![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Ilmastimen käyttö?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Ilmastimen käyttö?
Eli pidättekö ilmastimen päällä ympäri vuorokauden, vai voiko sen vaikka ajastaa toimimaan vain välillä? Järkevämmin kysytty että onko jotain haittaa jollei se koko ajan hurise? Tästä aiheesta muistan nähneeni jossain vaiheessa keskustelun, mutten sitä nyt löytänyt,siispä anteeksi jos on paljon puhuttu aihe ![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
- Kun itte tekee niin saa mitä haluaa -
-
- Katalysaattori
- Sukupuoli: Mies
Re: Ilmastimen käyttö?
Miksi pitää ilmastinta lainkaan? Eli siis voit ajastaa sen ihan miten haluat. Omani on ajastettu kaapin perälle olemaan hiljaa 24/7
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
-
- Junior Member
Eli taitaa olla vähän mielipide kysymys.. Onko mokoma värkki siis aivan turha vai onko jokin muukin tarkoitus kuin ( minun mielestäni ) kauniit kuplat?
-
- Advanced Member
- Viesti:
Mulla on sama juttu, paitsi imu-altaassa, jossa kalat tarvitsevat hapekasta vettä. Kasvialtaassa en käytä ilmastinta lainkaan, koska sitten katoaa myös hiilidioksidi harakoille, malawilassa taasen ilmastuksen hoitaa sisäsuodattimen diffuusori. Elikkä melkoisen turha laite.Aqualung kirjoitti:Miksi pitää ilmastinta lainkaan? Eli siis voit ajastaa sen ihan miten haluat. Omani on ajastettu kaapin perälle olemaan hiljaa 24/7
Tupu ja 128 litraa sekametelisoppaa seuraarion muodossa
http://www.karvakasat.net
http://www.karvakasat.net
-
- Junior Member
Olenko nyt sitten oikein ymmärtänyt että kalat ei sen tuomasta ilmasta hyödy mitenkään? 

-
- Junior Member
Kyllähän ne kalat, jotka tarvitsee hapekasta vettä, hyötyvät ilmastimen käytöstä, eikös? Toisin kuin vaikka labyrinttikalat, jotka saavat lisähappensa haettua pinnalta, jos vähähappisissa oloissa elelevät.
Olisihan se pitänyt arvata...
-
- Junior Member
No sitähän minäkin, mutta kun on tyhmä niin kysyä pitää
En tosin vielä ole päättänyt ostanko sellaisen, kun vihdoinkin on sellainen vaihe että hiljaa hyvä tulee ( tai sitten ei ).

-
- Junior Member
Mulla on ollut siellä kaapin perällä jo pari kuukautta ilmapumppu käyttämättä, koska en koskaan muista ostaa jatkojohtoa, jossa olisi enemmän paikkoja noille vehkeille. Hiljaa hyvä tulee, varsinkin kun on kultakalan muisti. Ja saahan täällä tyhmiä kysellä, en oo ainakaan itse vielä lentänyt pihalle täältä sen takia 

-
- Junior Member
Vähän OT mut mikä siinä jatkojohdon ostamisessa on niin vaikeaa ja miksi niitä on aina liian vähän
Joo kyllä mä sen huristimen taidan ostaa jollei muuta niin avokin ihmeteltäväksi, se kun ei näitä mun juttuja ymmärrä 

-
- Junior Member
Sanos muuta. Olin pari päivää sitten rautakaupassa poikaystäväni kanssa ja siinä jatkojohtohyllyn edessä mietin ihan ääneen, että "Musta tuntuu, että mun piti ostaa jatkojohto, mutta en kyllä yhtään muista, että minkälainen ja mihin tarkoitukseen..." Sitten kun päästiin kotiin ja vilkaisin akvan suuntaan, tunsin itseni melko älykkääksi
Näin käy todennäköisesti vielä 10 kertaa, ennen kuin saan sen ostetuksi. Katsotaan, miten kova meteli tuosta pumpusta lähtee, sillä akvaario sijaitsee samassa tilassa, jossa pitäisi saada nukuttuakin. Voi olla, että poikaystävälläkin olisi ensimmäistä kertaa jotain huomauttamista mun harrastelusta.
-
- Starting Member
Taitaa olla enemmän naisten ongelma. Meillä jatkojohtoja löytyy välillä vaatekaapistakin. Viimeksi tällä viikolla kävi näin.
On katkaisimella ja ilman. Kolmepaikkaista ja kuusipaikkaista. Ja välillä meinaan taas ostaa lisää, kun tuntuu että kohta taas tarttee. Sulakkeet kovilla kohta.

On katkaisimella ja ilman. Kolmepaikkaista ja kuusipaikkaista. Ja välillä meinaan taas ostaa lisää, kun tuntuu että kohta taas tarttee. Sulakkeet kovilla kohta.

Ich habe eine Zwergbuntbarsche in meine Lederhose...
-
- Junior Member
Huomasin muuten justii et on tollainen 7 paikkainen jatkis kaapissa 

-
- Junior Member
Jatkojohtojen kaapista löytyminen yllättäen on kyllä PALJON todennäköisempää, jos taloudessa asuu kaksilahkeisia. Täytyy varmaan ostaa kerralla useampi jatkis. Ja varulta niitä sulakkeitakin... Jos muistan ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: LAS
Varmaan vähän riippuu taloudesta. Meillä on hurjat neljä jatkoroikkaa, joista kolme on alkujaan mun tarpeita ajatellen ostettu.
Tai sitten ihan vaan poikkeus vahvistaa säännön.

-
- Junior Member
- Viesti:
Joo onhan ilmastin kätevä laittaa vedenpinnassa olevaan automaattiin. 
Jatkojohtoja pitää olla riittävästi tuolta varaston hyllyltä löytyy ainakin +10..

Jatkojohtoja pitää olla riittävästi tuolta varaston hyllyltä löytyy ainakin +10..

Akvaarion LEDi-Kuutamo valaisinlistat
http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... 0&t=147365
Email: Toni.laine@webinfo.fi (24/7)
Puh: 0414592643 (16-22)
http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... 0&t=147365
Email: Toni.laine@webinfo.fi (24/7)
Puh: 0414592643 (16-22)