Miten te, joilla on ruosteinen vesi, läträätte tankkienne kanssa?
Paljonko vaikuttaa, miten ja mihin?
Tietty riippuu raudan määrästä, mutta noin yleensä.
Ruosteinen vesi akvaariossa
Valvoja: Moderaattorit
Ruosteinen vesi akvaariossa
317l +54l (telakalla) + 128l
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Nainen
ruosteinen vesi
Meillä vesi tulee omasta kaivosta ja on väriltään kellertävää (ruostetta) -> ei käytetä ollenkaan juomavetena, eikä akvaarioissa.
Meillä vesi haetaan muualta.
Pariin kertaan olen joutunut altaaseen sitä laittamaan ja samensi veden. Myöskään kalojen kannalta ei ole hyvä vaihtoehto.
Meillä vesi haetaan muualta.
Pariin kertaan olen joutunut altaaseen sitä laittamaan ja samensi veden. Myöskään kalojen kannalta ei ole hyvä vaihtoehto.
Joskus on käytetty rautapitoista vettä akvaariossa. Tosin tuli semmottiis suodattimen läpi, ettei ihan suoraan kaivosta sellasenaan laitettu. Vesi ehkä oli sellasta ei täysin kirkasta, eikä kalatkaa näyttäny kärsivän. Se mikä oli hienoo nii kasvit kasvo kyl ihan hirmusta vauhtia 

800+570+450 (200+mini... just nyt ei käytössä), minä, mies, 2x mustaterrieri, 2x kissa, 2x neitokakadu
nina1979, onko vetenne tutkittu, että se tosiaan on ruostetta?
Meillä porakaivo 120 m ja vesi on kellertävän rusehtavaa, muttei raudasta johtuen, (on tutkittu). Vaan veteen pääsee humusta jostain kallionhalkeamasta tai sitten pintavesiä. Muuten täysin käyttökelpoista, paitsi että ph 5,5-6. Siksi juomavesi tuodaan muualta. Kaivovesi kävisi sellaisenaan kiekkokaloille!
Mä lisään omaan akvaarioon laitettavaan veteen kh/ph+ ja passelia on. "turveuutteet omasta takaa" ja tykkään muuten väristäkin.
Meillä porakaivo 120 m ja vesi on kellertävän rusehtavaa, muttei raudasta johtuen, (on tutkittu). Vaan veteen pääsee humusta jostain kallionhalkeamasta tai sitten pintavesiä. Muuten täysin käyttökelpoista, paitsi että ph 5,5-6. Siksi juomavesi tuodaan muualta. Kaivovesi kävisi sellaisenaan kiekkokaloille!
Mä lisään omaan akvaarioon laitettavaan veteen kh/ph+ ja passelia on. "turveuutteet omasta takaa" ja tykkään muuten väristäkin.
tytsi
Nyt näyttäisi siltä, että ne paperit, missä on rauta mitattu- on hukassa.
Löytyi kyllä toiset testit, mutta niistä ei ilmene rautapitoisuus.
Ainoa maininta oli että vesi on kirkasta ja raikaan tuoksuista.
Itse seisotin vettä ja eipä sinne lasin pohjalle jää mitään laskeumaa tai väriä mikä viittaisi suuren suuren pitoisuuteen.
Eli siis rautaa on vedessä, mutta vähän.
Pönttö tai altaat saniteettitiloissa ei ole värjääntyneet.
Pitkällä aikavälillä valkoiset vaatteet muuttaa väriä, mutta saattaa johtua esim savesta.
Humusta vedessä ei ole, vaan rautaa.
Löytyi kyllä toiset testit, mutta niistä ei ilmene rautapitoisuus.
Ainoa maininta oli että vesi on kirkasta ja raikaan tuoksuista.
Itse seisotin vettä ja eipä sinne lasin pohjalle jää mitään laskeumaa tai väriä mikä viittaisi suuren suuren pitoisuuteen.
Eli siis rautaa on vedessä, mutta vähän.
Pönttö tai altaat saniteettitiloissa ei ole värjääntyneet.
Pitkällä aikavälillä valkoiset vaatteet muuttaa väriä, mutta saattaa johtua esim savesta.
Humusta vedessä ei ole, vaan rautaa.
317l +54l (telakalla) + 128l