Poikasia tulossa?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Poikasia tulossa?
Minulla on 65-litran akvaariossa 1 monni (lajia en tiedä, mutta ei ole kovin iso noin5cm tai vähän alle) ja 4 miljoonakalaa 1 koiras ja 3 naarasta.
Kahdella naaraalla näkyy vatsan 'alaosassa' eli siellä taaempana sellainen musta 'möykky' ja ihan kuin toisella näkyisi siellä 'möykyssä' jotain pieniä pisteitä.
Onko poikasia tulossa vai mitä tää on?
Ja jos poikasia tulee syövätkö miltsit poikaset entä monni?
Ja kertokaahan jotain 'emojen' käyttäytymisestä ennen synnyttämistä ja mistä tietää että synnytys on lähellä?
Kahdella naaraalla näkyy vatsan 'alaosassa' eli siellä taaempana sellainen musta 'möykky' ja ihan kuin toisella näkyisi siellä 'möykyssä' jotain pieniä pisteitä.
Onko poikasia tulossa vai mitä tää on?
Ja jos poikasia tulee syövätkö miltsit poikaset entä monni?
Ja kertokaahan jotain 'emojen' käyttäytymisestä ennen synnyttämistä ja mistä tietää että synnytys on lähellä?
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Viesti:
Poikaisiahan ne siellä 
Jos haluat, että varmasti selviävät, niin kannattaa nostaa poikasaltaaseen kun ovat syntyneet. Saattavat tulla popsituksi... riippuu tietty minkälaiset piiloutumis mahdollisuudet niillä on. Onko kuinka kasvillisuutta..
Miehelläni on ollut joskus milliksiä ja alussa nosti poikaisia erilliseen altaaseen.. mutta jossain vaiheessa ei enää jaksannut koska poikaisia syntyi tiuhaan tahtiin ja vaikka ne jäivät isoon altaaseen niin aina jonkin verran poikaisista selviytyi.. vaikka osa poikaisista popsitiinkin..

Jos haluat, että varmasti selviävät, niin kannattaa nostaa poikasaltaaseen kun ovat syntyneet. Saattavat tulla popsituksi... riippuu tietty minkälaiset piiloutumis mahdollisuudet niillä on. Onko kuinka kasvillisuutta..
Miehelläni on ollut joskus milliksiä ja alussa nosti poikaisia erilliseen altaaseen.. mutta jossain vaiheessa ei enää jaksannut koska poikaisia syntyi tiuhaan tahtiin ja vaikka ne jäivät isoon altaaseen niin aina jonkin verran poikaisista selviytyi.. vaikka osa poikaisista popsitiinkin..
-
- Member
- Akvaarioseurat: Lahden Akvaarioseura, LAS
Tarkkaa päivää ei pysty sanoa vain suurpiirteisen. Sitten kun maha on niin turvoksissa niin voi varautua h-hetkeen.Manteli]] kirjoitti:![]()
Mistä tiedän olla valmiina minä päivänä poikaset syntyvät?
Vai kannattaisiko siirtää kaikki emo poikasaltaaseen kun minulla on sellainen faunaboxi voivatko olla siinä? Ja saan ehkä 40 litran akvaarion niin siihenkin voisi laittaa.
Riippuu minkä kokoinen faunaboxi on. Minusta paras vaihtoehto olisi siirtää mamma suurisilmäiseen synnytysverkkoon poikasakvaarioon näin poikaset pääsevät uimaan häkistä pois eikä emo syö yhtäkään.

Phanny
-
- Junior Member
Yksi miljoonakaloista sai nyt eilen 10 poikasta ja siirsin niistä 6 faunaboksiin ja 4 muoviseen kelluvaan poikasaltaaseen johon emo ne synnytti :>
Mutta pitää varmasti siirtää ne neljäkin sinne faunaboksiin koska kaksi muuta miljoonakalaa ovat myös sen näköisiä että saavat pian poikasia
Voiko muuten olla mahdollista, että kun emo synnytti poikaset eilen niin nyt sillä jo on sellainen samanlainen musta möykky mahassa et oottais taas???
Mutta pitää varmasti siirtää ne neljäkin sinne faunaboksiin koska kaksi muuta miljoonakalaa ovat myös sen näköisiä että saavat pian poikasia

Voiko muuten olla mahdollista, että kun emo synnytti poikaset eilen niin nyt sillä jo on sellainen samanlainen musta möykky mahassa et oottais taas???
Mun on pakko vähän vuodattaa tänne.
Mun parhaimman värinen platy on pidemmän aikaa jo oottanu lapsosia. Pidin sitä hetken aikaa kelluvassa poikasaltaassa toivoen, että se sinne poikaset tekisi. En raaskinut sitä kauaa siellä pitää, vaan päästin sen muiden kanssa uiskeltelemaan.
Olen viikon verran ollut kotona ja seuraillut naama kiinni lasissa, jos synnyttäisi, että saisin poikaset otettua talteen.
Nyt alkoi työt ja eiköhän iltavuoroni aikana se synnyttänyt.
Äippäkalan maha on pienentynyt valtavasti vaan poikasia ei näy missään. Kaikki varmaan syöty! Pahuksen työ!
Mun parhaimman värinen platy on pidemmän aikaa jo oottanu lapsosia. Pidin sitä hetken aikaa kelluvassa poikasaltaassa toivoen, että se sinne poikaset tekisi. En raaskinut sitä kauaa siellä pitää, vaan päästin sen muiden kanssa uiskeltelemaan.
Olen viikon verran ollut kotona ja seuraillut naama kiinni lasissa, jos synnyttäisi, että saisin poikaset otettua talteen.
Nyt alkoi työt ja eiköhän iltavuoroni aikana se synnyttänyt.
Äippäkalan maha on pienentynyt valtavasti vaan poikasia ei näy missään. Kaikki varmaan syöty! Pahuksen työ!
-
- Advanced Member
Mulla kääpiöhammaskarpit lisääntyvät huimasti ilman erityisiä toimenpiteitä. Samoin aikoinaan miekkapyrstöt. Mulla on akvassa runsaat kasvipöheiköt, joihin poikaset pääsevät suojaan, lisäksi kalastona melko yksinkertainen lajisto ja lukumäärältään pieni.
Mikäli huomaat erehtyneesi, olet jo varmaankin oppinut jotain uutta. (oma ajatelma)
-
- Senior Member
- Viesti:
Mulla millikset on kaikki 60L altaassa. Poikasia syntyy vähän väliä enkä oo niitä mihinkää muualle siirtänyt. Ja ihan hyvin on selvinny. En usko et poikaset mitenkää häiriintyy siitä vaiks "aikuset" millikset niitä käykin siinä kyylimässä. Kun on tarpeeks kasvanu ni voi päästää muun parven jatkoks.
Hyvin mahdollista et naaras synnyttää vielä lisää poikasia. Naaras voi synnyttää poikasia vielä senkin jälkeen kun koiras on poistettu altaasta.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Hyvin mahdollista et naaras synnyttää vielä lisää poikasia. Naaras voi synnyttää poikasia vielä senkin jälkeen kun koiras on poistettu altaasta.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
240L + 180L Miljoonakalojen, ja Platyjen kasvatusta eli niitä voi tiedustella koska vaan.
Oon ihan samaa mieltä, että tuskin ne poikaset kauheesti siitä häiriintyy jos aikuiset kalat niitä käy katselemassa. Mutta jos poikasia on paljon, niin tietenkin on parempi, että poikasilla olisi oma allas. Mahtuuvat kasvamaan ja kasvaat nopeammin. Itselläni on 20l allas jossa poikaseni (30 miekkapyrstöä ja 15 miljoonakalaa) ovat kasvamassa. Ja nopeasti ovat kasvaneet.

2 kissaa, koira, 235l, 63l ja 20l vauvalaari, minä ja mies 

Just kattelin et toi mun yks naaras millis räjähtää ihan just. Innolla odotan millasia poikasia tulee kun naaraasta löytyy montaa väriä. Siirrän sen kans 20L altaaseen synnyttämään, ja kun o poikaset syntyny saa mennä takas omaan altaaseen.
240L + 180L Miljoonakalojen, ja Platyjen kasvatusta eli niitä voi tiedustella koska vaan.
-
- Elite Member
Hei sanokaapa, kun yksi miun hohtomiljoonakalanaaraista synnytti poikasia tänään, ja mie laitoin sen tuonne 20l akvaarioon toipumaan kun kaikki kolme aikuista koirasta oli sen kimpussa ja koitti päästä parittelemaan sen kannsa. Eli kuinka kauvan tuota synnyttänyttä naarasta voi pitää tuolla pienessä akvaariossa lepäämässä?
-
- Elite Member
Niin ne urokset kyl on heti jahtaamassa, ku toinen on synnyttänyt. Mulla vähä sama ongelma noiden miekkapyrstöjen kanssa,heti ku naaras on synnyttäny ja siirrän sen altaaseen, niin jo on uros härnäämässä. Sitten pitää naaras siirtää lepäämään. Nykysin en enää päästä naarasta heti synnytyksen jälkeen altaaseeen,vaan annan sen levähtää.
2 kissaa, koira, 235l, 63l ja 20l vauvalaari, minä ja mies