(Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
ninniw81
Senior Member
Senior Member

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

Nii-in... Mä tiedän, että mun piti olla kyllästyny tähän koko akvaariohommaan ja laittaa pienempi allas pois ja helpottaa tulevaa muuttoa. Mutta mitä ihmettä rouva tekikään? NO MENI TIETENKIN OSTAMAAN KOLMANNEN! 8O *hakkaa päätä seinään* Tilatkaa mulle aika jostain. :roll: Mukavaa muuttopäivää vaan, joo, ku on kaks 300-litraista muutettavana. Tosin tuohon toiseen en takuulla laita mitään elävää ennen muuttoa. *vannoo*

Mutta noin niinku vakavasti ottaen... Voiko joku tulla farmariautolla kuskaamaan altaan vermeineen mulle kotiin pientä vaivanpalkkaa vastaan? Tai vaihtoehtoisesti lainata peräkärriä? Meillä kun ei kumpaankaan autoon se allas mahdu. (130*50*50) Ei tarvis Alavieskasta asti käydä kärryä hakemassa. Allas on varmaan noudettavissa joskus ens viikolla.
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
vikki80
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja vikki80 »

ninniw81 kirjoitti:Nii-in... Mä tiedän, että mun piti olla kyllästyny tähän koko akvaariohommaan ja laittaa pienempi allas pois ja helpottaa tulevaa muuttoa. Mutta mitä ihmettä rouva tekikään? NO MENI TIETENKIN OSTAMAAN KOLMANNEN! 8O *hakkaa päätä seinään* Tilatkaa mulle aika jostain. :roll: Mukavaa muuttopäivää vaan, joo, ku on kaks 300-litraista muutettavana. Tosin tuohon toiseen en takuulla laita mitään elävää ennen muuttoa. *vannoo*

Mutta noin niinku vakavasti ottaen... Voiko joku tulla farmariautolla kuskaamaan altaan vermeineen mulle kotiin pientä vaivanpalkkaa vastaan? Tai vaihtoehtoisesti lainata peräkärriä? Meillä kun ei kumpaankaan autoon se allas mahdu. (130*50*50) Ei tarvis Alavieskasta asti käydä kärryä hakemassa. Allas on varmaan noudettavissa joskus ens viikolla.
Saattais mahtua meidän farkkuun. lapsetonta aikaa mulla vaan on aika epäsäännöllisesti. Pistä yytä jos kyydin tarve jatkuu.
Juzu
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Juzu »

ninniw81 kirjoitti:Nii-in... Mä tiedän, että mun piti olla kyllästyny tähän koko akvaariohommaan ja laittaa pienempi allas pois ja helpottaa tulevaa muuttoa. Mutta mitä ihmettä rouva tekikään? NO MENI TIETENKIN OSTAMAAN KOLMANNEN! 8O *hakkaa päätä seinään* Tilatkaa mulle aika jostain. :roll: Mukavaa muuttopäivää vaan, joo, ku on kaks 300-litraista muutettavana. Tosin tuohon toiseen en takuulla laita mitään elävää ennen muuttoa. *vannoo*

Mua yks mukava täti varotti kerran kärkkäisellä että tähän harrastukseen hörähtää. :mrgreen:
Lunazza
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Lunazza »

ei kellää olis myytävänä 250L:sesta ylös päin allasta??
Tuulahelena
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Tuulahelena »

Lunazza kirjoitti:ei kellää olis myytävänä 250L:sesta ylös päin allasta??
Kävisikö 670 l monimetallilampuilla ja muilla mausteilla? Kuva löytyy ketjusta "Kuvia akvaarioistanne II" tällä hetkellä sivulta 43. Joskus säteili ja osasin liittää kuvan viestiin, mutta tänään on vähän himmeämpi päivä. Mikäli innostuttaa, laita yyveetä niin jatketaan siellä.
DJmohican
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja DJmohican »

mulla on 450L ( 150x50x60 cm ) + pöytä,lamppu,2kk vanha suodatin ym...Ja mukaan saa 6kpl PunaPiraija. [;)]
7800L (koi lamikko) 1400L (kulmaprojekti) 840L (tanganjika) 450L (malawi) 660L (jack dempsey) 120L (tetra) 64L (rapu)
ninniw81
Senior Member
Senior Member

Vikki: Palaan sun kanssa asiaan, kunhan se allas on ensin tässä läänissä...

Minä kiusasin osaa porukkaa kaupallisilla tiedotteilla, mutta menin jo sekaisin laskuissa. :roll: Jos jotakuta kiinnostaa ilmaiset tuotenäytteet ja niistä raportointi, (ruokaa, vaatteita, koneita, kosmetiikkaa, kännykkäpalveluita...mitä milloinkin on tarjolla :roll: ) niin laittakaa mulle yv:tä.
Kaiku
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Kaiku »

Olen tässä pikkuhiljaa käynnistellyt uuden akvaarion hankintaa. Avo on potkittu liikkeelle jalustan suhteen ja tänään olin altaan tiimoilta yhteydessä tänne. En suinkaan yllytä muita uusiin hankintoihin, mutta nyt voisi olla hyvä aika hommata tuolta etenkin vähän isompaa allasta... :twisted: Oli ihan hyvä "tarjous" ja lisäksi kuljetuskin voisi onnistua tänne takahikiälle, jos saataisiin useampi tilaus. Tai vaikka kuljetus ei onnistuisikaan, me haetaan tuo oma allas sitten jollain aikataululla ja uskoisin peräkärryyn mahtuvan muutakin. Monimetallivalaisimen hintakaan ei heti pyörryttänyt, kun kysäisin, mutta tätä selvittelen sitten vielä tarkemmin. Eli tästä se lähtee, ei ole pelkoa, että rikastumaan pääsisi... :roll:

Laittakaa YV:tä, jos kiinnostaa, kun en tiedä mitä kaikkea täällä on sopivaa juoruta.
Be merrier with a terrier!
ninniw81
Senior Member
Senior Member

Mulle ei ainakaan saa myydä enää yhtään allasta. Ei ainakaan vuoteen. Olen kyllä nyt jo kolmena vuonna peräkkäin ostanut tähän aikaan altaan. :roll: Ja aina uusi allas on ollut vähän isompi... Nyt odotellaan vain, että allas saapuu matkahuoltoon.
Kaiku
Senior Member
Senior Member

Olisiko joku jo rohkaistunut viime reissun jälkeen ja valmis pitämään seuraavaa miittiä? Mitä tuumaisi vaiks Kaustinen? Mun purkit on niin karmeita (ja kaloina eksoottisesti inkkareita + kuparimonnisia :roll: ), että jäädään odottelemaan uutta, toivottavasti joululomalla pääsisin sen kanssa tositoimiin. Oma lehmä on taas tämän jutun kanssa sen verran ojassa, että Vegeltä pitäisi saada pakasteita... [;)]

Anyone?
ninniw81
Senior Member
Senior Member

Meiltäkään ei löydy kuin kolmatta viikkoa kelluvia kasveja, kun kukaan ei ole viitsinyt istuttaa... Seassa räpistelee muutama ahven. Mielenkiintoisin eläin taitaa olla tuo kissa ja sekin vain nukkuu saunassa.

Minä otan mieluusti vieraita vastaan ensi vuoden puolella, kun on oma tupa ja oma lupa ja jos saisin sen kolmannenkin altaan pystytettyä. Tietysti, jos kukaan muu ei ole vapaaehtoinen, niin saa meille tulla katselemaan tuota levääntynyttä kippoa. Olis joku syy tökkiä nuo kasvit takaisin pohjaan. Tämän kuun vapaat on vaan jo käytetty, mutta voidaanhan me pitää tonttubileet joulukuussa. :mrgreen: Tai jos me päästään muuttamaan jouluksi, niin voisin kutsua teidät muuttamaan altaita. :twisted:
Kaiku
Senior Member
Senior Member

Muutosta puheenollen... Sitä uutta allasta kysellessä kävi ilmi, että tyhjä painaa n. 110 kg 8O Millä ihmeellä me saadaan se aikanaan sisälle? En oo ihan vielä hahmottanut, ketä kehtaisi pyytää avuksi...

Piti sanomani vielä, että mun silmiä ei riko yhtään minkäänlaiset altaat. Pääasia, että pääsee jutustelemaan muiden hurahtaneitten kanssa (mulla alkaa olla aika "hyviä" kysymyksiä esim. monimetalleihin liittyen...). Ja siinä muutossakin voin autella, jos vaan suinkin aikataulut sopii. Tuota omaa purkkia on muutettu ehkä 7 kertaa, joten jonkinmoista kokemustakin on :mrgreen:
paxy81
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja paxy81 »

Meilläkin muutto edessä tässä kuussa joten ensi vuoden puolella voidaan sitten meillä rehvata kun on saanut altaat laitettua ja muutoinkin muuttotavaroita pois jaloista. Mukava olisi kyllä taas tässä jossain välissä rehvata jos vain sattuu vapaata. Meikäläinenkin kun on melkein kaikki vkl töissä.. :?

Ja kyllä varmaan tuo 110 kg allas menee ihan 4 ihmisen kantamana luulisin. Meillä on tuo tonninen allas liikkunut suhteellisen hyvin 6:lla hengellä ja onpa sitä äherretty peräkärryn kyytiin 4 ihmisen voimin mutta se oli jo aika touhua.. Allas painaa jotain 250-300 kg.. 8O Kukahan sen kantaa autotallista tupaan ja portaat ylös.. Siinäpä homma.

Ja jos jollakulla olisi matkaa Merijärvelle tai ohikulkua niin sieltä pitäisi saada muutamalle kalaselle kyytiä.. Korvaukset ovat ruhtinaalliset :)
ninniw81
Senior Member
Senior Member

Mä käyn joku ilta tällä viikolla Alavieskassa. Jos kalat osais sinne asti, niin kyytiin mahtuu. :mrgreen: Voin mä kyllä bensarahalla sen Merijärven keikankin heittää, ei sinne niin pitkästi Alavieskasta ole.

Tällä viikolla oli tarkoitus käydä myös Himangalla joku ilta, mahdollisesti huomenna. Lauantaina vissiin aamulla lähdetään Vaasaan ja tullaan takaisin sunnuntaina. Se ei oo vielä kirkossa kuulutettua, mutta siinäkin kyydissä kulkeutuu tavaraa, jos reissu toteutuu. Minäkö muka aina tien päällä?
vikki80
Member
Member

Moikka

Koska treffataan ja kenen luona. Meilläkin käy jos joku haluaa opetella levien tunnistusta.

Perhosukko pitäis saada ulos altaasta. Rusot kotiutui tänään ja perhonen suhtautuu niihin varmuuden vuoksi epäluuloisesti.
ninniw81
Senior Member
Senior Member

Voit tuoda sen perhosen meille, jossei se muualle uppoa. Sain jo tänään yhden hengiltä. :roll: Älä kysy miksi, koska se makasi täysissä väreissään pohjalla ilmeisen hengettömänä. Eikä ollu edes se tyyppi, jolla ei ole ostaessakaan ollut kaikkia eviä tallella. :roll:

Meillä keskitytään kissankarvasotaan. Ostin Furminatorin ja karstasin kissasta hedelmäpussillisen karvoja. Yhtä karvainen tuo on edelleen, mutta jos se karvan pudottaminen edes puolittuisi... Nyt sitten yritetään imuroida se toinen hedelmäpussillinen kissan karvaa, joka leijailee ilmassa.

Pikkumonniset ei oo edelleenkään tajunnu mitä niiden pitäis tehdä. Kiittämätöntä kansakuntaa. Jos tehdään tilausta, niin taidan tilata niitä lisää. Jos isommalla porukalla uskaltaisivat... Ja lisäksi mun on vissiin ihan pakko saada pandamonnisia. Muuta ihan pakko saada juttua ei oo (onneksi) vielä tullu.
ninniw81
Senior Member
Senior Member

Miten porukka on näin hiljaiseksi mennyt? Vieläkö treffataan ennen joulukiireitä?

Monnisten kudetusyritys lopetettu miinustuloksin. Yksi noista mokomista meni heittämään veivinsä. Heitin loput kuusi takaisin tuonne 84-litraiseen. Pitää varmaan ostaa sitten niille lajitovereita, että uskaltavat olla esillä. Joutuvat kuitenkin 300-litraiseen, tuosta 84-litraisesta tulee juovaperhosnuoliaisten lajiallas, luultavastikin muuton yhteydessä. Tarvisin muuten siihen projektiin liuskekiviä, jos jollakin on ylimääräisenä. Samoin kuin vallisneriaa, koska olen jostain syystä onnistunut tappamaan kaikki. 8O

Entä miten se Viherkalan tilaus? Mun tekis mieli yhtä ja toista...

-----------------------------

Minä tuossa kokeilin jo kerätä omia romppeitani ostoskoriin ja niistä tuli jokusen verran yli 100e. Voisin vaikka hoitaa tilauspuolen vuorostani. Yli 200e tilaus tulisi rahtivapaasti... Eli jos haluat mukaan, niin ostoslistaa yv:nä. Takarajana vaikkapa keskiviikko 26.11.
vikki80
Member
Member

Tuntuuko ninni susta joskus siltä, että huutelet tyhjille seinille.

Viherkalasta mulla ei ole mitään tilattavaa, akvaarioonfiistä kylläkin (eikä silläkään mikään kiire ole).

Mää ehtisin treffaamaan vaikka joka viikonloppu, kun varat ei anna myöten joulushoppailla.
Jos kukaan muu ei tuota perhosta huoli, niin mää vippaan sen sitten ninnille. Ukko joutui huonon käytöksen vuoksi pikkualtaaseen jäähtymään, joten olisis hyvä jos herralle löytyi koti tässä piakkoin. Saate sanoiksi voisi vaikka laittaa, että on ihan varmasti täysin hetero ja melko homokammoinen.
Tuulahelena
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Tuulahelena »

Paljon ois kivaa tarvetta, mutta ainoa mihin pers'aukisena voisin määrärahoja sijoittaa olisi Juwelin kaareva penger-elementti ja niitä ei tuossa puodissa ollut. Haukun Paikkaan oli tulossa parin viikon sisään, mutta 29.11. menen käymään Haaparannassa, joten jospa sitten sieltä ja lisäksi ehkä parikymmentä kardinaalitetraa ja muutama perhonen ja... Kääpiöpalloja itse asiassa tekisi mieli, mutta olen antanut itseni ymmärtää, että eivät mene oikein loisteliaasti seura-akvaariossa, joten ehkäpä sittenkin ne perhoset.
Jos onnistun saamaan penkereen ja uudet hiekat, niin meilläkin voitaisiin treffata joulukuussa. Meille on muuttanut kirjomonnisten lauma Pyhäjoelta, joita tosin ei näe vielä yhtään, mutta jospa rohkaistuisivat siihen mennessä. Viime kerran miitingissä meillä ei ollutkaan vielä tuota keskikokoista paljua, joka on nyt siis menossa jo remontin alle, mutta että olisipahan jotain uuttakin nähtävää. Nythän se on tosin jo "pikku-allas" kun myin pienimmän (sen levälaarin mitä viimes päiviteltiin) pois.
ninniw81
Senior Member
Senior Member

Ai minäkö muka yksinpuhelija? :mrgreen: Kissakin taisi kylläsytä kuuntelemaan mun höpinää jo muutama tunti sitten ja painui saunaan nukkumaan. :mrgreen:

Meillä on noita perhosia vaan homojengi. :mrgreen: Saattaa tuo yks olla tyttö, mutta kovasti sekin yrittää antaa pojille turpiin. Kasvais nyt äkkiä ja näyttäis todelliset "karvansa". En tiedä, uskallanko ottaa Vikkiltä sitä perhosta, jos se on kovin homokammoinen. Mulla näyttää kalat heittävän veiviä, vaikka joukossa ei ookaan teurastajaa. :roll:

Kunhan minä pääsen sisustamaan tuota pienintä allasta uusiksi, niin täällä tulee joutilaaksi 60cm hobby 3D-terassi, jolla saa jonkinmoista pengerrystä tehtyä.

Minä taisin edesauttaa sen Tuulan pikkualtaan myyntiä, pidin siitä kunnon myyntipuheet, kun huomasin ostoilmotuksen. :mrgreen: *ostaa, myy, vaihtaa ja varastaa*

Haaparannassa oli muuten viimeksi sinisiäkin perhosia. ;) Ne oli jonkin verran kalliimpia kuin nuo keltaiset, niin en raaskinut ottaa.
Kaiku
Senior Member
Senior Member

Mulla ei ole mitään ihmeellistä viikonloppuohjelmaa muuten, paitsi 7.12. on oltava töissä. Sitten se kinkkisempi juttu on, että auto tuntuu taas viihtyvän ihan jossain muualla, kun meidän pihassa... :roll: Eli tuota yhtä päivää lukuunottamatta mulle käy koska vaan, mutta saatan tarvita kyytiä.

Mun pitäis piakkoin tilata se uusi allas, joten epäilemättä joutuu jotain hankintoja tekemään... 8-) Mattosuodattimet ajattelin rakennella takanurkkiin, joten vissiin ainakin akvaarioon.fi pitäisi tilausta tehdä. Joku pengerryssysteemi vieläkin kiinnostaa, mutta ei hajuakaan, miten sen saa toteutettua. Kotikittiä, styroksia, pleksiä, jotain muuta? Onko kenelläkään hyviä ideoita? Kalojen kanssa täytyy pidätellä siihen asti, että uusi allas alkaa pyöriä.

Mutta ehdotelkaa päivämääriä / paikkoja, olis kiva tosiaan nähdä! Pääsen taas perinteisesti pummaamaan kyytiä... [:I]
f_isu
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja f_isu »

Mulla ei muistaakseni ole mitään ennalta sovittua eli ihan olon (flunssainen tällä hetkellä - syksyn trendi meidän perheessä) mukaan voisin olla myös tulossa.
ninniw81
Senior Member
Senior Member

Mulla on seuraava vapaa sunnuntai 21.12. :roll: Aattelin nykästä kivat pyhälisät tjtn... Minä olen siis liikkeellä vain päiväsaikaan. Miksihän töiden pitää aina haitata harrastuksia?
allablaze
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja allablaze »

Näillä näkymin minullekin käy milloin vain, ja työlistatkin pitäisi ensikuulle saada pikapuoliin, jonkun viikonlopun joudun varmaan olemaan duunissakin :| Viimeinen päivä tätä kuuta suunnistan Itä-Suomeen pikkuisen kummityttöni ristiäisiin :D
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
vikki80
Member
Member

Eli vaihtoehdot on pikamiitinki ylihuomenna, 7.12, 14.12 tai 21.12. Mulle sopii todennäköisesti kaikki muut paitsi viimeinen, joskus se kuusikin on varastettava.

Meillekin tänne susirajan taakse saa tulla. Tosin rapulan tilanne on kesken, ravut on saavissa ja perhonen rapulassa.
Parempia ehdotuksia saa esittää. Aikamme kun vielä jahkataan, niin onkin jo tipaton tammikuu ja uudet veden läträys kuviot. :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”