Hyvä suodatin tulisukaravuille?
Valvoja: Moderaattorit
Hyvä suodatin tulisukaravuille?
Niin eli millainen olisi hyvä suodatin Tulisukaravuille/mikä suodatin teillä on niiden altaassa? Kun itse olen ainakin saanut käsityksen, että nuo isommat sisäsuodattimet imaisevat pienet poikaset ainakin sisäänsä? Eli olisi kiva jos laittaisitte merkkejä/kuvia
. Altaan koko 60l
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
><==''> ͦͦ°
°ͦ<"==><
><==''> ͦͦ°
°ͦ<"==><
-
vallumaarit
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Re: Hyvä suodatin Tulisukaravuille?
Pillisuodattimia suositellaan, kun niissä ei ole kuorta, ei voi "syödä" rapusia. Riippuu tietenkin altaan koosta, mikä riittää.
Mulla on 40 L rapulassa pikkunen Eheimin Pickup takaylänurkassa, eikä sinne ole ikinä mennyt yhtään vauvelia. Ovat aikalailla piilossa puskissa, sammalissa ja liikkuvat maassa ja akvan alaosissa, kunnes kasvavat.
Mulla on 40 L rapulassa pikkunen Eheimin Pickup takaylänurkassa, eikä sinne ole ikinä mennyt yhtään vauvelia. Ovat aikalailla piilossa puskissa, sammalissa ja liikkuvat maassa ja akvan alaosissa, kunnes kasvavat.
-
Tindra
- Advanced Member

- Viesti:
Mä suosittelisin kans ilmapumppu+pillisuodatin-yhdistelmää. Tai sitten on kans isompiin altaisiin tarkoitettu koteloimaton Sera F 400, tuossa voi tehoa säätää 100-400 l/h. http://www.akvaariokauppa.fi/new/produc ... .php?p=616" onclick="window.open(this.href);return false;
Akvarismia 1992-2014
-
-riff-
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAS, HAS, Ciklidistit
Seran F sarjan suodattimet on tosiaan hyviä tuohon. Myös ihan perus Eheim Aquaball on hyvä suodatin rapuloihin. Virtaus on niin heikko patruunan pinnalla, ettei aiheuta pienillekään ravuille onglemia. Avoinaisesta kotelosta pääsee myös helposti pois.
-
marianne*
- Junior Member

Mulla ainakin kovasti elelee isojakin rapuja suodattimien sisällä...
menevät sinne pikkuisina tirriäisinä ja huomaavat että kappas, ruokaa 24/7 tarjolla ja kukaan ei pysty nappaamaan kitaansa. No kasvavat ihan aikuisikään siellä ja minä sitten putsauksen yhteydessä nakkelen akvaarioon.
Joo, mutta sukkahousun sukka suodattimen kuin suodattimen päälle on oiva ratkaisu, jos ei tahdo niitä rapuja suodattimen sisässä kasvatella
Joo, mutta sukkahousun sukka suodattimen kuin suodattimen päälle on oiva ratkaisu, jos ei tahdo niitä rapuja suodattimen sisässä kasvatella
-
nirppu
- Advanced Member

- Viesti:
Mulla on 68 litraisessa tuo Aqua Bee NL 300, josta saa sen kopan pois. Linkki
-
Chisantha
- Senior Member

- Akvaarioseurat: HAS
Minulla on 54 litrainen rapula, jossa elelee vain tulisukia j kierteisiä. Suodattimena on pienin aquaball sukkahousulla päällystettynä, sen sisään meni aiemmin rapuja ja laitoin sukan kun ajattelin etten kuitenkaan puhdistuksn yhteydessä saa kaikkia hengissä takaisin altaaseen. Oikein hyvin on toiminut ja rapukanta senkun lisääntyy. 
"Any colour you like as long as it's black." -Tiamat
-
piupau
- Member

Meillä käytössä Eheim Aquaball, joka on hyväksi todettu, ravut ei pääse sisälle.
Polttotöitä ja paljon muuta: polttopirtti.vuodatus.net