Kaikki kalat ovat olleet nuoria ja tetrat ovat kuteneet säännöllisesti, poikasetkin kasvavat nopeasti komeiksi aikuisiksi. Ulkoisesti kalat näyttävät hyviltä ja akvaario tuntuu voivan hyvin, mutta sitten taas joku kuolee. Mitään äkillisiä muutoksia en ole tehnyt, eivätkä kuolemat liity vedenvaihtoihin.
Täällä veikattiin syyksi Ph:n heittelyä, mutta eivätkö kalat olisi silloin kuolleet nopeammin, useampi kerrallaan?
Tuntuu jotenkin turhalta pitää akvaariota, kun tiedän etteivät kalakuolemat lopu. Kaikista surkeinta on odottaa rakkaiden pallojen kuolemaa.
Olen yrittänyt miettiä kaiken maailman myrkkyjä, jotka voisivat olla syynä. Vedessä voisi olla kuparia, mutta luulisi että pallot voisivat silloin huonosti. Pohja voisi olla tukossa, mutta toisaalta en ole huomannut sen kuplimista.
Olisin kiitollinen, jos heittäisitte edes jotain villejäkin veikkauksia. Itse olen tässä vaiheessa neuvoton, ja aika kyllästynyt koko tilanteeseen. Juuri tällä hetkellä rakkain pleko tekee kuolemaa.
Tässä edellinen keskustelu, jossa on tietoja altaasta: http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic ... highlight=
Huomenna mittailen uudestaan arvoja, mutta samoina ne ovat pysyneet koko ajan.
----------------------
Lisään vielä, että nykyään teen vedenvaihtoja kaksi kertaa viikossa, kerrallaan n. 30 %, jottei Ph heilahtelisi niin paljon. Ja kysymys on Kotkan vedestä, vedenparannusaineena on ollut Junglen Start Right tai Easy Life. Mitäs vielä... No kannoista kaksi on kaupasta, yksi pihalta. Kivet luonnosta, hiekka Biltemaa. Kantoja on vähän paha poistaa, mutta taidan onkia kaikki kivet pois, vaikka nekin näyttävät vaarattomilta.
En ole hankkinut kierteisiä, koska en todellakaan haluaisi niitä tuonne. Pelkkä ajatus puistattaa. Mutta kohta on varmaan pakko hankkia niitäkin, jotta pohjan tukkeutumisen voisi sulkea pois. Ai niin, muut kotilot viihtyvät akvaariossa hyvin, joten mikään ei ainakaan tapa niitä (paitsi pallokalat).
Kasvit kasvavat hyvin, joten siinä ei ongelmaa...
Eh...kookos ei varmaan ole syyllinen? Kookos ostettiin kaupan hedelmäosastolta ja putsattiin karvattomaksi asti.
Kohta alan epäilemään, että pallokalat erittävät jotain mystistä myrkkyä ihan huvikseen, koska ne ovat säästyneet oireilta

Eipä tule muuta mieleen... Toivottavasti en ole onnistunut saamaan altaaseeni tubia, tosin mieluummin valitsisin tubin kuin epätietoisuuden