Miekkapyrstöuros ahdistelee
Valvoja: Moderaattorit
Miekkapyrstöuros ahdistelee
Mun miekkapyrstöuros on nyt jo muutaman viikon tökkiny yhtä naarasta peräaukon kohdille. Se ui perässä ja puskee ja naaras säpsähtää karkuun. Toinen naaras ei kiinnosta ollenkaan.
Onkohan nyt niin, että tarttis kuitenkin olla enemmän naaraita sillä? Meillä meni yks naaras pois, kun osoittautuikin urokseksi, muttei otettu uutta, kun on noita poikasia kasvamassa.
Vai onko tolle käytökselle joku ihan oikee selityskin?
Onkohan nyt niin, että tarttis kuitenkin olla enemmän naaraita sillä? Meillä meni yks naaras pois, kun osoittautuikin urokseksi, muttei otettu uutta, kun on noita poikasia kasvamassa.
Vai onko tolle käytökselle joku ihan oikee selityskin?
Urokset..
Itsellä alkaa käymään hermoon, kun akvaariossani on kaksi isoa miekkis urosta..naaraita noin 8 + poikaset, joista ei vielä tiedä kumpia on.
Eli toinen uroksista jahtaa jatkuvasti, melkeimpä 24/7, toista urosta + naaraitakin välillä. Tänään toinenkin uroksista rohkaistui ja tappelu alkoi. Tökkivät toisiaan ja uivat vimmatusti.
Mitä pitäisi tehdä? Lopettaa molemmat? On vain ajan kysymys milloin heikompi uros löytyy kuolleena. Ja en haluaisia enempää poikasia.
Halukkaita ottajiakaan ei ole kyselyitä huolimatta löytynyt.
Eli toinen uroksista jahtaa jatkuvasti, melkeimpä 24/7, toista urosta + naaraitakin välillä. Tänään toinenkin uroksista rohkaistui ja tappelu alkoi. Tökkivät toisiaan ja uivat vimmatusti.
Mitä pitäisi tehdä? Lopettaa molemmat? On vain ajan kysymys milloin heikompi uros löytyy kuolleena. Ja en haluaisia enempää poikasia.
En kyllä tiedä noista käytöshäiriöistä mitään, mut meidän lähin eläinkauppa ottaa kyllä kaloja vastaan. Ei se niistä mitään maksa, mut musta on ollu kivempi viedä poikasetkin sinne, kun ei tarvii niitä lopettaa.
Tyttäreni käy niitä siellä katsomassa ja odottaa kovasti, että ne pääsis uuteen kotiin...
Tyttäreni käy niitä siellä katsomassa ja odottaa kovasti, että ne pääsis uuteen kotiin...
-
Tindra
- Advanced Member

- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Re: Urokset..
Kysele ihmeessä lemmikkiliikkeistä, itse vein kerran yksittäisen kalan juuri koska se rääkkäsi niin pahasti nuorempaa heikompaa, lupaavaa urosta, jolle en tahtonut käyvän huonosti. Mulla on muuten kans nyt kaksi aikuista miekkapyrstöurosta ja tilanne näytti samalta mutta ratkaisin homman sillä kun ostin juuri poikasakvaarion, niin laitoin toisen uroksen sinne lastenvahdiksi. Ei se käy poikasten kimppuun, on hyvä isukki ja näyttää viihtyvän mainiosti pienessäkin akvaariossa, eipähän kukaan käy kimppuun. Mulla kuoli juuri vähän aikaa sitten tosi upea keltainen uros, koska toi johtajauros rääkkäsi sitä niin pahasti, ei päästänyt syömään, ressukka laihtui hirveästi, varmaan kuoli stressiin ja nälkäängerb kirjoitti:Itsellä alkaa käymään hermoon, kun akvaariossani on kaksi isoa miekkis urosta..naaraita noin 8 + poikaset, joista ei vielä tiedä kumpia on.
Ja jos poikaspaljoudelta haluat välttyä, tulisi ennemmin myydä naaraat, koska nehän saa monta poikuetta yhdestä parittelukerrasta. Urokset taas teoriassa tulevat toimeen keskenään, mikäli akvaariossa ei ole naaraita. Myin itse kolme veljestä uuteen kotiin, koska mulla oli 5 urosta ja jatkuva rähinä niillä päällä. Kyselin poikien kuulumisia uudessa kodissaan, jossa ei ole naaraita ja ne ovat kuulemma ihan sulassa sovussa.
Akvarismia 1992-2014