Monimetalli ei syty

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

mouse
Junior Member
Junior Member

Re: Monimetalli ei syty

Viesti Kirjoittaja mouse »

-riff- kirjoitti:
mouse kirjoitti:Nyt sähkärinä voi ku suositella uuden hankintaa jos ei lampun vaihto auta. Saat tässä tapauksessa nukkua rauhassa, ja jopa olla pois kotoa hyvin mielin ja valot päällä.
Uusi sytytin maksaa noin kymmenen euroa. Uusi kuristinkaan ei ole kovin kallis. Vaihtoa siis kannattaa harkita, ainakin jos tuntee tutun sähkömiehen joka osaa vaihdon tehdä. Tai sitten vaihtaa itse... ;)
Omassa penkomassa monimetallissa on:
korkeajännitemuuntaja
kuristin
ja kondensaattori (sytytin).

Jos noi ei maksa paljo, ne osaa vaihtaa 15v lapsi. Kun kytkentä on simppeli, ja muuntajassa on selkeä kuva siitä. Mutta ota selvää mitä osat maksaa.

PS. itse meinaan vaihaa 36w valaisimesta kuristimen 30 wattiseksi, kun ei uutta valaisinta viiti ostaa. Äkkiä vilkaisin netistä mitä se vois maksaa niin selvis että on hintaa mokomalla 30-40 euroa. Koko valaisin ois 50 egee.... ja kyse on vain hiton tiheästä käämistä, missä on pirusti rautalankaa ja vähän eristettä :mrgreen:
180L http://users.kymp.net/cabl2910/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Rosmariini
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Rosmariini »

Koss kirjoitti:Sekö on holhoamista, että neuvoo sähkölaitteen korjaamisesta ja samalla kertoo, mitä saa itse tehdä ja mitkä täytyy jättää ammattilaiselle? Mitä tuohon sun mainitsemaan henkensä vaarantamiseen tulee, on se mielestäni lapsellinen tapa ajatella.
Mielestäni lapsellista on se ettei ymmärrä käskyn ja neuvon eroavaisuutta.

-------------------------
Koss kirjoitti:Sekö on holhoamista, että neuvoo sähkölaitteen korjaamisesta ja samalla kertoo, mitä saa itse tehdä ja mitkä täytyy jättää ammattilaiselle?
Mutta taidettiin nyt viitata aivan eri asiaan. Tarkoitukseni oli kritisoida vain lain esitysmuotoa ja siihen nojaamista pyhänä totuutena. Keskustelu forumilla on ollut oikein mallikelpoista ja opettavaa. Kiitos ja kumarrus siitä teille.
mouse
Junior Member
Junior Member

Voitaisko jo palata alkuperäiseen aiheeseen???.. eikä kinastella, mikä tällä foorumilla nyt on aika yleistä. On varmaan kiva kysyä neuvoa kun tulee asiallista palautetta, eikä heti lyödään tapetille: mitkäs vesiarvot sull on, tai kuka ymmärtää mitäkin väärin... tähän viestiin ei tarvitse vastata :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
180L http://users.kymp.net/cabl2910/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Rosmariini kirjoitti:Jotenkin nyppii tämä holhoamiskulttuuri. Kai nyt jokainen saa oman henkensä vaarantaa, jos uskaltaa tai tahallaan.. vai tuleeko siitä sitten lasku arkun mukana omaisille?
No, ei mua kiinnosta herätä yöllä tulipaloon, kun alakerran mattimeikäläinen on kokeillut rakentaa ydinvoimalan olohuoneeseensa :twisted:

Sen holhoamisen sijaan ne lait turvaa yleisen turvallisuudenkin.
mouse
Junior Member
Junior Member

VilleJ kirjoitti:
Rosmariini kirjoitti:Jotenkin nyppii tämä holhoamiskulttuuri. Kai nyt jokainen saa oman henkensä vaarantaa, jos uskaltaa tai tahallaan.. vai tuleeko siitä sitten lasku arkun mukana omaisille?
No, ei mua kiinnosta herätä yöllä tulipaloon, kun alakerran mattimeikäläinen on kokeillut rakentaa ydinvoimalan olohuoneeseensa :twisted:

Sen holhoamisen sijaan ne lait turvaa yleisen turvallisuudenkin.
Jos sillä on tarve rakentaa, se rakentaa sen joka tapauksessa. Sitä paitsi ei kaikki ihmiset lue aqua webbin foorumia 8O , vaikka niin luulis :mrgreen:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”