Mitäs nyt kun pikku kiekko pomottaa

Kiekkokalojen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
-Piia-
Member
Member

Mitäs nyt kun pikku kiekko pomottaa

Viesti Kirjoittaja -Piia- »

Nyt kaipaisin himppusen apua. Kun nuo pienet kiekot (n.7cm) on nyt ollu tuolla isojen seassa jonkusen viikon. No, tämä toinen pieni on laittanu koko altaan ojennukseen. Toisen pikkusen se ajaa aina yhteen nurkkaan, eikä tämä sieltä uskalla pahemmin liikkua. Joskus kyllä yrittää mutta aina saa turpiinsa ja joutuu nurkkaan. Myös isot keikot on laitettu ojennukseen, kukaan ei uskalla liikkua ellei kysy tältä pomolta lupaa. Yhden ison kiekon eviäkin tämä pikkunen pomo yrittää kokoajan nyppiä. Tänä aamuna pinna palo [:I] ja siirsin pomon tonne pikku altaaseen yksinään mietiskelemään syntyjä syviä.

Kertokaas nyt arvon raati, mitä tekisitte? Laitanko sen takas muiden seuraan ja annan pomotella?
800+570+450 (200+mini... just nyt ei käytössä), minä, mies, 2x mustaterrieri, 2x kissa, 2x neitokakadu
vege
Member
Member

Viesti Kirjoittaja vege »

Itsellä vähän samankaltainen tapaus, kahdesta viimeksi tulleesta(pienimmät) toinen kiekko on ottanut ohjat käsiin. Elikkäs uusi uros on ottanut komennon ja toinen uusista oli myös ilmeisesti uros joka on pistetty nurkkaan. Nyt on löytynyt puolisokin jonka kanssa kutua väännetään. Olisikohan sinullakin kyse Uros kiekosta joka on ottanut johtajan paikan ja muut Urokset pistetty ojennukseen :mrgreen: .
-Piia-
Member
Member

hmm, voiskohan olla niin huono tuuri, että kaikki jäljellä olevat isot ois uroksia. Tää pikku pomo kun on pistäny koko altaan kalston ojennukseen :?
800+570+450 (200+mini... just nyt ei käytössä), minä, mies, 2x mustaterrieri, 2x kissa, 2x neitokakadu
jorge13
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja jorge13 »

mistä tiedätte että pomottajat on uroksia? Oletteko nähneet kiekkojen kutevan?
Meinaan muuten kiekkojen sukupuolia on aikas vaikea erottaa toisistaan.
Oman kiekkoaltaan johtaja on koko porukan isoin kiekko, naaras.
Ja naaraaksi tiedän siitä, että olen nähnyt sen kutevan.
-Piia-
Member
Member

En tiedäkään ;) Meillä ainakin minä pomotan, vaikken isoin ookaan :mrgreen:
Haluaisin vaan tietää mitä tämän pomottajan kans teen, jätänkö sen yksinään asumaan tonne pienempään vai laitanko takas ja annan pitää muut kurissa ja nuhteessa?
vege
Member
Member

Viesti Kirjoittaja vege »

jorge13 kirjoitti:mistä tiedätte että pomottajat on uroksia? Oletteko nähneet kiekkojen kutevan?
Kyllä, nytkin tuossa naaraan kanssa kutua vääntävät. Tiedän myöskin että altaassani on 4 naarasta jotka kaikki on kutenut ja näitä tämä uusin tulokas ei pomota.
jorge13
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja jorge13 »

Ainahan siellä kiekkoaltaassa joku pomottaa enemmän tai vähemmän.
Ja toi kututouhu vasta paljastaa varmasti kiekkojen sukupuolet. Etenkin kun näkee "kutuputket" ulkona.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kiekkokalat”