Itsetuhoiset mustatetrat, apua

Tetrat, seisojakalat, piraijat, tapparakalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Wilhelmina
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Itsetuhoiset mustatetrat, apua

Viesti Kirjoittaja Wilhelmina »

Nyt ollaan huuli pyöreänä, sillä tätä en ole ikinä ennen missään nähnyt..
Olen nyt kolmesti pelastanut mustatetran hiilidioksidilevittimestä. Tälläinen levitin on kyseessä: Hiilarilevitin
Eli altaan sisään tulee tuollainen muovijuttu ja juuri sen muovijutun ja lasin välistä olen nyt pelastanut mustatetran. Ensimmäiset kaksi kertaa meni vielä outoina sattumina, kun kyseessä oli sama kala. Ajateltiin vähän jopa, että ehkä juuri tämä kala on jostain syystä ihastunut kupliin, joita telineessä kulkee. (hieman kuin Finding Nemossa, 'bubblesbubblesbubbles' :D ) Tänä aamuna siellä oli kuitenkin toinen tetra, ensimmäista itsemurhakandidaattia paljon suurempi. Se on jo saanut ujuttaa itsensä tiukkaan väliin, sillä tila ei ole suuri.

Allas on lähes kolmesataalitrainen, mustatetraparvi kymmenpäinen ja ollut meillä viime pääsiäisestä. Muitakaan kaloja ei ole liikaa, eikä altaassa ole muuttunut yhtään mikään aikoihin. Arvot ovat olleet ihan kunnossa aina. Mun ymmärrys ei enää riitä.
Nyt täytyy varmaankin vaihtaa toisenlaiseen hiilarilevittimeen, mutta haluaisin tietää, josko tätä ihmettä on joku toinen joskus todistanut ja että onko siihen joku syy.
AkvaarioTyttö
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Re: Itsetuhoiset mustatetrat, apua

Viesti Kirjoittaja AkvaarioTyttö »

Aika kummallista. Jokseenkin kyllä nauratti otsikko [;)]
Naura ongelmillesi, niin muutkin tekevät.
iomeron
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: OAS veepeejii

Viesti Kirjoittaja iomeron »

Mun mustatetra yritti "itsaria" siten, että otti ison pohjaruokapötkylän suuhun ja ui täysillä seinään pahki. Se pötikkä kävi sillä varmaan puolessa mahassa asti ja silmät pullistu päässä, mutta lujasti sylkäsemällä selvisi hengissä. On ne ihme otuksia. :mrgreen:
Työn määritelmä: Sarja köyhän tekemiä pakkoliikkeitä
minerva
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja minerva »

Voisko esim. mattosuodatin levystä tai muusta vastaavasta materiaalista leikata sopivan kokoisen palan jolla tukkisi sen lasin ja levittimen välisen tilan?
Tää oli ainut ajatus joka mulla tuli mieleen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tetrat”