Kokemuksia kiekonpoikasista osa 2
Valvoja: Moderaattorit
Kokemuksia kiekonpoikasista osa 2
Edellisessä kirjoittamassani jutussa , kerroin kiekonpoikasten keinotekoisesta kasvatuksesta. Mielestäni hyvän kutuparin ollessa kyseessä rohkenin hankkia kutualtaan paria varten. 50+50+50 kuution sijoitin altaan rauhalliseen paikkaan (autotalli) .
Kesti kaksi kuukautta että , kuteminen alkoi uudessa paikassa , seuraaltaassa melkein viikoittain.Kyllä meinasin monta kertaa siirtää takaisin .
Kutu onnistui hyvin ja nyt altaassa uiskentelee noin 40 kappaletta 4 viikon ikäistä kiekonpoikasta . Pariskunta hoitaa ja suojelee poikasia mallikelpoisesti. Tähän asti on oltu pääsääntöisesti kyljillä , nyt on uskallettu tutustua altaseen parvena.
Koitan saada kuvia aikaiseksi. Seurataan tilannetta.
Kysymys mitä ruokintaa olette käyttäneet "kylkien" jälkeen ?
Artemiaa olen jo antanut , löytääkö? iso vesimäärä ?
mb170
Kesti kaksi kuukautta että , kuteminen alkoi uudessa paikassa , seuraaltaassa melkein viikoittain.Kyllä meinasin monta kertaa siirtää takaisin .
Kutu onnistui hyvin ja nyt altaassa uiskentelee noin 40 kappaletta 4 viikon ikäistä kiekonpoikasta . Pariskunta hoitaa ja suojelee poikasia mallikelpoisesti. Tähän asti on oltu pääsääntöisesti kyljillä , nyt on uskallettu tutustua altaseen parvena.
Koitan saada kuvia aikaiseksi. Seurataan tilannetta.
Kysymys mitä ruokintaa olette käyttäneet "kylkien" jälkeen ?
mb170
Re: Kokemuksia kiekonpoikasista osa 2
Veden pintaa voi vähän laskea niin on vähemmän etsittävää.mb170 kirjoitti: Kysymys mitä ruokintaa olette käyttäneet "kylkien" jälkeen ?
mb170
Laita lisäksi artemiat pitkällä pipetillä tms. aivan poikasten "nenän" eteen niin huomaavat väkisinkin.
http://www.aqua-web.org/docs/Viljely.pdf
.·´¯`·.. ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·...¸><((((º>
En luota lääkäreihin, yksikin hoiti yhdeksän vuotta saman potilaan keltatautia, kunnes huomasi että mieshän on japsi...(W.C. Fields)
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·...¸><((((º>
En luota lääkäreihin, yksikin hoiti yhdeksän vuotta saman potilaan keltatautia, kunnes huomasi että mieshän on japsi...(W.C. Fields)
Minä laitoin eka viikon lääkeruiskulla nenän eteen ja kun tajusivat, mitä vipeltäjille pitää tehdä aloin annostella pienellä artemiahaavilla/siivilällä. Ehdollistuivat muuten todella voimakkaasti tuohon keltaiseen siivilään. Sekosivat, kun vain näkivät keltaista väriä. Ilmeisesti näkevät siis väriäkin?
* Huvinsa kullakin! *
Kysymykseen käytänkö suolaa, vastaisin että käytän. Kyllä suolaa "joutuu" altaaseen artemian lisäyksen kanssa, en käytä artemiahaavia.
Tästä asiasta keskustelin harrastajan kanssa ja minulla on sellainen kuva, että suola on hyväksi. Vältytään esim kidusloisilta?
Käytin samanlaista tapaa edellisten poikasten kanssa, ei ollut mitään ongelmia. Minulla on kaksi tuosta poikueesta, ovat kasvaneet hyvin ja ovat oikein terhakoita kiekon alkuja.
mb170
Tästä asiasta keskustelin harrastajan kanssa ja minulla on sellainen kuva, että suola on hyväksi. Vältytään esim kidusloisilta?
Käytin samanlaista tapaa edellisten poikasten kanssa, ei ollut mitään ongelmia. Minulla on kaksi tuosta poikueesta, ovat kasvaneet hyvin ja ovat oikein terhakoita kiekon alkuja.
mb170
Se määrä suolaa, joka artemiaveden mukana altaaseen joutuu, ei varmaan loisiin vaikuta juuta eikä jaata, mutta se on totta ettei siitä varmaan haittaakaan ole. Itse kasvattelin artemiaa ison määrän kerralla suuressa pullossa ja se pysyi hengissä mukavasti monta päivää ilmastuksen avulla. Vesi meni vain ajan kanssa aika ällöksi ja siinä haavi oli kätevä - ei mennyt turhaan "ääkkävettä" altaaseen.mb170 kirjoitti:Kysymykseen käytänkö suolaa, vastaisin että käytän. Kyllä suolaa "joutuu" altaaseen artemian lisäyksen kanssa, en käytä artemiahaavia.
mb170
Suolasta vielä sen verran, että ehdottomasti vannon sen nimeen tämänhetkisen suuren poikueen kokemuksen jälkeen.
* Huvinsa kullakin! *
Lisäksi voi tehdä kerralla niin paljon että artemiaa on pakastaa. Vaivaton keino aamulla heittää jäinen artemiapala altaaseen. Ei tarvitse ns läträtä aartemian kanssa aamulla.
Lisäksi artemian kuoriintuessa voi lisätä artemian joukkoon pienen määrän vitamiineja / mineraaleja, joista osa kulkeutuu artemian mukana kalanpoikasten ravinnonkiertoon.
Lisäksi artemian kuoriintuessa voi lisätä artemian joukkoon pienen määrän vitamiineja / mineraaleja, joista osa kulkeutuu artemian mukana kalanpoikasten ravinnonkiertoon.
- Pikkukakkonen on vaihtunut isoon III:seen -