Vauva kuparimonnisten ruoka
Valvoja: Moderaattorit
Vauva kuparimonnisten ruoka
Kuparimonniset menivät kutemaan jokunen päivä sitten. Ensin alkuun ei ollut tarkoitus poimia kutua pois, mutta tänään sain pelastettua lehden jossa oli kutua. Laitoin näin alkajaisiksi pieneen pakastin rasiaan, johon tein toivon mukaan tarpeeksi pieniä reikiä ja laitoin rasian kellumaan akvaarioon. Heiluttelen laatikkoa välillä, että varmasti vesi kiertää. Mutta mitä sitten jos jokunen alkaa sieltä kuoriutumaan. Mitä ruokaa voin niille antaa? Annanko pienen palasen samaa pohjatablettia mitä noille isoillekin annan, vai?
100l kalasoppaa, 4 viljakäärmettä
-
Joulutonttu
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAY
- Sukupuoli: Nainen
Olen kasvattanut yhden poikueen albiinomonnisia. Poikaset tulivat niin yllättäen viikonloppuna, etten ehtinyt ostaa poikasruokaa, likoeläinviljely meni pieleen. Eli poikueesta, joka ei ollut suurensuuri, selviytyi aikuiseksi 4 kpl poikasta, jotka ruokin veteen murennetulla pohjatabulla. Kananmunankeltuaista voi kokeilla myös, on vain kovin suttaavaa. Näin olen kuullut.
Muutaman päivän ikäisenä päästin poikaset partamonninpoikasten kanssa samaan altaaseen, josta ne pohjalta löysivät ruokaa. Poikaset olivat 65 litraisessa altaassa keskenään.
Nyt nämä neljä kasvattamaani monnista uiskentelevat 250 litraisessa lehtikalojen kanssa.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Toivottavasti sait tästä selityksestä jotain hyödyllistä irti.
Muutaman päivän ikäisenä päästin poikaset partamonninpoikasten kanssa samaan altaaseen, josta ne pohjalta löysivät ruokaa. Poikaset olivat 65 litraisessa altaassa keskenään.
Nyt nämä neljä kasvattamaani monnista uiskentelevat 250 litraisessa lehtikalojen kanssa.
Toivottavasti sait tästä selityksestä jotain hyödyllistä irti.
Silloin kun sain itse poikaseni niin liuotin pieneen vesimäärään hiutaleita, otin pipelillä sitä nestettä ja polskautin poikasaltaaseen. Tarkkaa lähtölukukua poikasista en tiedä mutta henkiin jäi kiitettävät 22poikasta.Yhtään albiinoa ei selviytynyt kudusta.
Ja taas on tulossa lisää näitä nassikoita
mikäli joku selviytyi siitä kudusta. Jos ei ole saanut pelastettua poikasia isosta altaasta niin jaavansammal on hyvä suoja pienokaisille ja saattavat löytää aika helposti ruokaakin sieltä.
Ja taas on tulossa lisää näitä nassikoita
Re: Vauva kuparimonnisten ruoka
Miten suojaan/siirrän kudun pois lehtikalojen ulottuvilta?
Tyhmät kalat kutivat lasiin aivan vesirajaan.
Tyhmät kalat kutivat lasiin aivan vesirajaan.
-
Deicide
- Elite Member

- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
Re: Vauva kuparimonnisten ruoka
Olen syöttänyt monnisten poikasille vedessä imeytettyä discusta, eli kiekkojen ruokaa.
Aiheesta lisää tuolla! http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... iset+kutee" onclick="window.open(this.href);return false;
Aiheesta lisää tuolla! http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... iset+kutee" onclick="window.open(this.href);return false;
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?