Haaveena kaksi harlekiininuoliaista

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
nirppu
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Haaveena kaksi harlekiininuoliaista

Viesti Kirjoittaja nirppu »

Meinaa ärsyttää nuo liiat kierteiset ja olenkin haaveillut parista harlekiinista (Varjon kirjasta olen ymmärtänyt, että nämä voisivat elellä myös kaksin tai peräti yksin).

Altaani on ulkomitoiltaan 228 litrainen ja tällä hetkellä siellä asustaa hunajarihmakalapariskunta, perhoskirjoahvenpariskunta, 4 rusokirjoahventa, 12 keisaritetraa, 10 imunuoliaista, 3 piikkisilmää ja 3 nuolimonnia. Menisivätkö nuo kaksi harlekiinia tuohon porukkaan?
CrystalCat
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja CrystalCat »

Varmaan menisivät, mutta pitää miettiä mikä on koko kalasto. Meinaatko kudettaa jompaa kumpaa ahvenparia, vai onko ihan seura-akvaario?
Asiat aina riippuu haluista. Nuoliaiset ihan varmasti kyllä siivoaa kaikki kudut kitusiinsa, eli mieti itse mitä akvaarioltasi haluat?
Mielestäni tuon kokoiseen akvaarioon kalamäärä alkaa olla täytetty.

-----------------------

Mulla taas ajatus vähän pätkii, mutta harlekiininuoliaiset on jokatapauksessa parvikaloja = vähintään 4-6 kpl, jotta voi parveksi sanoa. Omasta kokemuksesta kerron että tykkäävät oman lajin seurasta paljon.
Hullu saa olla, muttei tyhmä.
^Aski^
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja ^Aski^ »

Itse en näitä seurallisia kaloja suosittelisi kaksin pidettäväksi. Kyllä niitä sellainen 4-6 porukka saisi olla ainakin, kuten CrystalCat jo mainitsikin (mielellään tuo 6). Lisäksi harlekiininuoliaiset pitävät virtauksesta toisin kuin esim. hunajarihmakalat.

Suosittelisin siis harkitsemaan jotakin muuta vaihtoehtoa, toisaalta jokainen päättää lopulta itse ja tämä oli vain minun kantani [;)]
nirppu
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

No, noin iso porukka on altaaseeni liian suuri. Kaksi olis maksimi, jonka voisin tuonne ajatella. Markku Varjon kirjoitusten perusteella olen saanut sen kuvan, että tämä laji olis oikeastaan ainut, joka myös kaksin voisi mennä, jopa yksinkin, mutta siitä en sentään ala haaveilla. Virtausta altaassani on imunuoliaisten takia ja pinnalla konnanputkea yhdessä reunassa hunisten vuoksi. Kirjoahventen kutupuuhat tuolla tuskin nytkään onnistuu...
nirppu
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Olen päättänyt jättää nuo harlekiinit hankkimatta. Kiitokset vastanneille!
janma
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja janma »

Hanki Anentome helena petokotiloita, syövät melko tehokkaasti kierteisiä. Tässä niistä keskustelu: http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic ... ght=helena

Tässä omasta altaasta otetussa kuvassa kierteinen saa kyytiä :twisted:
Kuva
"A day without sunshine is like, you know, night."
^Aski^
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja ^Aski^ »

Tuo kotilohan on aivan loistava :P
Teet mielestäni hyvän päätöksen kun et ota niitä harlekiineja. Toivottavasti löydät jotakin muuta sopivaa, kuten tuo kotilo [;)]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”