5 kissaa (+akvaario).
Re: Jospa minäkin
MeilläSippe1 kirjoitti:liittyisin tähän porukkaan, jos sopii.
Muita asujaisia 2 lapsen ja miehen lisäksi 5 kissaa (+akvaario).
2 lasta
1 mies
2 kissaa
3 akvaariollista kaloja.
Tervetuloa joukkoon tummaan

-
- Advanced Member
Jep, tervetuloa vaan minunkin puolestani, mukavaa, että tämä on saanut näin hyvin tuulta purjeisiin
Meillä neljän altaan lisäksi mies ja poika 11kk ja jo varattu leijonaharjaskani poika, sekä pari hummaa, jotka tosin austelevat tuossa kilometrin päässä appivanhempien tallissa

Meillä neljän altaan lisäksi mies ja poika 11kk ja jo varattu leijonaharjaskani poika, sekä pari hummaa, jotka tosin austelevat tuossa kilometrin päässä appivanhempien tallissa

Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
Kiva, kun uutta porukkaa tulee mukaan! Meidän keittiö ei tunnu valmistuvan ikinä (ja ukkokin karkaa just tästä päivästä alkaen lintujahtiin)...
Mutta kun se tässä syksyn myötä saadaan kuntoon ja sen mukana muukin huusholli johonkin järjestykseen (nyt on esim. tiskikone olohuoneessa...
) niin Kannuksessakin voitaisiin nähdä.
Meillä asustelee siis mun lisäksi mies, 2 koiraa + 2 allasta. Mitään mullistavaa noissa ei kyllä ole nähtävillä, toinen ihan tuikitavallinen seura-akvaario ja toisessa kasvamassa 3 kpl allablazen "tuotantoa" olevia salamanteriplekonpoikasia.
t. Katri
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)

Meillä asustelee siis mun lisäksi mies, 2 koiraa + 2 allasta. Mitään mullistavaa noissa ei kyllä ole nähtävillä, toinen ihan tuikitavallinen seura-akvaario ja toisessa kasvamassa 3 kpl allablazen "tuotantoa" olevia salamanteriplekonpoikasia.
t. Katri
Be merrier with a terrier!
Töitä
Eka ilta töissä loman jälkeen. Ihmeen nopeesti meni. Huomenna aamulla saan hakea leopardimonniset matkahuollosta, jippii.
Lehtikaloilla on taas kutu, tällä kertaa fluvalin kyljessä. Saa taas muut kalat elävää ruokaa, kun poikaset pääsee uimasille asti...
.Pitää varmaan kehitellä itse sellainen 40L purkki jossain vaiheessa, että sais joskus edes ihailla jälkeläisiä.
Lehtikaloilla on taas kutu, tällä kertaa fluvalin kyljessä. Saa taas muut kalat elävää ruokaa, kun poikaset pääsee uimasille asti...

Moi vaan kaikille pitkästä aikaa...
Mulla on ollut kyllä jonkin sortin hiljainen kausi akvaarioiden suhteen, ihan huonoa omaatuntoa pitää potea
. Juuri ja juuri saan pinnistellä et vedet vaihdan altaisiin viikottain ja ruoan muistan antaa kalolle. Piristysruisketta kyl kaipailen kovasti, tosin aloitin muutama kuukausi taas työt kotiäiti vuosien jälkeen, joten illalla on aika väsy olo kun on päivä juossut töissä ja illan 2 pienen pojan perässä mut sitähän se elämä on.
Perheeseeni kuuluu siis mies ja 3 ja 5 vuotiaat pojan viikarit sekä n.400litraa ja 50 litraa olevat akvaariot
Ja jos partiksia, lehtikaloja ja lämmittimiä kaipailette niin ottakaa yhteyttä.... Ja saattaapa muutama kirsikkasukarapukin uutta kotia tarvita.
Mulla on ollut kyllä jonkin sortin hiljainen kausi akvaarioiden suhteen, ihan huonoa omaatuntoa pitää potea
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Perheeseeni kuuluu siis mies ja 3 ja 5 vuotiaat pojan viikarit sekä n.400litraa ja 50 litraa olevat akvaariot
Ja jos partiksia, lehtikaloja ja lämmittimiä kaipailette niin ottakaa yhteyttä.... Ja saattaapa muutama kirsikkasukarapukin uutta kotia tarvita.
Hei vaan minunkin puolesta uusille jutustelijoille. 
Mulla on vähän kesäterässä akvaariotouhut (ja sitä tuntuu olevan liikkeellä muissakin talouksissa
) mutta edelleen nuo altaat ovat tuossa olemassa. 60-litraisenkin tuohon virittelin kotilopoikasille jotka pitäisi kyllä karsia ja sitten suurimmat viedä eteenpäin myyntiin... Katsotaan sitten tuleeko tuohon jotain kaloja, siirtyykö sammakot siihen vai mitä tapahtuu.
No, josko pieni "esittäytyminen" vielä tähän loppuun kun tuo eläimistökin on pienen muutoksen tehnyt kesän aikana. Eli akvaarioita löytyy 420, 190, n.60 ja n.40-litraiset. Plekoja pääasiassa mutta jotain kalan näköisiäkin kaloja löytyy. Nelikymppisessä on 2 kynsisammakkoa (Ossi-sammakko kuoli muutama viikko sitten 15-20 vuoden kunnioitettavassa iässä) ja omenakotiloita. Tyhjillään on 260-litrainen odottamassa päivää parempaa ja ehkä tilavampaa taloakin. Mies kun ei ihastu ajatukseen että survon lisää tavaraa tähän taloon...
Akvojen lisäksi meillä on enää koiria pikkueläinten (rotat, hiiret, kani, marsu) lähdettyä luonnollisen poistuman kautta. Viimeiseksi jäänyt Riesa-kani muutti veljeni luo.
Meilläkin voi miitin järjestää, mutta mieluummin loppusyksyn / talven aikaan niin nämä koiratouhut ehtivät vähän rauhoittua.

Mulla on vähän kesäterässä akvaariotouhut (ja sitä tuntuu olevan liikkeellä muissakin talouksissa

No, josko pieni "esittäytyminen" vielä tähän loppuun kun tuo eläimistökin on pienen muutoksen tehnyt kesän aikana. Eli akvaarioita löytyy 420, 190, n.60 ja n.40-litraiset. Plekoja pääasiassa mutta jotain kalan näköisiäkin kaloja löytyy. Nelikymppisessä on 2 kynsisammakkoa (Ossi-sammakko kuoli muutama viikko sitten 15-20 vuoden kunnioitettavassa iässä) ja omenakotiloita. Tyhjillään on 260-litrainen odottamassa päivää parempaa ja ehkä tilavampaa taloakin. Mies kun ei ihastu ajatukseen että survon lisää tavaraa tähän taloon...
Akvojen lisäksi meillä on enää koiria pikkueläinten (rotat, hiiret, kani, marsu) lähdettyä luonnollisen poistuman kautta. Viimeiseksi jäänyt Riesa-kani muutti veljeni luo.
Meilläkin voi miitin järjestää, mutta mieluummin loppusyksyn / talven aikaan niin nämä koiratouhut ehtivät vähän rauhoittua.
Huhuu pohjanmaa, olisko kellään nurkissa pyörimässä ylimääräistä 20-40litrasta allasta. Rapula kuume yltyy mutten juuri nyt saa sijoitettua kakkosallastani mihinkään järkevästi. Siispä tarvitsen uuden (akvaristin logiikkaa).
Jos kerran kaikki vaan keksii hyviä tekosyitä olla järjestämättä tapaamista niin tarjoan olohuoneeni käyttöön lokakuussa, siihen asti on viikonloput jo buukattu täyteen. Mikäli Veteli sijaitsee liian kaukana sivistyskeskuksista joku toinen altistakoot asuntonsa akvaristelle
Jos kerran kaikki vaan keksii hyviä tekosyitä olla järjestämättä tapaamista niin tarjoan olohuoneeni käyttöön lokakuussa, siihen asti on viikonloput jo buukattu täyteen. Mikäli Veteli sijaitsee liian kaukana sivistyskeskuksista joku toinen altistakoot asuntonsa akvaristelle

-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: HAS
Veteli passaa tännekin. Jospa minäkin saisin vedettyä itseni mukaan.
Minultakin löytyisi lasinen rapulaari, jonka leveys on 50, korkeus 32 ja syvyys 24 eli noin äkkipäätään räknättynä 38l. Mukaan pikku lämppäri.
Kävin Kuopiosta ostamassa 670-litraisen uima-altaan olohuoneeseen ja mukana tuli koko akvaristin elämäntyö, jota olen nyt epätoivon vimmalla koittanut survoa kaappeihin. Muuta ylimääräistä olisi esim. kasvipihtejä, haaveja, suodatinmattoa, erilaisia testejä, kotikemistin salaperäisiä purnukoita PMDD:n tekoa varten, Rondomatic-ruokinta-automaatti, Eheim 1000-pumppuja, 60cm valaisin, erimittaisia letkuja ym tingeltangelia epälukuinen määärä. Jos näistä joku jotakuta kiinnostaa niin tervetuloa tarjoamaan.
t. Tuula
670l + 98l, mies, kolme lasta ja kolme kissaa
Minultakin löytyisi lasinen rapulaari, jonka leveys on 50, korkeus 32 ja syvyys 24 eli noin äkkipäätään räknättynä 38l. Mukaan pikku lämppäri.
Kävin Kuopiosta ostamassa 670-litraisen uima-altaan olohuoneeseen ja mukana tuli koko akvaristin elämäntyö, jota olen nyt epätoivon vimmalla koittanut survoa kaappeihin. Muuta ylimääräistä olisi esim. kasvipihtejä, haaveja, suodatinmattoa, erilaisia testejä, kotikemistin salaperäisiä purnukoita PMDD:n tekoa varten, Rondomatic-ruokinta-automaatti, Eheim 1000-pumppuja, 60cm valaisin, erimittaisia letkuja ym tingeltangelia epälukuinen määärä. Jos näistä joku jotakuta kiinnostaa niin tervetuloa tarjoamaan.
t. Tuula
670l + 98l, mies, kolme lasta ja kolme kissaa
En nyt äkkiseltään hahmota, missä Veteli on, mutta koitan päästä paikalle...
Meidän auto kyllä perinteisesti on syksyviikonloppuisin isännän kulkupelinä (se hirvijahti nääs...
), mutta voihan siitä koittaa neuvotella. Tai kenties pummata kyytiä joltain
Tuula: Minkäs tehoisia (l/h) ne Eheimin pumput on? Tai voinhan minäkin tietysti tuota joskus netistä tutkailla... Joskus lähitulevaisuudessa tarvisin reilu 200 litraiseen plekoaltaaseen pumpun, mutta suotavaa olisi, että hiekat pysyisi altaan pohjalla ja vesikin kipossa...
Muoks. Ja onnea tietysti komean kokoisesta altaasta! Meillä vasta haaveillaan...

![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tuula: Minkäs tehoisia (l/h) ne Eheimin pumput on? Tai voinhan minäkin tietysti tuota joskus netistä tutkailla... Joskus lähitulevaisuudessa tarvisin reilu 200 litraiseen plekoaltaaseen pumpun, mutta suotavaa olisi, että hiekat pysyisi altaan pohjalla ja vesikin kipossa...

Muoks. Ja onnea tietysti komean kokoisesta altaasta! Meillä vasta haaveillaan...
-
- Junior Member
Plääh, mullakaan nyt tässä karttaa ole, että oisin kattonu jääkö Kannus miten napsakasti tuohon Kalajoen ja Vetelin väliin, mutta tutkitaan asiaa. Periaatteessa minun kyytiin pääsee väkeä väliltä bensakuluja jakamaan.
Pumppujen tehoista en osaa sanoa hevonjeesusta. Ne on tommosia pyöreitä ja niissä lukee Eheim Aquaball. Näissä on ollut omatekoinen rei'itetty imuputki jonka ympärillä on ollut sitten suodatinmattosylinteri eli siis omatekoisia mattosuodattimia. Minulla on niitä edelleen altaassa kaksi, mutta laatikosta löytyy ainakin kaksi lisää + putkea ja suodatinmattoa, jos haluaa askarrella mattosuodattimia.
Meilläkin voisi pitää sitten tämän Vetelin keikan jälkeen miitinkiä kunhan saan tuon ison altaan vähän rehvakkaampaan kuosiin. On nimittäin melko karu ilmestys vielä heikolla kasvustolla. Jahkas tässä virittelen monimetallin kattoon ja pistän kiljut pöhisemään ja haen Tampereen huutokaupasta saavillisen vihanneksia niin eiköhän se siitä sutviudu.
Pumppujen tehoista en osaa sanoa hevonjeesusta. Ne on tommosia pyöreitä ja niissä lukee Eheim Aquaball. Näissä on ollut omatekoinen rei'itetty imuputki jonka ympärillä on ollut sitten suodatinmattosylinteri eli siis omatekoisia mattosuodattimia. Minulla on niitä edelleen altaassa kaksi, mutta laatikosta löytyy ainakin kaksi lisää + putkea ja suodatinmattoa, jos haluaa askarrella mattosuodattimia.
Meilläkin voisi pitää sitten tämän Vetelin keikan jälkeen miitinkiä kunhan saan tuon ison altaan vähän rehvakkaampaan kuosiin. On nimittäin melko karu ilmestys vielä heikolla kasvustolla. Jahkas tässä virittelen monimetallin kattoon ja pistän kiljut pöhisemään ja haen Tampereen huutokaupasta saavillisen vihanneksia niin eiköhän se siitä sutviudu.
Nämähän kuulostaa ihan passelilta, mattosuodattimia olin värkkäämässä. Mulla on yksi Aquapallo itsellä ja oon ollu siihen ihan tyytyväinen. Hiljainen, helppo putsata jne. Laitan sulle vaikkas YV:tä tässä joskus. Lauantaina aikaisintaan, töissä on yhtä h******ä tänään ja huomenna...Tuulahelena kirjoitti:Pumppujen tehoista en osaa sanoa hevonjeesusta. Ne on tommosia pyöreitä ja niissä lukee Eheim Aquaball. Näissä on ollut omatekoinen rei'itetty imuputki jonka ympärillä on ollut sitten suodatinmattosylinteri eli siis omatekoisia mattosuodattimia. Minulla on niitä edelleen altaassa kaksi, mutta laatikosta löytyy ainakin kaksi lisää + putkea ja suodatinmattoa, jos haluaa askarrella mattosuodattimia.

-
- Junior Member
No mutta Vetelihän passaa oikein mainiosti!! Täälläkin alkaa pikkuhiljaa oleen pönttö valmiina niin voidaan meilläkin sitten jossain välissä rehvata.. Pitäisi vaan vielä saada tuohon 160 litraseen silikoonit vaihettua ni sais alkaa sitä rakentamaan.. Jos jollain löytyy ylimääräistä 80 cm pitkää valaisinkoteloa niin täällä olis kiinnostusta! Myös näpertämistä vaativat kelpaa, pelkkä kuorikin..
Te täällä suunnitelette täyttä häkää tapaamista, hyvä hyvä.
Jos saa ehdottaa niin käykö 6 tai 7 lokakuuta. edellisenä viikonloppuna on kuopuksen synttärit, joten menis samoilla siivouksilla (melkein).
Kyllä arki-illatkin käy kunhan on mies on silloin aamuvuorossa.
Tuulahelena: se sinun rapulaari kuulostaa juuri semmoselta kun olen alatellutkin, paljonko nollia siinä on hintalapussa.
Tarvitseeko joku mutteri allasta, olis yksi ylimääräinen
Jos saa ehdottaa niin käykö 6 tai 7 lokakuuta. edellisenä viikonloppuna on kuopuksen synttärit, joten menis samoilla siivouksilla (melkein).
Kyllä arki-illatkin käy kunhan on mies on silloin aamuvuorossa.
Tuulahelena: se sinun rapulaari kuulostaa juuri semmoselta kun olen alatellutkin, paljonko nollia siinä on hintalapussa.
Tarvitseeko joku mutteri allasta, olis yksi ylimääräinen
-
- Junior Member
No eihän siinä nyt paljoa voi olla nollia, oisko kymppi sopiva asevelihinta, kun ei ole muuta tekniikkaakaan kuin lämppäri?
Valitettavasti juuri tuona viikonloppuna menen laivalle nautiskelemaan pienipalkkaisen ammatin hyvistä puolista - laivainfoista, mutta mikä tahansa muu sunnuntai kävisi minulle hyvin. Meitä varten ei kannata siivota ja laittaa, tuleepahan kaikille hyvä mieli kun voi katsella ympärilleen, että on meillä ainakin tätä siistimpää...
Tosin tässä tullaan aina siihen ikuisuuskysymykseen, että eihän sota yhtä miestä kaipaa. Katsotaan mitä muu seurakunta sanoo.
t. Tuula
Valitettavasti juuri tuona viikonloppuna menen laivalle nautiskelemaan pienipalkkaisen ammatin hyvistä puolista - laivainfoista, mutta mikä tahansa muu sunnuntai kävisi minulle hyvin. Meitä varten ei kannata siivota ja laittaa, tuleepahan kaikille hyvä mieli kun voi katsella ympärilleen, että on meillä ainakin tätä siistimpää...
Tosin tässä tullaan aina siihen ikuisuuskysymykseen, että eihän sota yhtä miestä kaipaa. Katsotaan mitä muu seurakunta sanoo.
t. Tuula
-
- Junior Member
Ja niin maailma muuttuu.
Risteily on peruttu ja sunnuntai 7.10. sopisi oikein hyvin treffipäiväksi Vetelissä. Mites muut? Ja onko tavaran tarvetta niin voitaisiin pitää pienimuotoiset "ostaa-myy-vaihtaa ja varastaa"-päivät siinä samalla. Itse tarvitsisin 2 tulisuutyttöä, hiilarisysteemin 700-litraiseen ja jonkun kivan plekoparin kutuluolineen. Tarjolla on aiemmin mainittujen rapulaarin ja akvapallojen lisäksi 2 eläkeläistä keltabarbia, 1 rubiinitetra parvea vailla ja pari partispoikasta. Myös suodatinmattoa ja sekalaisia putkia ja letkuja löytyy, kasvipihtejä, haaveja, vesitestejä yms. Täytyykin oikein värkätä tässä ajan kanssa myynti-ilmo jonain päivänä.
Risteily on peruttu ja sunnuntai 7.10. sopisi oikein hyvin treffipäiväksi Vetelissä. Mites muut? Ja onko tavaran tarvetta niin voitaisiin pitää pienimuotoiset "ostaa-myy-vaihtaa ja varastaa"-päivät siinä samalla. Itse tarvitsisin 2 tulisuutyttöä, hiilarisysteemin 700-litraiseen ja jonkun kivan plekoparin kutuluolineen. Tarjolla on aiemmin mainittujen rapulaarin ja akvapallojen lisäksi 2 eläkeläistä keltabarbia, 1 rubiinitetra parvea vailla ja pari partispoikasta. Myös suodatinmattoa ja sekalaisia putkia ja letkuja löytyy, kasvipihtejä, haaveja, vesitestejä yms. Täytyykin oikein värkätä tässä ajan kanssa myynti-ilmo jonain päivänä.