Tätäpä en muuten osaanutkaan huomioida!RHODESIAN kirjoitti:Eiköhän tuo ole vain kasvihuonekasvatuksen tulosta. Sopeuduttuaan vedenalais-maailmaan ulkoasukin muuttuu
Kasvin tunnistus
Valvoja: Moderaattorit
-
RoopeB
- Akvaariokuvaaja 2005

- Viestit: 708
- Liittynyt: 21:54, 21.07.2002
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Ruovesi
Re: Kasvin tunnistus
" Ich habe mich an mich gewöhnt ", Karl Lagerfeld
Re: Kasvin tunnistus
On ilmakasvatettua karttulehteä. Itsekin olen tuhon samaan ansaan joskus mennyt. Oli karttulehteä ennestäänkin vaikka kuinka paljon, mutta piti ostaa nippu, kun oli niin nätti kasvi. ![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
Re: Kasvin tunnistus
Koko ja jäykät lehdet tuovat mieleen Sagittaria-suvun eli keiholehdet. Nuo juuret on kyllä aika jöllikät, jos vertaan niihin suvun edustajiin, mitä itselläni on ollut.akirpap kirjoitti:Kokeilen kysellä täälläkin, jos joku sattuisi tällaisen kasvin tunnistamaan.
Eli kasvilla on korkeutta n. 10cm, suht jäykät lehdet, lehtien alapinnalla vaaleat viirut. Voimakkaat juuret kuten kuvasta näkyy. Kasvusta veden alla en osaa vielä sanoa, mutta kuplia on ruvennut pukkaamaan, tosin ei aivan yhtä voimakkaasti kuin muut rehut altaassa.
~~~~~~~~~~
The Life Aquatic
The Life Aquatic
-
bj
- Advanced Member

- Viestit: 2426
- Liittynyt: 06:44, 27.12.2006
- Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
- Paikkakunta: Turku
Re: Kasvin tunnistus
Tuota kasvia on myös muoto Cryptocoryne nevelli, joka kasvaa ainakin 15 senttiseksi. On muuten just saman näköinen tuo omani, mitä tuossa kuvassa on.toukopouko kirjoitti:ninniw81 kirjoitti:Kääpiömelalehti Cryptocoryne lucenszirppu kirjoitti:
-------------------------------
Tämä pallopartalevän vieressä oleva kasvi on kanssa kysymysmerkki. Saman tyyppisiä oon kyllä netistä löytänyt, mutten ole ihan varma. Joku melalehti??
Olenko ymmärtänyt väärin, kun olen luullut että kääpiömelalehti kasvaa noin 5-6 cm pituiseksi? Omani ovat siinä 10 cm ja aivan niinkuin olisi tuossa ap:n kuvassakin ollut kookkaampia. Ohjatkaa...
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
-
Vesipeukalo
- Senior Member

- Viestit: 730
- Liittynyt: 11:26, 10.08.2008
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
- Paikkakunta: Tampere
Re: Kasvin tunnistus
Mikähän olisi tämä kannon mukana tullut pieni rimpula (n. 5 cm). Voisiko se olla jaavansaniaisvauva?
If you can't handle me at my worst, you don't deserve me at my best.
-
millia
- Katalysaattori

- Viestit: 5666
- Liittynyt: 16:10, 10.11.2001
- Sukupuoli: Nainen
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: Kasvin tunnistus
Siltä se näyttää, joten tod. se se on.Vesipeukalo kirjoitti:Voisiko se olla jaavansaniaisvauva?
Re: Kasvin tunnistus
Joo, voi hyvin olla että menee g.rosean veikkaukseen japaninruohosta, tai muuhun terraariokasviin. Ja minä kun ajattelin että suuressa ruotsalaisessa akvaarioliikkeessä, jossa vielä oli erikseen akvaario-osaston ihmiset, myytäisiin ehtaa kamaa.Zissou kirjoitti:Koko ja jäykät lehdet tuovat mieleen Sagittaria-suvun eli keiholehdet. Nuo juuret on kyllä aika jöllikät, jos vertaan niihin suvun edustajiin, mitä itselläni on ollut.akirpap kirjoitti:Kokeilen kysellä täälläkin, jos joku sattuisi tällaisen kasvin tunnistamaan.
Eli kasvilla on korkeutta n. 10cm, suht jäykät lehdet, lehtien alapinnalla vaaleat viirut. Voimakkaat juuret kuten kuvasta näkyy. Kasvusta veden alla en osaa vielä sanoa, mutta kuplia on ruvennut pukkaamaan, tosin ei aivan yhtä voimakkaasti kuin muut rehut altaassa.
Re: Kasvin tunnistus
^Jep. Kyllä noita terraariokasveja usein näkee. Useimmiten luultavasti tietämättömyydestä, mutta joskus voi olla huijauksenkin makua. Yleensä on paras keino katsoa kasvia, jos se on hyvin jäykkälehtinen/varsinen, se saattaa olla jokin maakasvi. Tietysti useat vesikasvitkin voivat vastata kuvausta ilmakasvatettuina.
-
s_a_s
- Junior Member

- Viestit: 98
- Liittynyt: 18:40, 05.09.2008
- Sukupuoli: Nainen
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Kasvin tunnistus
Kysäisenpä minäkin, mikä mahtaa olla nimeltään oheinen kasvi:
http://www.aijaa.com/v.php?i=3192282.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Pitkään kituutteli, mutta nyt on intoutunut kasvamaan ja korkeutta tällä hetkellä n. 7 cm ja alkaa tehdä uutta versoa. Hoito-ohjeista ei hajuakaan, mutta pitänee pehmeästä ja lämpimästä vedestä.
http://www.aijaa.com/v.php?i=3192282.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Pitkään kituutteli, mutta nyt on intoutunut kasvamaan ja korkeutta tällä hetkellä n. 7 cm ja alkaa tehdä uutta versoa. Hoito-ohjeista ei hajuakaan, mutta pitänee pehmeästä ja lämpimästä vedestä.
Kahden kissanpennun emäntä
-
miljoonakala84
- Elite Member

- Viestit: 6732
- Liittynyt: 20:55, 29.01.2007
- Paikkakunta: Kerimäki
Re: Kasvin tunnistus
Viisaamat korjatkoon, mutta miule tulee mieleen ainakii jättivesitähdikki.s_a_s kirjoitti:Kysäisenpä minäkin, mikä mahtaa olla nimeltään oheinen kasvi:
http://www.aijaa.com/v.php?i=3192282.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Pitkään kituutteli, mutta nyt on intoutunut kasvamaan ja korkeutta tällä hetkellä n. 7 cm ja alkaa tehdä uutta versoa. Hoito-ohjeista ei hajuakaan, mutta pitänee pehmeästä ja lämpimästä vedestä.
-
s_a_s
- Junior Member

- Viestit: 98
- Liittynyt: 18:40, 05.09.2008
- Sukupuoli: Nainen
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Kasvin tunnistus
Sen pitäisi olla kauppiaan mukaan matalakasvuinen kasvi ja nyt se on tosiaankin vuoden päivät tuossa ollut (välillä meinasin jo heittää menemään) eikä korkeutta ole tullut kuin muutama sentti.
Kahden kissanpennun emäntä
-
millia
- Katalysaattori

- Viestit: 5666
- Liittynyt: 16:10, 10.11.2001
- Sukupuoli: Nainen
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: Kasvin tunnistus
En nyt välttämättä ole viisaampi, mutta silti samaa mieltä. Se voisi olla jättivesitähdikin 'Compact'-lajike. Mulla ei ole kokemusta siitä miten se kasvaa vai jääkö sellaiseksi matalaksi kuin myyntikokoisena. Siitä saisi varmaan parhaiten selvän istuttamalla normaalin jättivesitähdikin viereen.miljoonakala84 kirjoitti:Viisaamat korjatkoon, mutta miule tulee mieleen ainakii jättivesitähdikki.
-
s_a_s
- Junior Member

- Viestit: 98
- Liittynyt: 18:40, 05.09.2008
- Sukupuoli: Nainen
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Kasvin tunnistus
Kyllä varmaan olette oikeassa. Nyt se on todella innostunut ja vajaassa viikossa on tullut 3 cm korkeutta lisää ja muutenkin rehevyyttä. Se siitä "etualan kasvista".
Kahden kissanpennun emäntä

