Kiitos taas vastauksista

Näköjään, kysymyksiä tulee aina vaan enemmän mitä enemmän asiaa olen miettinyt
Nyt tuli mieleeni, tarviiko noille kotiloille ylipäätään olla enempi kuivaa ilmatilaa kuin mitä normaalissa kala-akvassa on tarjolla?! Ajattelin vaan, että kun kumminkin ilmaa hengittävät, ja ainakin oma akvani on täytetty lähes piripintaan (yläkehyksen kohdilla jotta vesiraja ei näy ulospäin ollenkaan) Tarvitseeko kotiloiden siis saada nököttää kuivilla aina välillä? No, onhan tuossa toki kansilasit joissa voivat sisäpinnalla nököttää ja paistatella päivää
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kuinka paljon nuo kotilot ylipäätään oleilevat poissa vedestä, vai viettävätkö ne siellä lähes 100% ajasta?
Voi, kuinka hölmöjä kysymyksiä, mutta kun nämä taitaa olla niitä käytännön arkijuttuja, joista ei tunnu kovasti löytyvän tietoa muuta kuin ITSE harrastajilta
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kiitän vielä etukäteen; asia alkaa olemaan sitä myöten selvä, että alan hankkimaan noita.. Mieluiten hankkisin noita siis harrastajalta, vaikka tosiaankin tämän palstan kautta

Nimittäin, mulla tuo veden kovuus luulisi riittävän kotiloillekin, koska se on noin 10 dH. Niin, vielä piti kysyä, että ovatko kaikki nämä yleisimmät kotilot myöskin levää syöviä lajeja; olen kuullut kyllä että sitä innoissaan imeskelevät. Vai onko joku noista lajeista "ylitse muiden" mitä tulee tuohon levänsyöntiin?!