Lisää kaloja?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Kookkos
Starting Member
Starting Member

Lisää kaloja?

Viesti Kirjoittaja Kookkos »

Minulla on 70l akvaario, jossa asustelee 9 kiilakylkeä, 2 hunajarihmaa, piikkisilmä ja partamonni (joo tiedän et on liian pienessä altaassa!)

Saanko vielä hankkia kaloja lisää ja jos saan niin onko mitään hyviä ehdotuksia? Kalat ovat voineet minulla aina tosi hienosti, mutta olisi ehkä kivaa saada vähän lisää elämää tankkiin, kun esim piikkisilmäkään ei pahemmin valoisalla näyttäydy.
Seeprakalat olisivat niiiiiin ihania, mutta eikös pienelle parvelle minimi ollut 80l tai enemmänkin?

Ystäväni toi minulle ulkomailta merestä kerättyjä simpukoita. Olisi kiva laittaa ne akvaarioon koristeiksi, mutta mitäs käsittelyjä ennen sitä niille pitää tehdä?

:D
marinum
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja marinum »

Seeprakaloille pitäisi olla vähintään metrin mittainen akvaario, koska ne ovat niin tosi vilkkaita uimareita. Lisäksi niitä ei kannata laittaa rauhaa rakastavien labyrinttikalojen kanssa samaan.
Parvi esim. hehkurasboroita menisi hyvin vielä altaaseesi, nehän uivat pinnan tuntumassa:
http://www.akvaariokeskus.com/ab2005/ka ... asbora.htm
Tai kymmenisen kappaletta kääpiömonnisia.
Piikkisilmälle hankkisin pari kaveria, niin se voisi piristyä ja rohkaistua vähän.
Simpukat voivat vaikuttaa haitallisesti vesiarvoihin ja lisäksi ne muuttuvat aika äkkiä tosi ruman näköisiksi kun niihin syöpyy reikiä ja tulee levää.
MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO
scareface
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja scareface »

Seeprakalat jättäisin juu myös väliin.

Piikkisilmiä lisää ja monnisia.

Simpukoita itselläni on kaksi kappaletta, kreikasta rannalta tuotuja.
Keitin ne 5-10min ajan. Ovat olleet altaassa yli 6kk. Ainoa mikä niihin on tullut on normaali levä :) lähtenyt kyllä ihan normisti putsaamalla, kuten tulee myös kantoihin ja kiviin jotka akvaario kaupassa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”