Olisi siis mukava näin alustavasti tietää, että paljonko voisi pyytää kaksi vuotta vanhasta Juwelin allaskokonaisuudesta, jonka tilavuus on 96 litraa ja mukana tulee avohyllyllinen Juwelin jalusta (musta) sekä kaikki alkuperäisen paketin tekniikka eli suodatin, lämmitin ja valokansi yhdellä putkella? Loisteputkessa on Juwelin heijastin ja putki on uusittu vuosi sitten Hagenin 20 w Agua-Glo-putkeen. Allas, jalusta ja tekniikka ovat kaikki hyvässä kunnossa.
Paljonko voisi pyytää 2-vuotiaasta Juwel 96:sta?
Valvoja: Moderaattorit
Paljonko voisi pyytää 2-vuotiaasta Juwel 96:sta?
Muutan lähiaikoina uuteen (isompaan
) asuntoon ja alunperin oli tarkoitus muuttaa tuo ainoa akvaarioni myös, koska se tuskin olisi mikään mahdoton urakka. Nyt on kuitenkin käynyt mielessä, että jos sen kumminkin myisi pois muuton alta ja ostaisi sitten uuteen asuntoon uuden (isomman
) altaan...
Olisi siis mukava näin alustavasti tietää, että paljonko voisi pyytää kaksi vuotta vanhasta Juwelin allaskokonaisuudesta, jonka tilavuus on 96 litraa ja mukana tulee avohyllyllinen Juwelin jalusta (musta) sekä kaikki alkuperäisen paketin tekniikka eli suodatin, lämmitin ja valokansi yhdellä putkella? Loisteputkessa on Juwelin heijastin ja putki on uusittu vuosi sitten Hagenin 20 w Agua-Glo-putkeen. Allas, jalusta ja tekniikka ovat kaikki hyvässä kunnossa.
Kolme pientä kalallista kasviallasta
Re: hmmmmmmmm
Kun on Juwelista kyse, tulee hintaan ennemminkin lisäystä tuohon 1 e/litra -periaatteeseen, eikä miinusta.frank kirjoitti:Jos MÄ ostan sen 8€ on sopiva(!)
muuten 1€/litra -30€
-
Kalallinen
- Senior Member

- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
-
Adrianna
- Elite Member

- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Ostajaa yleensä ei hirveästi lämmitä saatika kiinnosta ovh, itse sain saman huomata kun myin Hydorin painepullo-aktiivilevitin-CO2 -järjestelmää. Loppupeleissä alle 2 kk käytössä olleen vempeleen hinta tippui 199 € -> 30 €.ellaf kirjoitti:Kyseisen paketin ovh uutena on yli 300 euroa, joten alle 150 euron en lähde noin uutta pakettia myymään.
Toivottavasti saat altaan fiksulla hinnalla maailmalle, itselleni jäi juuri vanha mutta tosi edukkaasti myynnissä ollut allas käsiin. Ilmaiseksi kun en anna enkä kantamalla kuljeta kotiin
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Hyvä idea tuo varausmaksu. Tosin se luo hieman "epäluotettavuus" mielikuvaa ?Adrianna kirjoitti:Ostajaa yleensä ei hirveästi lämmitä saatika kiinnosta ovh, itse sain saman huomata kun myin Hydorin painepullo-aktiivilevitin-CO2 -järjestelmää. Loppupeleissä alle 2 kk käytössä olleen vempeleen hinta tippui 199 € -> 30 €.ellaf kirjoitti:Kyseisen paketin ovh uutena on yli 300 euroa, joten alle 150 euron en lähde noin uutta pakettia myymään.
Toivottavasti saat altaan fiksulla hinnalla maailmalle, itselleni jäi juuri vanha mutta tosi edukkaasti myynnissä ollut allas käsiin. Ilmaiseksi kun en anna enkä kantamalla kuljeta kotiin. Renkaidenpotkijoiden varalle kannatan varausmaksua, vaikka 50 €. Sellainen summa joka karkottaa ne ostan-en osta-ostan-en osta-emmätiiä-ostan-enpäs tyypit
.
Tyhmä saa olla muttei köyhä!
-
Adrianna
- Elite Member

- Viesti:
Hm, itse en ole ajatellutkaan asiaa noin päin. Tietty jos varaajalla on myyjän nimi, puhelinnumero sekä pankkitilin numero, lisäksi tallessa viestit joissa varaussummasta on sovittu, on ostajakin aika vahvoilla jos myyjä keksisikin pitää rahat sekä tuotteen.frank kirjoitti:Hyvä idea tuo varausmaksu. Tosin se luo hieman "epäluotettavuus" mielikuvaa ?
50% on kyllä aika minimi mielestäni 2v käytetylle:
- Takuu ovesta pihalle
- Ei kala yms alennuksia mitkä saa liikkeestä ostettaessa
- Akvaariota ei voi 'valita'
- Itse esim löysin -30% eri liikkeistä katselemalla = ovh ei ole alin uuden kokonaisuuden hinta (monesti myös liikkeissä tarjouksia kala-alennusten lisäksi)
- Loisteputket suositellaan vaihdettaviksi aika ajoin, käytetyn putket kuten mikään muukaan ei ole uutta
Toki itse myisin samaan hintaan mitä olen maksanut
- Takuu ovesta pihalle
- Ei kala yms alennuksia mitkä saa liikkeestä ostettaessa
- Akvaariota ei voi 'valita'
- Itse esim löysin -30% eri liikkeistä katselemalla = ovh ei ole alin uuden kokonaisuuden hinta (monesti myös liikkeissä tarjouksia kala-alennusten lisäksi)
- Loisteputket suositellaan vaihdettaviksi aika ajoin, käytetyn putket kuten mikään muukaan ei ole uutta
Toki itse myisin samaan hintaan mitä olen maksanut
Niin
Kun ostaa uuden , saa hyvän akvan ja mielen.
Noita käytettyjä voisi lähettää vaikka Viroon tai Espanjaan kodittomien koirien ruokakupeiksi?
Eikös em. maiden kulkukoirille tehdä Supmestakin käsin hyväntekeväisyyttä?
Noita käytettyjä voisi lähettää vaikka Viroon tai Espanjaan kodittomien koirien ruokakupeiksi?
Eikös em. maiden kulkukoirille tehdä Supmestakin käsin hyväntekeväisyyttä?
Tyhmä saa olla muttei köyhä!
Itse asiassa altaalla on vielä valmistajan takuuta jäljellä muutaman kuukauden ajan, koska se täyttää 2 vuotta vasta helmikuussa.
Frank, voisitko lopettaa tämän ketjun häiriköinnin. Allashan on käytetty siitä hetkestä alkaen kun se tuodaan liikkeestä kotiin ja pannaan toimintaan, kai sen tajuat? Miksi et siis lähetä omia altaitasi saman tien ostamisen jälkeen viroon koirankupeiksi, jos sinusta ne ovat ennemmin koirankuppeja kuin akvaarioita? Kummallinen ajatusmalli sinulla - että kaupassa tyhjänä oleva allas on akvaario, mutta sama allas esim. vuoden päästä kotona tarkoituksenmukaisessa käytössään on kulkukoiran kuppi.
Frank, voisitko lopettaa tämän ketjun häiriköinnin. Allashan on käytetty siitä hetkestä alkaen kun se tuodaan liikkeestä kotiin ja pannaan toimintaan, kai sen tajuat? Miksi et siis lähetä omia altaitasi saman tien ostamisen jälkeen viroon koirankupeiksi, jos sinusta ne ovat ennemmin koirankuppeja kuin akvaarioita? Kummallinen ajatusmalli sinulla - että kaupassa tyhjänä oleva allas on akvaario, mutta sama allas esim. vuoden päästä kotona tarkoituksenmukaisessa käytössään on kulkukoiran kuppi.
-
Adrianna
- Elite Member

- Viesti:
OT
.
Ella, älä anna Frank-papan häiritä. Luotettavien lähteiden mukaan se on oikeasti oikein kiltti miesellaf kirjoitti:Frank, voisitko lopettaa tämän ketjun häiriköinnin. Allashan on käytetty siitä hetkestä alkaen kun se tuodaan liikkeestä kotiin ja pannaan toimintaan, kai sen tajuat? Miksi et siis lähetä omia altaitasi saman tien ostamisen jälkeen viroon koirankupeiksi, jos sinusta ne ovat ennemmin koirankuppeja kuin akvaarioita? Kummallinen ajatusmalli sinulla - että kaupassa tyhjänä oleva allas on akvaario, mutta sama allas esim. vuoden päästä kotona tarkoituksenmukaisessa käytössään on kulkukoiran kuppi.
-
crisse_83
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAS
- Viesti:
Se mikä on toiselle romu, suuri kauhistus, onkin toiselle suuri aarre. Oli kyseessä sitten mikä tahansa käytetty tavara ja kyse ei välttämättä ole myöskään sellaisesta seikasta etteikö uutta olisi varaa hankkia, vaan ehkäpä siitä että ko. henkilön mielestä kierrätys on hyvä asia .
Toiselle (esim.) liian pieneksi käynyt akvaario, on toiselle harrastajalle mahdollisesti juuri se hankinta, jota on jo harkinnut jonkin aikaa. Se mikä on toiselle tarpeeton, on toiselle kodin kaunistus, mahdollisuus laajentaa harrastusta. Miksi ihmeessä ko. tapaa ei voisi käyttää saadakseen tästä harrastuksesta enemmän irti? Miksi ihmeessä tarvitsisi aina ostaa uusi?
Huono puoli käytetyissä on tuo takuu asia, mutta paljon hyvääkin niissä on. Ainakin täällä AW:ssä myytävissä paketeissa on useimmiten kaikki tarvittava ja usein vähän ekstraakin mukana ja altaat silikoneineen hyvässä kunnossa.
Sen lisäksi että ostaja saa hyvän mielen, saadessaan havittelemansa tavaran (ehkäpä pilkkahintaan kaupasta ostettuun verrattaessa), myös myyjällä on luonnollisesti hyvä mieli ja syytä lienee turha selittää.
Jos vaihdetaan aihetta puolestaan siihen mikä käytetyn arvo on, niin minusta tällöin tulee nimenomaan tuijottaa seuraavia seikkoja:
-kalusteallas, vai alumiini hässäkkä
-kokonaisuuden ikä
-mukana seuraava tekniikka
(-osaltaan uuden vastaavan kokonaisuuden hinta)
-kaloille ja kasveille en määrittäisi hintaa pakettiin lisättynä, erikseen myytävänä kyllä
Myyjän kannattaa myös koittaa suhteuttaa hintaa niin, että mitä olisi itse valmis maksamaan vastaavasta paketista. Ja luonnollisesti muistaa myös että tuotteen sijainti myös osaltaan vaikuttaa hintaan aivan varmasti.
Itse saattaisin laittaa hintapyynnöksi tuollaiseen ellaf:fin pakettiin 150€, mutta realistisena summana pidän sellaista 100-120€ jolla kaupaksi saisi menemään.
Toiselle (esim.) liian pieneksi käynyt akvaario, on toiselle harrastajalle mahdollisesti juuri se hankinta, jota on jo harkinnut jonkin aikaa. Se mikä on toiselle tarpeeton, on toiselle kodin kaunistus, mahdollisuus laajentaa harrastusta. Miksi ihmeessä ko. tapaa ei voisi käyttää saadakseen tästä harrastuksesta enemmän irti? Miksi ihmeessä tarvitsisi aina ostaa uusi?
Huono puoli käytetyissä on tuo takuu asia, mutta paljon hyvääkin niissä on. Ainakin täällä AW:ssä myytävissä paketeissa on useimmiten kaikki tarvittava ja usein vähän ekstraakin mukana ja altaat silikoneineen hyvässä kunnossa.
Sen lisäksi että ostaja saa hyvän mielen, saadessaan havittelemansa tavaran (ehkäpä pilkkahintaan kaupasta ostettuun verrattaessa), myös myyjällä on luonnollisesti hyvä mieli ja syytä lienee turha selittää.
Jos vaihdetaan aihetta puolestaan siihen mikä käytetyn arvo on, niin minusta tällöin tulee nimenomaan tuijottaa seuraavia seikkoja:
-kalusteallas, vai alumiini hässäkkä
-kokonaisuuden ikä
-mukana seuraava tekniikka
(-osaltaan uuden vastaavan kokonaisuuden hinta)
-kaloille ja kasveille en määrittäisi hintaa pakettiin lisättynä, erikseen myytävänä kyllä
Myyjän kannattaa myös koittaa suhteuttaa hintaa niin, että mitä olisi itse valmis maksamaan vastaavasta paketista. Ja luonnollisesti muistaa myös että tuotteen sijainti myös osaltaan vaikuttaa hintaan aivan varmasti.
Itse saattaisin laittaa hintapyynnöksi tuollaiseen ellaf:fin pakettiin 150€, mutta realistisena summana pidän sellaista 100-120€ jolla kaupaksi saisi menemään.
Myyskentelin kevätpuoleen n. 90 litran alumiinikehystettyä akvaariota alumiinijalustoin 25 euron hintaan. Jäi myymättä, kun ostajalle olisi pitänyt löytyä lamppu samaan hintaan ja tarviketta mielellään. No sitten poikani innostui spontaanisti asiasta, joten tuotel löysi käyttäjänsä kuitenkin.
Olen kovin hämmästynyt, jos ketjun aloittaja saisi 150 e akvaariostaan. Vaikkaustoimiston kanssa vetoa lyötäessä olisi 50/50 mahdollisuus 2 viikon myyntiajalla Turussa... mitään tietämättä... arvaisin 70 e. Mutta tämähän jää ikuiseksi arvoitukseksi, koska alle 150 e ei myydä.
Olen kovin hämmästynyt, jos ketjun aloittaja saisi 150 e akvaariostaan. Vaikkaustoimiston kanssa vetoa lyötäessä olisi 50/50 mahdollisuus 2 viikon myyntiajalla Turussa... mitään tietämättä... arvaisin 70 e. Mutta tämähän jää ikuiseksi arvoitukseksi, koska alle 150 e ei myydä.
Ai niin, unohtui mainita toinen: 72-litrainen asiallisessa kunnossa oleva alumiinikehysakvaario, toimiva vilkkumaton loisteputkilamppu, alumiiniprofiilijalusta, sisäsuodatin yms pikkutavaraa, 32 e ostin huutonetistä joitakin viikkoja sitten. Hiekat rannalta ja kiviä kuuluivat optiona hintaan.
Kyllähän nykyihmiset ostavat merkkejä ja maksavat merkistä toisen mokoman tai moninkerroin lisää. Merkki saattaa luoda arvostusta, mutta mitä käytännön hyötyä siitä on, jos takuuaikakin on jo ummessa? Jos joku myy Juwelin tekemää akvaariota tietämättä, että se on Juwelin, niin onko käytännön kauppahinta noin 1/4 tai 1/2 siitä mitä se olisi, jos voi mainita, että Juwelinhan se?
Akvaariohan on lasia, joka on samanlaista kaikkialla maailmassa, samoin silikoni on aika standardimainen yhdiste ilman suuria salaisuuksia. Alumiini on alumiinia. Ei näissä paljoa voi töppöillä kukaan valmistaja, joka aikoo niillä elantonsa hankkia.
Pohdiskelin näitä, kun huomasin itse luottavani Eheimin pumppuihin verrattuna tuntemattomimpiin, siis lompakolla käytännössä äänestäessäni... Eli höplästä itse itseäni vedin... vai vedinköhän?
Kyllähän nykyihmiset ostavat merkkejä ja maksavat merkistä toisen mokoman tai moninkerroin lisää. Merkki saattaa luoda arvostusta, mutta mitä käytännön hyötyä siitä on, jos takuuaikakin on jo ummessa? Jos joku myy Juwelin tekemää akvaariota tietämättä, että se on Juwelin, niin onko käytännön kauppahinta noin 1/4 tai 1/2 siitä mitä se olisi, jos voi mainita, että Juwelinhan se?
Akvaariohan on lasia, joka on samanlaista kaikkialla maailmassa, samoin silikoni on aika standardimainen yhdiste ilman suuria salaisuuksia. Alumiini on alumiinia. Ei näissä paljoa voi töppöillä kukaan valmistaja, joka aikoo niillä elantonsa hankkia.
Pohdiskelin näitä, kun huomasin itse luottavani Eheimin pumppuihin verrattuna tuntemattomimpiin, siis lompakolla käytännössä äänestäessäni... Eli höplästä itse itseäni vedin... vai vedinköhän?
Optimistix, Juwelin kohdalla on minun mielestäni kyse enemmänkin ulkonäöstä kuin merkistä. Juwel maksaa käytettynäkin enemmän kuin alumiinihässäkkä siitä yksinkertaisesta syystä, että se kuuluu sarjaan "kalusteakvaariot" (ks. Adriannan luokittelu edellä). Eli näyttää olohuoneessa valokansineen ja jalustoineen noin 10 x paremmalta kuin alumiinikehysallas putkijalkojen päällä. Akvaario itsessään on tietysti samanlaista lasia kuin mikä tahansa allas, se nyt on itsestään selvää.
Toivotaan, että saat hyvän hinnan. Onhan maailmalla maksettu musta neliö-taulustakin satojatuhansia euroja. Siis vaikka on vain mustaksi maalattu pinta kehyksineen. Hinnat ovat tunneasioita. Jos ostajasta tuntuu kaluste 10 kertaa kauniimmalta kuin toinen kaluste, hän voi maksaa 10-kertaisen hinnankin, jos ei halvemmalla saa ja tahtoo sen.ellaf kirjoitti:Optimistix, Juwelin kohdalla on minun mielestäni kyse enemmänkin ulkonäöstä kuin merkistä. Juwel maksaa käytettynäkin enemmän kuin alumiinihässäkkä siitä yksinkertaisesta syystä, että se kuuluu sarjaan "kalusteakvaariot" (ks. Adriannan luokittelu edellä). Eli näyttää olohuoneessa valokansineen ja jalustoineen noin 10 x paremmalta kuin alumiinikehysallas putkijalkojen päällä. Akvaario itsessään on tietysti samanlaista lasia kuin mikä tahansa allas, se nyt on itsestään selvää.
---
Voisikohan aikaansaada tehtyjen kauppojen hintapörssin tänne opastukseksi kyselijöille? Ei siis pyyntöjä, vaan toteutuneet kaupat? Vähän samaan tapaan kuin käytettyjen autojen hintapörssi Tekniikan maailma -lehdessä.
No kauneus on niin katsojan silmissä että... en nyt sanoisi "Juweleita" kauniimmiksi kuin"alumiinihärdelleitä"... Itse maksaisin korkeintaan 100€ en tosin ostaisi sitä 100€ vaan ehkä 60€ tai en siihenkään olisi tyytyväinn kun tuo tarvitsisi 2 loisteputkea.
uusi musta kotimainen tehdastekoinen alumiinikehysallas (118cm*45*45 siis omilla mitoilla) 90€, käytetty siisti valaisin 120cm 2*36W putkilla 50€, mattosuodatin (no reilu 20€), lämppäri muutama euro, kahitiilijalusta ehkä 30€ ikuisine filmianareineen... = alle 200€ ja tässä mun ostamassa kuitenkin vain valaisin oli käytetty... ja joo toinen valaisin on omasta takaa tuohon lisäksi.
uusi musta kotimainen tehdastekoinen alumiinikehysallas (118cm*45*45 siis omilla mitoilla) 90€, käytetty siisti valaisin 120cm 2*36W putkilla 50€, mattosuodatin (no reilu 20€), lämppäri muutama euro, kahitiilijalusta ehkä 30€ ikuisine filmianareineen... = alle 200€ ja tässä mun ostamassa kuitenkin vain valaisin oli käytetty... ja joo toinen valaisin on omasta takaa tuohon lisäksi.
en kirjoitti:
Minä taas en tuollaista olkkariini huolisi kympilläkään
"Olisinpa tikka! Saisin elantoni hakkaamalla päätä puuhun."