Kotiloita tappava aine?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
Kotiloita tappava aine?
Minulla on kerran ollut altaissa kotiloita enkä haluaisi niitä enää uudestaan. Nyt joutuu pelkämään aina kun ostaa uusia kasveja ettei niissä vaan olis kotiloita! Aluuna olen käyttännyt eikä ole kotiloita myöskään vielä tullut, tosin en tiedä onko niitä edes ollut uusissa kasveissa. Jos näen että kasveissa on kotiloita niin jätän ne ostamatta.
Nyt mietin että olisko joku aine mikä tappaisi sekä kotilot että niiden munia? Aluna kun ilm.tappaa vain kotilot muttei niitten munia?
Nyt mietin että olisko joku aine mikä tappaisi sekä kotilot että niiden munia? Aluna kun ilm.tappaa vain kotilot muttei niitten munia?
Re: Kotiloita tappava aine?
Jbl:in Biotopol WASSERAUFBEREITER on ihan hyvin toiminu.
-
- Advanced Member
Mihin tarkoitukseen se on? Tappaako se myös kotiloitten munia? Eli on Alunaa tehokkaampi?
Se tappaa kaikki kotilot.
Anteeksi maalaisuuteni, nyt en ymmärtänyt. Sehän on vedenparannusaine. Käytätkö kasvit pelkässä vedenparannusaineessa? Ainakaan "oikein" annosteltuna se ei kotiloihin tehoa.
Tuo on kyllä kotilo myrkkyä, se lukee siinä takana tekstissä. Kyllä se on meillä kotilot tappanut. JBL tuottaa myös vissiin vedenparannus aineita.
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
Onko siinä pullossa jotakin suomeksi? WASSERAUFBEREITER on lyhyellä saksan kielellä vedenvalmistaja! JBL biotopol taas ainakin on vedenparannusaine.
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
Katotaan... vedenparannus aine..
-
- Elite Member
No sitähän minäkin.
Seralta löytyy schneckopur niminen valmiste, jonka luvataan auttavan myös polyyppien ja lattanoiden torjunnassa. Olen itse testannut sitä kerran pieneen altaaseen. Kotilot katosivat, eikä niitä sen jälkeen enää altaassa näkynyt.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Mites muut elävät kestää sen, kalat kasvit tai ravut?
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
-
- Member
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura
JBL:n Schnecktol on kotilomyrkky.
Pj Oulun Akvaarioseura http://www.oulunakvaarioseura.net/
1080L Malawi
1080L Malawi
Jbl:n Schnechktol on tietääkseni ainut kotilomyrkky markkinoilla, joka oikeasti tehoaa. Tappaa myös munat. Valitettavasti ei vaan tehoa kierteisiin jotka taitavat se yleisin ongelmakotilo olla niille jotka eivät niitä halua.
Tehokkain "luomumyrkky" taas on jokin kotiloita syövä kala. Lähinnä ne löytyvät nuoliaisista, joten vaativat altaaseen kokoakin.
Tehokkain "luomumyrkky" taas on jokin kotiloita syövä kala. Lähinnä ne löytyvät nuoliaisista, joten vaativat altaaseen kokoakin.
-
- Advanced Member
No tuohan oliskin sitten ainakin mulle mieluinen, nimittäin kierteisiä en halua listiä. Mites oli tuo, että, miten muut elävät kestää sitä, voiko tulla ongelmia esim. sukaravuille?
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
-
- Elite Member
Ja kierteiset mäkin haluaisin säästää. Eikös toisessa treadissa kuitenkin väitetty myös kierteisten putoavan?
Rapusille toi ei kyllä välttämättä ole ystävällisen mahdollinen aine. Kannattaa melkein siirtää ne kuurin ajaksi toiseen altaaseen. Kuollessaan kotilot kyllä pilaavat helposti veden joten vesiarvojen normaalia tiheämpi tarkkailu olisi tarpeen.
-
- Member
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura
Lainaus JBL:n kotisivuilta Schnecktol:sta:Deicide kirjoitti:Ja kierteiset mäkin haluaisin säästää. Eikös toisessa treadissa kuitenkin väitetty myös kierteisten putoavan?
This preparation has little or no effect on tower-shelled snails.
Pj Oulun Akvaarioseura http://www.oulunakvaarioseura.net/
1080L Malawi
1080L Malawi
-
- Elite Member
Ok. Eli siis saattavat myös tipahdella.
Sama askarrutti minuakin ja kyselin asiaa Seran pääkonttorista Saksasta viime vuonna.bj kirjoitti:Mites oli tuo, että, miten muut elävät kestää sitä, voiko tulla ongelmia esim. sukaravuille?
Vastaus oli se mitä arvelinkin, tehoavana aineena on kupari, niin kuin näissä yleisimmin on ja se on taas myrkkyä kaikille selkärangattomille, sukaravuillekin siis.
~~~~~~~~~~
The Life Aquatic
The Life Aquatic
-
- Advanced Member
Kiitti tiedosta. Ei missään nimessä siis sukarapualtaaseen. Mä taidan tuossa isommassakin jatkaa sitä nyppimistä vaan, ettei kierteistenkin käy sitten köpelösti. Ei siellä onnkeksi niitä ihan tuhottomasti ole.
-
- Senior Member
Kyllä mulla kuoli sillä kaikki kotilot, tosin ilmeisesti munat säilyy (vaikka Teemu muuta väittäiskin), koska pari viikkoa menee ja taas on kotiloita.Deicide kirjoitti:Ja kierteiset mäkin haluaisin säästää. Eikös toisessa treadissa kuitenkin väitetty myös kierteisten putoavan?
Mistä näistä tietää..
Seran tuotteen käyttöohjeissa mainitaan, ettei aine tapa kotiloiden mätimunia ja kehoitetaan uusimaan käsittely 8 päivän päästä. Tarkempi käyttöohjeiden tutkinta paljasti myös ettei sitä suositella käytettäväksi, jos altaassa on monneja, pohjakaloja tai punapääbarbeja. Olen käyttänyt ainetta vain kasviakvaariossa ja uusien kasvien desinfioimisessa, joten vaikutuksista muihin kaloihin en tiedä.
Kyllä niistä muutama voi tippua, mut ei se kunnon tuhoa saa aikaan. Suurin osa kierteisistä elää siellä pohjasorassa/-hiekassa jossa vesi ei pahemmin kierrä. Ite olen aikoinani yrittäny myrkyttää suunnilleen kaikilla mahdollisilla aineilla noita kotiloita pois. Ainut, joka tappaa talossa ja puutarhassa on koirille tarkoitettu matolääke nimeltään flubenol. Kiekko keskustelussa löytyy ohjeita annosteluun.
Onkohan syynä tliannostus kun kotilot kuolivat vedenparannusaineella akvassain, mitäs luulette?
-
- Elite Member
Mä luulen, et jos pelkkään parannusaineeseen kotilot laitat, niin voisivat kuollakkin.