Eheim 2048 ei käynnisty (oli:apua,joku hajosi!)
Valvoja: Moderaattorit
Eheim 2048 ei käynnisty (oli:apua,joku hajosi!)
Sisäsuodattimeni EHEIM 2048 lakkasi toimimasta! Vaihdoin veteet altaaseen (128 l) ja samalla puhdistin suodattimen. Kun laitoin sen takaisin altaaseen, niin ei enää suodattanut, mitään vesivirtaa ei tule, surisee vaan kummallisesti. Yritin katsoa ohjeista, että voisiko joku osa vielä putsata, mutta ei siitä mitään hyötyä ollut. Avuksi?
Re: apua,joku hajosi!
Kokeilitko käynnistää uudestaan? Ja putsasit myös moottorin?
Mulla teki pick up aivan saman ja nuo toimenpiteet auttoi. (Oli mennyt moottoriin hiekkaa)
Mulla teki pick up aivan saman ja nuo toimenpiteet auttoi. (Oli mennyt moottoriin hiekkaa)
-
HomerXVI
- Senior Member

- Sukupuoli: Mies
Taitaa jumittaa Juoksupyörä siinä suodattimessa mutta kokeiles onnistuuko sormella pyöräyttää siivistä samalla kun töpseli seinässä,jos se jaksais sitten käynnistyä.
Nyt kuulostan tosi hölmöltä, mutta en millään keksinyt miten avaan laitteen ja pääsen moottoriin käsiksi! Ei mikään muu avaudu kun ne "rullasäiliöt".
------------------------------------------------------------
Huh, tilanne selvisi! Otin irti kaikki osat jotka lähti, ja kokosin sen uudelleen - ja se toimi! Ehkä olin laittanut toisen rullan väärin päin
Ja taas opittiin jotakin - ehkä...ainakin sen, että ajatus kalojen myrkyttämisestä tuntuu tosi pahalta, ovat yllättävän mukavat nuo veijarit.
Kiitos vinkeistä!
------------------------------------------------------------
Huh, tilanne selvisi! Otin irti kaikki osat jotka lähti, ja kokosin sen uudelleen - ja se toimi! Ehkä olin laittanut toisen rullan väärin päin
-
Mikkor
- Senior Member

Tässä olis tuon suodattimen käyttö ja huolto-ohjeet, myös suomeksi.
Mistä näistä tietää..
-
Deicide
- Elite Member

- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
No ei sinne tarvitse sormia työntää, kun laite on senässä. Motti kuiville ja roottorin pyöritys yleensä auttaa.HomerXVI kirjoitti:Taitaa jumittaa Juoksupyörä siinä suodattimessa mutta kokeiles onnistuuko sormella pyöräyttää siivistä samalla kun töpseli seinässä,jos se jaksais sitten käynnistyä.
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
-
HomerXVI
- Senior Member

No joskus oli suodatin missä oli pakko pyöräyttää,jos ei kiinnostanu joka kerta purkaa pesää.Deicide kirjoitti:No ei sinne tarvitse sormia työntää, kun laite on senässä. Motti kuiville ja roottorin pyöritys yleensä auttaa.HomerXVI kirjoitti:Taitaa jumittaa Juoksupyörä siinä suodattimessa mutta kokeiles onnistuuko sormella pyöräyttää siivistä samalla kun töpseli seinässä,jos se jaksais sitten käynnistyä.