Lippulehtikalan ja lehtikalan erot

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

heisku
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja heisku »

Sitä vähän itsekin epäilin, mutta tyhmä kun olin, luotin myyjän sanaan... Liike oli saanut kyseiset kalat Särkänniemestä pikkulehtikaloina...
Täytyy sitten varmaan lähettää palautetta liikkeeseen ja antaa lehtikset uuteen kotiin ja jatkaa pikkulehtiksien etsintää... :|
Anza
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Anza »

^ Kasvattele nyt vielä. Alkoi niin vaivata että soitin Särkänniemeen Keijolle ja varmistin etteivät ole voineet sekoittua jossain tavallisiin lehtikaloihin. Ei ole kuulemma mahdollista, koska heillä on pikkulehtikalat ja tavalliset lehtikalat eri altaissa ja nämä poikaset ovat nimenomaan niiden pikkulehtikalojen. Olen itse maahantuonut ja nähnyt emot ja satavarmoja pikkulehtikaloja ovat (käykää vaikka itse Särkänniemessä katsomassa, ne on siinä isossa paludaariossa ;) ). Nuo kalat vaan ovat kovin nuoria vielä, ja kropan malli ehtinee muuttua. En ole itse kasvattanut pikkulehtiksiä, joten tuo on mutua - kertokaa toki joku pikkulehtikaloja kasvattanut miten on?

-Jenni/Viherkala-
Johis
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Johis »

Tässäpä kuva omista pikkulehtiksen lapsista. Kovin ovat eri näköisiä... Pahahan se on näin maallikkona mennä sanomaan, etteivät Särkänniemen kalat ole pikkulehtiksiä, mutta kyllä omaan silmäänikin vaikuttavat kovasti eri näköisiltä....

Aikuiset kalat siinä pitkässä paludaariossa näyttävät kuitenkin pikkulehtiksiltä ja sieltä nämä pikkuiset oli mätivaiheessa poimittu.

Mutta tiedä häntä. En kuitenkaan heiskuna vielä heittäisi pyyhettä kehään! Nämä jos ovat pikkulehtiksiä, on Särkänniemessä monta poikuetta kasvamassa ja Suomenmaan pikkulehtispula on mennyttä elämää :D
40l. tyhjänä ja 40l. viljakäärmeen kotina. Niin se harrastus pikkuhiljaa hiipuu...
heisku
Member
Member

Viesti Kirjoittaja heisku »

Miksen minä nähnyt tuossa pariviikkoa sitten siinä paludaariossa pikkulehtiksiä...? No, yleisesti ottaen en koskaan näekään mitään :D Suutuksissani annoin kalat jo työkaverille, mutta enköhän ne sieltä saa takaisin jos pikkulehtiksiksi sittenkin paljastuvat.. Tiedä nyt sitten että ketä uskoa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”