Kalasto 60-litraa

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Iiris76
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Kalasto 60-litraa

Viesti Kirjoittaja Iiris76 »

Hei! Olen perustamassa toista akvaariotani, joka on 61-litraa. Akvaario on vasta kypsymisvaiheessa, joten mitään kiirettä kalojen suhteen ei ole, mutta kysyisin teiltä kalastoehdotuksia. Akvaariossa tulee olemaan ainakin taistotyttö (siirtyy 100-litraisesta), mutta mitä muuta? Olisin kiinnostunut erilaisista rasboroista (varsinkin hehkurasboroista), mutta pystyykö taistelukala syömään ne? Vesiarvot ja lämpötila tulevat olemaan tietenkin taiston ehdoilla.
pikkulehtikala+
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies

Re: Kalasto 60-litraa

Viesti Kirjoittaja pikkulehtikala+ »

Hei. Minä tekisisin akvaariostasi sellaisen, jossa olisi Aasialaisia kaloja. Hehkurasbora on liian pieni taistelukalan kanssa ainakin jostain olen näin kuullut, että menee suuhun helposti.

Eli kalasto ehdotus:
Taisto-naaraasi
15-20 kpl rusokiilakylkiä tai vaikka 10-15 kirsikkabarbia (itselläni meni kirsikkabarbit taiston kanssa loistavasti) tai vaikka molempia noin 10 rusokiilakylkeä ja 6 kirsikkabarbia.
4-6 kpl piikkisilmiä ja jos kaikki näyttää menestyvän loistavasti voisit ottaa mukaan vielä 4 kpl tulimakkarakalaa. :D
Turska2
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Turska2 »

Kysynpä tässä samassa ketjussa mahtuisiko/sopisiko 63 litran akvaarioon tälläinen kalasto:

11 kirsikkabarbia (on jo akvaarion ainoina asukkeina)
keltakääpiöahven pariskunta
6 (?) pandamonnista

Lämpötila 25
pH n. 7
kasveja ja muita reviirirajoja on paljon.
tiinu
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja tiinu »

Turska2: En menisi ahvenia noin pieneen laittamaan. Enkä ehkä monnisiakaan. Enkä ainakaan molempia yhdessä.

pikkulehtikala+:n ehdotus alkuperäiselle kysyjälle muuten ihan okei, mutta ei makkarakaloja kannata alkaa tuonne sekoittaa. Käsittääkseni ne viihtyvät parhaiten lajialtaassa, ja muutenkin 60 -litrainen ei ole kovin suuri. Ei kannata kansoittaa liikaa. Kirsikkabarbia parempia vaihtoehtojakin on, sillä kun on kai tuo lämpötilan yläraja 27 (korjatkaa toki jos väärässä olen) ja siinä alkaa taisto viihtyä kunnolla.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”