Palettikala

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
sussu-
Starting Member
Starting Member

Palettikala

Viesti Kirjoittaja sussu- »

Minulla on akvaariossani kaksi palettikala pariskuntaa. Kuuluuko niiden vain olla pohjan tuntumissa eikä uiskennella ympäärinsä? Ja sitten kysyisin sitä vielä, että kun toinen palettikala naaraistani on musta... tai silleen oudosti tummunut että vain se punainen pallura mahassa näkyy. Onko tää ihan normaalia? 8O
astarte
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja astarte »

Mulla paletit ainakin uivat pohjassa ruokaa etsien ja pesäluolaa vahtien.
Ostan valukiviä ja mustaa hiekkaa. Sivutkin löytyy: http://akvaariot.tripod.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
NinZe
Member
Member

Viesti Kirjoittaja NinZe »

Täällä myös uivat pohjan tuntumassa.Täällä ainakin naaraan mahan värit voimistuvat kutuaikana. [;)]
240L + 180L Miljoonakalojen, ja Platyjen kasvatusta eli niitä voi tiedustella koska vaan.
sussu-
Starting Member
Starting Member

Se tummunut naaras oli tänä aamuna kuollut... eli vissiin ei ollu normaalia :cry:
sussu-
Starting Member
Starting Member

Tänään ostin uuden palettikala naaraan ku se entinen kuoli. nyt siis mulla on kaks pariskuntaa. toivottavasti kutevat pian :D
NinZe
Member
Member

Joo toivottavsti ... Ainut vaan et suosittelen kyl heti alkuus luopumaan toisesta pariskunnasta.Mul ei oo ku yks pariskunta ja niitten ensimmäinen "onnistunut" poikue tuotti n.100 poikasta ja ongelma on just siinä et niitä on vaikee saada mihinkää. Mä olen onneks kyl omiani onnistunu saamaan uusiin koteihin :roll:
240L + 180L Miljoonakalojen, ja Platyjen kasvatusta eli niitä voi tiedustella koska vaan.
marinum
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja marinum »

Niin ja miten mahtaa mahtua kaksi paletti pariskuntaa 100 litraiseen altaaseen sopuisasti? Tilaa pitäisi olla ainakin tuplaten lisää.
MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO
Phedra
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Phedra »

Minä kyllästyin paletti pariskunnan jatkuvaan ärhentelyyn muille kaloille ja lahtjoitin kutuparin pois. Poikasten aikaan paletit kerkesivät tappaa 2 kirsikkabarbia ja muutenkin käyttäytyivät kuin terroristit.

Tästä kyllästyneenä päätin ettei mulle tulee enää kirjoahvenia tai mitään reviiri kaloja :|
Pummiorava
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

Palettikalat

Viesti Kirjoittaja Pummiorava »

Meillä paletit ovat melkoisen rauhallisia pohjauimareita. Vaikka kutupareja on kaksi, rauhoittaa purkin koko (450l) kummasti käytöstä. Urokset ovat kerran selvittäneet valtasuhteensa ja rauha on palannut.
Rasborafani
"Mieltä on mahdoton etsiä mistään. Se on kuin lintujen jalanjäljet taivaalla."
NinZe
Member
Member

Ei oo meilläkää yhtää kalaa paletit tappaneet. 8O
valhalla
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja valhalla »

Phedra kirjoitti:Poikasten aikaan paletit kerkesivät tappaa 2 kirsikkabarbia ja muutenkin käyttäytyivät kuin terroristit.
Mitään monnisia ei kuulemani mukaan voi noiden kavereiden seuraksi pistää. Pitääkö tämä paikkansa?
85L & 120L
NinZe
Member
Member

Kyl mul o monniset ainaki ain saanu ol iha rauhas.
sussu-
Starting Member
Starting Member

Niin mullaki on monniset iha rauhassa saanu olla :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”