Meinaa ärsyttää nuo liiat kierteiset ja olenkin haaveillut parista harlekiinista (Varjon kirjasta olen ymmärtänyt, että nämä voisivat elellä myös kaksin tai peräti yksin).
Altaani on ulkomitoiltaan 228 litrainen ja tällä hetkellä siellä asustaa hunajarihmakalapariskunta, perhoskirjoahvenpariskunta, 4 rusokirjoahventa, 12 keisaritetraa, 10 imunuoliaista, 3 piikkisilmää ja 3 nuolimonnia. Menisivätkö nuo kaksi harlekiinia tuohon porukkaan?
Haaveena kaksi harlekiininuoliaista
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
Varmaan menisivät, mutta pitää miettiä mikä on koko kalasto. Meinaatko kudettaa jompaa kumpaa ahvenparia, vai onko ihan seura-akvaario?
Asiat aina riippuu haluista. Nuoliaiset ihan varmasti kyllä siivoaa kaikki kudut kitusiinsa, eli mieti itse mitä akvaarioltasi haluat?
Mielestäni tuon kokoiseen akvaarioon kalamäärä alkaa olla täytetty.
-----------------------
Mulla taas ajatus vähän pätkii, mutta harlekiininuoliaiset on jokatapauksessa parvikaloja = vähintään 4-6 kpl, jotta voi parveksi sanoa. Omasta kokemuksesta kerron että tykkäävät oman lajin seurasta paljon.
Asiat aina riippuu haluista. Nuoliaiset ihan varmasti kyllä siivoaa kaikki kudut kitusiinsa, eli mieti itse mitä akvaarioltasi haluat?
Mielestäni tuon kokoiseen akvaarioon kalamäärä alkaa olla täytetty.
-----------------------
Mulla taas ajatus vähän pätkii, mutta harlekiininuoliaiset on jokatapauksessa parvikaloja = vähintään 4-6 kpl, jotta voi parveksi sanoa. Omasta kokemuksesta kerron että tykkäävät oman lajin seurasta paljon.
Hullu saa olla, muttei tyhmä.
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Nainen
Itse en näitä seurallisia kaloja suosittelisi kaksin pidettäväksi. Kyllä niitä sellainen 4-6 porukka saisi olla ainakin, kuten CrystalCat jo mainitsikin (mielellään tuo 6). Lisäksi harlekiininuoliaiset pitävät virtauksesta toisin kuin esim. hunajarihmakalat.
Suosittelisin siis harkitsemaan jotakin muuta vaihtoehtoa, toisaalta jokainen päättää lopulta itse ja tämä oli vain minun kantani![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Suosittelisin siis harkitsemaan jotakin muuta vaihtoehtoa, toisaalta jokainen päättää lopulta itse ja tämä oli vain minun kantani
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Advanced Member
- Viesti:
No, noin iso porukka on altaaseeni liian suuri. Kaksi olis maksimi, jonka voisin tuonne ajatella. Markku Varjon kirjoitusten perusteella olen saanut sen kuvan, että tämä laji olis oikeastaan ainut, joka myös kaksin voisi mennä, jopa yksinkin, mutta siitä en sentään ala haaveilla. Virtausta altaassani on imunuoliaisten takia ja pinnalla konnanputkea yhdessä reunassa hunisten vuoksi. Kirjoahventen kutupuuhat tuolla tuskin nytkään onnistuu...
Hanki Anentome helena petokotiloita, syövät melko tehokkaasti kierteisiä. Tässä niistä keskustelu: http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic ... ght=helena
Tässä omasta altaasta otetussa kuvassa kierteinen saa kyytiä

Tässä omasta altaasta otetussa kuvassa kierteinen saa kyytiä

"A day without sunshine is like, you know, night."