Hei
100l: yksi taisteluk.uros, 7kard.tetraa, 5 kiilakylkeä, 3 katinkultamonnia ja 2 juovaperhosnuoliaista.
Pulma on tämä: 1-2 kertaa päivässä pudotan pohjakaloille pillerin neljänneksen, jota tetrat riepottelevat kilpaa ympäri allasta, ellei sitten taisto ala maata sen päällä, jotta voi itse syödä kaiken kun pilleri on vähän pehmennyt. Pohjakalat eivät taida juuri päästä osingoille, vaikka ruoka on nimenomaan heille.
Iltapillerin olen tipputtanut altaan pohjalle, kun valot sammutetaan, toiveena, että pimeässä muut eivät huomaa sitä. Mutta syövätkö pohjakalatkaan enää pimeän tultua?
Onko ideoita?
http://picasaweb.google.fi/hyrymi/AKVAARIO
Ruokintaongelma: "nopeat syövät hitaat"
Valvoja: Moderaattorit
Alueen säännöt
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
- akvaarion tilavuus ja mitat
- Valaistus (millaiset putket, esim. 58W Philips 86)
- Suodatus (suodattimien merkit ja mallit)
- Akvaarion hoito (vedenvaihdot, ruokinta, kasvilannoiteet yms.)
- Akvaarion asukit (kalat + muut eliöt)
- Vesiarvot (pH, GH, KH, NO2-, NO3-, lämpötila)
- Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
- Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Kyllä ruokin tarpeeksi, uskoisin. Kahdesti päivässä vain sen verran kun parissa minuutissa syövät.
Olen antanut ruoat juuri noin, ensin muille, mutta MIKÄÄN ei tyydytä niitä, pilleri taitaa olla herkkua. Varsinkin Taisto söisi vaikka itsensä hengiltä varmaan. Pari kertaa se on onnistunut rohmuamaan oman ruoan jälkeen pohjapillerin neljänneksenkin, ja ihan oikeasti se oli kuin pallo, pelkäsin, että poksahtaa
Olen antanut ruoat juuri noin, ensin muille, mutta MIKÄÄN ei tyydytä niitä, pilleri taitaa olla herkkua. Varsinkin Taisto söisi vaikka itsensä hengiltä varmaan. Pari kertaa se on onnistunut rohmuamaan oman ruoan jälkeen pohjapillerin neljänneksenkin, ja ihan oikeasti se oli kuin pallo, pelkäsin, että poksahtaa

-
- Elite Member
- Sukupuoli: Nainen
Riippuu pohjakalasta. Ainakin imumonneista monet tykkäävät syödä vasta valojen sammuttua, samoin ripsimonnit. Imunuoliaisista en osaa sanoa.
En olisi kovin huolissani noiden imunuoliaisten ruoansaannista. Olen huomannut, että jos jollain kalalla on nälkä, se kyllä pitää puolensa ruoan saannissa. Joskus on oikein hymyilyttänyt kun kaupalla olen heittänyt pohjatabletin altaaseen plekoja varten ja piikkisilmät ovat hetkessä tehneet järkyttävän kasan sen tabletin päälle, niin plekot paikalle saapuessaan kylmästi änkevät piikkisilmäkasan läpi sen tabletin kimppuun.
Ja ainahan on se vaihtoehto että jos kyseinen tabletti on kerran tosi herkkua, niin laita sitä sitten hiukan enemmän altaaseen kerralla, jolloin pohjakaloillekin varmasti jää.
Imunuoliaiset eivät välttämättä edes tarvitse tablettimuodossa sitä ruokaa, vaan syövät mielellään esim. granulaatteja, tai muuta raemaista ruokaa jota tetroille ja taistollekin voi antaa. Esim. New Life Spectrumin ruoat ovat hyviä.
En olisi kovin huolissani noiden imunuoliaisten ruoansaannista. Olen huomannut, että jos jollain kalalla on nälkä, se kyllä pitää puolensa ruoan saannissa. Joskus on oikein hymyilyttänyt kun kaupalla olen heittänyt pohjatabletin altaaseen plekoja varten ja piikkisilmät ovat hetkessä tehneet järkyttävän kasan sen tabletin päälle, niin plekot paikalle saapuessaan kylmästi änkevät piikkisilmäkasan läpi sen tabletin kimppuun.
Ja ainahan on se vaihtoehto että jos kyseinen tabletti on kerran tosi herkkua, niin laita sitä sitten hiukan enemmän altaaseen kerralla, jolloin pohjakaloillekin varmasti jää.
Imunuoliaiset eivät välttämättä edes tarvitse tablettimuodossa sitä ruokaa, vaan syövät mielellään esim. granulaatteja, tai muuta raemaista ruokaa jota tetroille ja taistollekin voi antaa. Esim. New Life Spectrumin ruoat ovat hyviä.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.