Sukarapuja poikasaltaaseen?

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Nelo
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Sukarapuja poikasaltaaseen?

Viesti Kirjoittaja Nelo »

Kysymys kuuluu siis: voiko sukarapuja pitää poikasaltaassa? Vai syövätkö ne kudun?

Mulla ei siis ole minkäänlaista kokemusta mistää ravuista, mutta nyt nuo on alkaneet kiinnostaa. Kotona olisi 20-litrainen poikasallas, jossa on kuparimonnisia ollut kasvamassa. Tällä hetkellä tosin toimii ihan vain kasvialtaana. Olen siis siirtänyt sinne kuparimonnisten kutua toisesta altaasta, aina kun sitä on tullut.

Mitäs sukarapuja tonne voisi laittaa? Kirsikkasukaravut kiinnostaisi ehkä eniten, myös leväsukaravut voisi olla hyviä. Sen verran olen lukenut, että kirsikat lisääntyvät helposti, joten pääseekös niistä poikasista helposti eroon? Entä kuinka paljon nuo kirsikat syövät levää? Mites vesiarvot? Mulla on altaissa pehmeä vesi ja pH on ollut tuossa 6,5 paikkeilla. Netistä olen koittanut etsiä tietoa, mutta eihän tuo kaikki tieto kerralla päähän mene. :)
Hermen
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Hermen »

Sukaravut syövät kudun ja liikkumiskyvyttömät poikaset.
seura-akvaariot 350l + 112l. Akvaarioharrastuksessa mukana myös kissarouva ja labradorilapsi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”