Eli raitakoruplekosta (Peckoltia cf. vittata) kaipaisin hieman lisätietoa. Perustiedot tietysti on jo tiedossa.
- Tulevatko toimeen partamonnin kanssa?
- Mistä joesta kotoisin? Olen saanut käsityksen, että Amazonilta, mutta onko näin? (biotooppiakvaarion takia kysyn)
- Tarvitsevatko runsaan virtauksen vai käykö, että pintavesi liikkuu kunnolla?
- Riittääkö 160l akvaario esim. 4 yksilölle?
- Hintaluokka?
+ ja kaikki omat kokemukset ko. lajista ovat kiinnostavia
Jotkut kysymykset voivat kuulostaa oudoilta, mutta itselläni ei todellakaan ole aiempaa kokemusta plekoista.
Raitakorupleko
Valvoja: Moderaattorit
Raitakorupleko
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
><==''> ͦͦ°
°ͦ<"==><
><==''> ͦͦ°
°ͦ<"==><
-
Deicide
- Elite Member

- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
Re: Raitakorupleko
L-015 Peckoltia sp.(Raitakorupleko) Ennemminkin, tuleeko partamonni toimeen näiden rauhallisten veikkojen kanssa!
Rio Xingu. Kivinnen pohja, muttei välitä kovasta virtauksesta. 160 ltr. on mielestäni riittävä, sillä koko jää alle 14cm. Tietysti enemmän pohja-alaa, kuin korkeutta. Kaikki ruokainen, muttei koske kasveihin. Lajia ei siis ole määritelty, ja suositellaan kutsuttavan nimellä L-015. Rio Tocantinsissa löytyy samannäköinen pleko ja sitäkin tuodaan nimellä L-015. Tällä plekolla on aaltomaisemmat raidat.
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
-
Pullahiiri
- Katalysaattori

- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Re: Raitakorupleko
Tällainen tuli mulle viime keskiviikkona, vihdoinkin.. Kiitokset mkf:lle.
Onko täällä kellään kyseistä lajia? Olisi kiva kuulla millaisia kalanne ovat ja millaisessa seurassa ovat, tuo meikäläisen oli heti alkuun jo aika eläväinen ja uskaltautui tulla esiin, vaikkakin mun tullessa lähemmäs aina vähän ujostuttaa.
Partikset sen sijaan huiskahtavat heti piiloon kun näkevät mun varjon, mutta kaipa nekin vielä tottuu kun ovat vasta pari viikkoa altaassa olleet. Kesäkurpitsaa oli ilmeisesti raitakoru käynyt napostelemassa, sillä ennen sen tuloa kun kurpitsaa laitoin niin oli ihan koskemattomana vuorokaudenkin jälkeen. Tosin huomasin myös että täplämonniset syövät kesäkurpitsaa, yks oli puoliksi sen sisällä kun tulin to-iltana kotiin.
Ilmeisen nälissään olivat raukat.
Ajattelin myös sitä kun on jossain vaiheessa tulossa myös salamanteripleko tuonne, että ei kai ne voi lisääntyä keskenään..?
Raitakoru taitaa olla koiras, salamanterista en tiedä (eikä varmaan myyjäkään kun on vasta nuori).
Onko täällä kellään kyseistä lajia? Olisi kiva kuulla millaisia kalanne ovat ja millaisessa seurassa ovat, tuo meikäläisen oli heti alkuun jo aika eläväinen ja uskaltautui tulla esiin, vaikkakin mun tullessa lähemmäs aina vähän ujostuttaa.
Ajattelin myös sitä kun on jossain vaiheessa tulossa myös salamanteripleko tuonne, että ei kai ne voi lisääntyä keskenään..?
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus