Anki, oot onnistunut tosi hyvin tuon altaan kanssa. Allas on vehreä, mutta kiekot ovat silti ainoat "jalokivet" altaassa. Tosi hienot värit kertakaikkiaan.

Valvoja: Moderaattorit
Morpho kirjoitti:Täytyy sanoa että olet onnistunut luomaan juuri sellaisen kiekkolan josta olen täällä aina paasannut.
1. Etuala vapaana, jolloin ruoat eivät jää kasvien väliin mätänemään ja kiekoilla hyvää uinti tilaa. Päädyissä korkeat kasvit kehystävät "näyttämön".
2. Kiekot valittu hyvin, ei liikaa eri jalostusmuotoja, vaan turkoosit ja punaturkoosit sopivat väreiltään hienosti yhteen (väri harmonia).
3. Hyvinvoivia ja komeita kiekkoja. Kiekkojen jalostuksessa luonnolliset raidat säilytetty, viestitys toimii ja sitä voi kasvattajakin lukea ja tunnistaa heti sairauden oireet ja korjata esim. vesiolosuhteet (nitriitti, lämpötila yms.) ja lääkitykseen ei tarvitse edes lähteä.
Hieno homma
Kiitoksia kehuistajuhani kirjoitti:Hieno akvaario ja upeat kalat sinulla Anki! Oletko hankkinut kalat Jyväskylästä?
Kaunis on purkki.lempiliisa kirjoitti:
Tässä tämä mun kiekkokalojen sekä muiden kalojen koti. Niinkuin kuvasta voipi todeta allas ei nyt niin toimiva ole noille kiekoille, että todellakin ottaisin vastaan vinkkejä mistä voisi aloittaa tuon viidakon harventamista. Olen jo viikko sitten tuota keskellä olevaa kasvia noiden pinnanlähellä olevien kiekkojen takana näkyvää kasvia harvntanut puolella sekä tuota rusolehteä kanssa vein liikkeeseen, mutta tulos ei näy missään.Nuottenkin kasvien takana on kolme aikasta isoa mangrovepuun osia.
Noita miekkakasveja en kyllä haluaisi edes alkaa siisrtämään taitaa muuten tulla koko altaanpohjahiekat mukana, mutta muuten tuolle pitäis jotain tehdä.
Jykke kirjoitti:Vaikka en kiekkokaloja omistakkaan niin mielestäni voisit laittaa reunojen vihreät kasvit lähemmäs toisiaan ja keskellä olevat lumpeet myös sivummalle niin, että pari niistä olisi noiden reunan kasvien vieressä ja loput taaemmas tuossa keskellä jolloin keskelle jäisi suurempi uimatila.
lempiliisa kirjoitti:
Tässä tämä mun kiekkokalojen sekä muiden kalojen koti. Niinkuin kuvasta voipi todeta allas ei nyt niin toimiva ole noille kiekoille, että todellakin ottaisin vastaan vinkkejä mistä voisi aloittaa tuon viidakon harventamista. Olen jo viikko sitten tuota keskellä olevaa kasvia noiden pinnanlähellä olevien kiekkojen takana näkyvää kasvia harvntanut puolella sekä tuota rusolehteä kanssa vein liikkeeseen, mutta tulos ei näy missään.Nuottenkin kasvien takana on kolme aikasta isoa mangrovepuun osia.
Noita miekkakasveja en kyllä haluaisi edes alkaa siisrtämään taitaa muuten tulla koko altaanpohjahiekat mukana, mutta muuten tuolle pitäis jotain tehdä.
lempiliisa kirjoitti:
Taitaa olla mustaveitsikala...Vesipeukalo kirjoitti:Mikä muuten on tuo lempiliisan altaassa uiskenteleva liehuvahelmainen musta kala?
Mikähän morpho tässä on kyseessä, kaunista kaunista kaunista on?Anki kirjoitti: