30+ viihtyviä kasveja

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
riksu70
Senior Member
Senior Member
Viestit: 725
Liittynyt: 15:52, 17.09.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Heinola

30+ viihtyviä kasveja

Viesti Kirjoittaja riksu70 »

Eli kyselen täältä linkkejä tahi fakta tietoa Kiekko-oloissa viihtyistä kasveista. Tuntuu että mikään ei viihdy minulla. Ostan myös kyseisiä kasveja.
sanna14
Junior Member
Junior Member
Viestit: 156
Liittynyt: 14:09, 24.07.2007
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja sanna14 »

Mitä kaikkea olet kokeillu?
riksu70
Senior Member
Senior Member
Viestit: 725
Liittynyt: 15:52, 17.09.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja riksu70 »

Kaikenmoisia miekkoja, ne nyt näyttäs virkistyneen JBL kuulilla, sitten oli se pieni ohut lehtinen miekka kasvi minkä pitäisi vallata ajan kanssa altaanpohja meni melkke heti ruskeaksi...sitä haluaisin, sitten Japonica Blyksa ei viihtynyt,viihtyy tytön 25+ vedessä upeasti, ohan noita ollu kuule vaikka mitä.
sanna14
Junior Member
Junior Member
Viestit: 156
Liittynyt: 14:09, 24.07.2007
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja sanna14 »

Vitamelalehti, muut melalehdet entä vedensuosikit karvalehti vallisneriat?
riksu70
Senior Member
Senior Member
Viestit: 725
Liittynyt: 15:52, 17.09.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja riksu70 »

Karttulehti ei viihtynyt, Vedensuosikki on sellanen hyvä puska keräämään kaiken p**** ihteensä, muuten kasvoi tosi hyvon, melalehet ei menestynyt..
sanna14
Junior Member
Junior Member
Viestit: 156
Liittynyt: 14:09, 24.07.2007
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja sanna14 »

Papukaijanlehti. Ainaki faunattaren mukaan kestäis. Minäpä huuhtelen vedensuosikit tarvitaessa juoksevan veden alla. Tietääpähän mistä paskat löytyy...
riksu70
Senior Member
Senior Member
Viestit: 725
Liittynyt: 15:52, 17.09.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja riksu70 »

Ei varmana minulla viihtynyt papukaija. Onks niitä kasvisivusto linkkejä kellään tiedossa. Vois mennä selaamaan koko tarjonnan läpi.
Modifier
Junior Member
Junior Member
Viestit: 57
Liittynyt: 16:50, 17.04.2005
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Modifier »

Tropicassa nyt ainakin on melko hyvä valikoima kasveja.
http://www.tropica.com/default.asp
riksu70
Senior Member
Senior Member
Viestit: 725
Liittynyt: 15:52, 17.09.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja riksu70 »

Totahan mä kaipasin. Kiitzi! :D
Modifier
Junior Member
Junior Member
Viestit: 57
Liittynyt: 16:50, 17.04.2005
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Modifier »

ollos hyvä ja huoleton :)
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6450
Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo, HAS

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Kannattaa tipauttaa kiekkoaltaan lämmöt 28 asteeseen, niin huomattavasti useampi kasvi viihtyy. Tuo 30 on aika tomera lämpö useimmille kasveille ja eivätpä ne kiekkosetkaan tuolla luonnossa ympäri vuoden noin lämpimässä uiskentele.
Omat kiekkoni ovat viihtyneet hyvin tuossa pari astetta viileämmässäkin vedessä ja kuulinpa vastikään tarinaa kiekoista jotka asuvat tyytyväisinä 26 asteisessa altaassa :D
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
plenty
Senior Member
Senior Member
Viestit: 712
Liittynyt: 23:27, 13.08.2004
Paikkakunta: Vantaa, HAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja plenty »

Yhden kasvin olen saanut tapettua lämmöllä : pellian. Kaikki muut ovat suorastaan rehahtaneet kasvuun lämpöön päästyään. Altaissa 28-29 astetta. Vertailukohdekin on olemassa - samoja kasveja on altaassa, jossa veden lämpötila on vain n. 25 astetta. Kaikilla tarkoitan tässä tapauksessa näitä. Lisäksi erilaisia miekkoja ja melalehdistä esim. spiralis ja balansae.
* Huvinsa kullakin! *
riksu70
Senior Member
Senior Member
Viestit: 725
Liittynyt: 15:52, 17.09.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja riksu70 »

Minulla vaihtelee väliin toi lämpö. siksi kyselen tuon maksimaalisen lämmön sietävi kun välillä siis nostan lämmön korkeammalle epäillessäni esim joitain loisia tms...Yleensä on kyllä toi 29, en aio pitää alemmassa kenenkään tarinoiden mukaan.

-----------------------

Ihan mielettömän ihania sun puskasi Plenty :roll: . Tuollaista lopputulosta minäkin tässä niinkuin haeskelen.
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6450
Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo, HAS

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Minkäslaiset valot ja muut vermeet riksulla on? Eihän tuo lämpö ainoa asia ole mikä siellä altaassa vaikuttaa.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
riksu70
Senior Member
Senior Member
Viestit: 725
Liittynyt: 15:52, 17.09.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja riksu70 »

No voin sanoa että paremmatkin oisi tarpeen. Mutta en haluaisi mitään monimetalleja. Minulle rriittäisi hyvä normaalikasvukin. Loisteputket on 2 erisävyä. Pitää oikeen ottaa asiakseen ruveta päivittää noi putket ajantasalle.
marinum
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3804
Liittynyt: 15:06, 29.01.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Raisio/Turku

Viesti Kirjoittaja marinum »

MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO
riksu70
Senior Member
Senior Member
Viestit: 725
Liittynyt: 15:52, 17.09.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja riksu70 »

Sä olet uskomattoman hyvä löytää noi linkit aina, mä en varmaan osaa käyttää tota hakua ollenkaan :roll:
marinum
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3804
Liittynyt: 15:06, 29.01.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Raisio/Turku

Viesti Kirjoittaja marinum »

riksu70 kirjoitti:Sä olet uskomattoman hyvä löytää noi linkit aina, mä en varmaan osaa käyttää tota hakua ollenkaan :roll:
Harjoittelun tulosta :mrgreen: , nuokin ^ löytyivät hakusanalla kiekko* ja kasvit ja sisustusosastolta. Usein kannattaa rajata viesti vielä kohdasta: etsi viestin aiheesta, jolloin hakukone etsii sanaa vain jos se esiintyy otsikossa. Ja sanan perässä tuo * < tähti merkki on aika tärkeä.
Kannattaa oikeasti harjoitella tuota hakua, vanhoista jutuista löytyy niin paljon hyvää ja käyttökelpoista tietoa tähänkin päivään [;)] .
MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6450
Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo, HAS

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Hmm.. en nyt muista minkä kokoinen kiekkoaltaasi on, mutta oletan että joka tapauksessa vähintään nelisensataa litraa. Lähtisin etsimään syytä kasvien viihtymättömyyteen valoista. Tuon kokoisessa altaassa olisi hyvä olla ainakin 4 loisteputkea, mielellään heijastimilla varustettuna. Itse olen tykästynyt noihin Actizoon putkiin, mutta se on makuasia mistä itse pidät. Uusisin alkuun nuo olemassa olevat putket ja hommaisin heijastimet (jollei ole). Sen jälkeen tasainen lannoitus nestemäisellä ravinteella, jos jaksat niin vaikka joka päivä. Hiilidioksidista en olisi tässä vaiheessa vielä huolissani, sillä kun altaassa on kaloja ja putkia on toistaiseksi vain ne kaksi, en usko että hiili on kasvien kasvua rajoittava minimitekijä.
Sitten kun tilillä pyörii ylimääräisiä kolikoita, voi hommata sen toisen tuplaputkivalaisimen heijastimineen.
Kannattaa huomioida, että kun valon määrä lisääntyy, lannoitustakin täytyy lisätä. Jos kasveja on paljon, kannattaa tuplata, triplata tai vieläkin suurentaa nestemäisen lannoituksen määrää. Hakemalla löytyy omalle altaalle sopiva määrä. Kokeiles näillä, joskohan ne kukkaset alkaisivat kukkimaan [;)]
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
riksu70
Senior Member
Senior Member
Viestit: 725
Liittynyt: 15:52, 17.09.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja riksu70 »

Juu onhan tuo 600 l kippo, valaisin on 2 putkinen härpäke johon oisi hyvä olla sen 4 putkea. Koska syvyyttäkin on sen 60 cm. Otan tiedostasi Mari vaarin ja rupean panostamaan tuohon valaisuun. Kun kiekkorintamallakaan ei tule vielä pariin kuukauteen tapahtumaan mitään.
aquaario
Member
Member
Viestit: 285
Liittynyt: 09:59, 15.08.2002
Paikkakunta: Espoo /HAS

Viesti Kirjoittaja aquaario »

Bacopa australis kestää Tropican mukaan jopa 32 asteen lämpötilaa. Tietty just heitin sitä saavillisen menemään. :roll:
Ellei viime hetkiä olisi, mitään ei tulisi tehdyksi. aquaario.tk
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”