Kaloille mahtaa olla aivan sama onko paljon valoa vai vähän ja onko se valkoista vai punaista vai.
Minä lisäisin wattimääriä... Onko altaasi minkä mittainen?
Valvoja: Moderaattorit
Skywhite ehdottomasti, jos haluat yhden puhdasta valkoista tuottavan putken. En kuitenkaan suosittele vaihtamaan ainakaan kaikkia kerralla, koska valon määrä tuplautuu verrattuna noihin punertaviin putkiin. Tämä voi laukaista leväongelman, koska levät saattavat sopeutua rajusti lisääntyneeseen valoon kasveja nopeammin.helzy kirjoitti:Mitä olette mieltä ihmiset, mikä putki tuohon noiden kaveriksi? Tämänhetkiseen valonsävyyn olen tyytyväinen, lilampaa en toivoisi, mutta en myöskään kellertävämpää. Voisiko jokin ihan normiputki käydä tuohon, joku daylight??
Akvaarioni on 50*50*130 cm mitoiltaan.Reetta J. kirjoitti:^ Epäpätevää sakkia kentiesHeijastimista voidaan olla montaa mieltä, valkoista väriäkin sanovat yhtä päteväksi kuin heijastimet, eli jos valaisin on sisältä valkoinen ajaa saman asian ku siinä olis heijastimet. No olipas monimutkaista...
Kaloille mahtaa olla aivan sama onko paljon valoa vai vähän ja onko se valkoista vai punaista vai.
Minä lisäisin wattimääriä... Onko altaasi minkä mittainen?
Itse olen tehnyt heijastimet alumiinifoliosta sekä alumiiniteipistä, foliosta jotain 20cm paloja ja monta vierekkäin (mut ei siis kiinni toisissaan) ja teippaan että pysyy siinä. En muista paljonko se teippi maksoi mutta rautakaupasta on ostettu.Sissie kirjoitti:Miten se itse tehty alumiinifolio-heijastin sitten tehdään? Taitellaan vain valaisinkotelon sisään, vai pitääkö liimata jollain? Jos pitää niin millä? Tämä vinkatkaa kiitos, pääsisi opiskelija pienellä budjetilla (vaihteeksi).