Pari kuvaa kiekoista

Kiekkokalojen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Vesipeukalo
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Re: Pari kuvaa kiekoista.

Viesti Kirjoittaja Vesipeukalo »

Bucket, kiitos :)

Anki, oot onnistunut tosi hyvin tuon altaan kanssa. Allas on vehreä, mutta kiekot ovat silti ainoat "jalokivet" altaassa. Tosi hienot värit kertakaikkiaan. :D
If you can't handle me at my worst, you don't deserve me at my best.
Anki
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Anki »

Vsipeukalo: Kiitos taas. Mulla meinaa olla sitä vikaa, että en meinaa raaskia karsia kasveja tarpeeksi ja silloin kiekot kyllä katoavat loistavasti. Olen joutunut oikein opettelemaan tuon "luopumisen" jalon taidon :mrgreen:
Morpho
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Morpho »

Täytyy sanoa että olet onnistunut luomaan juuri sellaisen kiekkolan josta olen täällä aina paasannut.

1. Etuala vapaana, jolloin ruoat eivät jää kasvien väliin mätänemään ja kiekoilla hyvää uinti tilaa. Päädyissä korkeat kasvit kehystävät "näyttämön".
2. Kiekot valittu hyvin, ei liikaa eri jalostusmuotoja, vaan turkoosit ja punaturkoosit sopivat väreiltään hienosti yhteen (väri harmonia).
3. Hyvinvoivia ja komeita kiekkoja. Kiekkojen jalostuksessa luonnolliset raidat säilytetty, viestitys toimii ja sitä voi kasvattajakin lukea ja tunnistaa heti sairauden oireet ja korjata esim. vesiolosuhteet (nitriitti, lämpötila yms.) ja lääkitykseen ei tarvitse edes lähteä.

Hieno homma :D
.·´¯`·.. ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·...¸><((((º>

En luota lääkäreihin, yksikin hoiti yhdeksän vuotta saman potilaan keltatautia, kunnes huomasi että mieshän on japsi...(W.C. Fields)
Bucket
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bucket »

Morpho kirjoitti:Täytyy sanoa että olet onnistunut luomaan juuri sellaisen kiekkolan josta olen täällä aina paasannut.

1. Etuala vapaana, jolloin ruoat eivät jää kasvien väliin mätänemään ja kiekoilla hyvää uinti tilaa. Päädyissä korkeat kasvit kehystävät "näyttämön".
2. Kiekot valittu hyvin, ei liikaa eri jalostusmuotoja, vaan turkoosit ja punaturkoosit sopivat väreiltään hienosti yhteen (väri harmonia).
3. Hyvinvoivia ja komeita kiekkoja. Kiekkojen jalostuksessa luonnolliset raidat säilytetty, viestitys toimii ja sitä voi kasvattajakin lukea ja tunnistaa heti sairauden oireet ja korjata esim. vesiolosuhteet (nitriitti, lämpötila yms.) ja lääkitykseen ei tarvitse edes lähteä.

Hieno homma :D

What Morpho said :mrgreen:

elikä unelma allas mun mielessä :)
Olen Tanskalainen, joten pyydän anteeksi jos mun suomenkieli ei ole parhasta :)
Anki
Starting Member
Starting Member

Kiva kuulla kokeneemmilta, että homma toimii :D . Viisaammilta olenkin sisustusvinkkejä matkan varrella saanut [;)] .
vege
Member
Member

Viesti Kirjoittaja vege »

• Kertokaas nyt kokeneemmat mullekin voisko noita kasveja sijoittaa jotenkin järkevämmin vai onko näin hyvä. Itse kaipaisin jotain pientä muutosta ehkä kantoja lisää tai jotain?
  • Kuva
Jykke
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Jykke »

Vaikka en kiekkokaloja omistakkaan niin mielestäni voisit laittaa reunojen vihreät kasvit lähemmäs toisiaan ja keskellä olevat lumpeet myös sivummalle niin, että pari niistä olisi noiden reunan kasvien vieressä ja loput taaemmas tuossa keskellä jolloin keskelle jäisi suurempi uimatila. Olisi visuaalisestikkin hienompi. Edellisellä sivulla on Ankin akvaario ja se on mielestäni erittäin hyvin sisustettu ja samaa mieltä näyttää olevan myös kiekkoexpertitkin.
juhani
Member
Member

Viesti Kirjoittaja juhani »

Hieno akvaario ja upeat kalat sinulla Anki! Oletko hankkinut kalat Jyväskylästä?

Eilen illalla luin uusinta Akvaristia ja huomasin Varjon ottaman kuvan minun kiekkoaltaastani, sivulla 8. Tuosta porukasta olisi tosiaan muutamat kalat myynnissä (ne, joissa vähiten pilkkuja, á 110 e).
Juhani
Anki
Starting Member
Starting Member

juhani kirjoitti:Hieno akvaario ja upeat kalat sinulla Anki! Oletko hankkinut kalat Jyväskylästä?
Kiitoksia kehuista :) . Punaturkoosit on ostettu Leppävaariosta "postimerkin" kokoisina reilu vuosi sitten ja siniturkoosit yksityiseltä myöhemmin. Täällä Jyväskylässäkin tuli kyllä aikoinaan kiekkomarkkinat katsastettua, huonoin tuloksin.

Meille ei olekaan nyt hetkeen tullut Akvaristia, harmi ettei pääse kuvaa vilkaisemaan, ehkäpä seuraavalla kauppareissulla [;)] .
lempiliisa
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja lempiliisa »

Kuva

Tässä tämä mun kiekkokalojen sekä muiden kalojen koti. Niinkuin kuvasta voipi todeta allas ei nyt niin toimiva ole noille kiekoille, että todellakin ottaisin vastaan vinkkejä mistä voisi aloittaa tuon viidakon harventamista. Olen jo viikko sitten tuota keskellä olevaa kasvia noiden pinnanlähellä olevien kiekkojen takana näkyvää kasvia harvntanut puolella sekä tuota rusolehteä kanssa vein liikkeeseen, mutta tulos ei näy missään.Nuottenkin kasvien takana on kolme aikasta isoa mangrovepuun osia.
Noita miekkakasveja en kyllä haluaisi edes alkaa siisrtämään taitaa muuten tulla koko altaanpohjahiekat mukana, mutta muuten tuolle pitäis jotain tehdä [;)] .
Morpho
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Morpho »

lempiliisa kirjoitti:
Tässä tämä mun kiekkokalojen sekä muiden kalojen koti. Niinkuin kuvasta voipi todeta allas ei nyt niin toimiva ole noille kiekoille, että todellakin ottaisin vastaan vinkkejä mistä voisi aloittaa tuon viidakon harventamista. Olen jo viikko sitten tuota keskellä olevaa kasvia noiden pinnanlähellä olevien kiekkojen takana näkyvää kasvia harvntanut puolella sekä tuota rusolehteä kanssa vein liikkeeseen, mutta tulos ei näy missään.Nuottenkin kasvien takana on kolme aikasta isoa mangrovepuun osia.
Noita miekkakasveja en kyllä haluaisi edes alkaa siisrtämään taitaa muuten tulla koko altaanpohjahiekat mukana, mutta muuten tuolle pitäis jotain tehdä [;)] .
Kaunis on purkki. :D

Siirrä köynnöksiä aivan päätyhin ja matalakasvit etualalta sitten heti niiden vierelle aavistuksen keskemmälle, niin purkki on vielä täydellisempi.
Eli jätä vapaata pohjatilaa enemmän eteen, keskelle ja kehystä reunat korkeilla köynnoksillä.

Tuo on nytkin jo oikein hyvä ja hieno.
.·´¯`·.. ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·...¸><((((º>

En luota lääkäreihin, yksikin hoiti yhdeksän vuotta saman potilaan keltatautia, kunnes huomasi että mieshän on japsi...(W.C. Fields)
vege
Member
Member

Viesti Kirjoittaja vege »

Jykke kirjoitti:Vaikka en kiekkokaloja omistakkaan niin mielestäni voisit laittaa reunojen vihreät kasvit lähemmäs toisiaan ja keskellä olevat lumpeet myös sivummalle niin, että pari niistä olisi noiden reunan kasvien vieressä ja loput taaemmas tuossa keskellä jolloin keskelle jäisi suurempi uimatila.
  • Kiitos ehdotuksesta. Vähän samaa olin myös itse ajatellut. Kiekot tykkää majailla noiden oikean puoleisten miekkojen alla joten jos niitä kovin tiivistää niin menee liian ahtaaksi. Tälläinen olisi nyt muutettu versio
  • Kuva
  • Niin, vielä kävi mielessä josko poistaisi muutaman miekan taikka lumpeen ja laittaisi tilalle jotan muuta kasvia.
Jykke
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Jykke »

Näyttää hyvältä ja en itse poistaisi sieltä enää mitään, etualalla ja keskellä on hyvin uimatilaa ja kasveista on kuitenkin hyvin suojaa sitten sivuilla ja takana. Todella komeita lumpeita sulla ja voi, kun omat tiikerilumpeeni (punainen ja vihreä) alkaisivat kasvamaan eivätkä olisi tuollaisia kitukasvuisia kuin nyt ovat.
Bucket
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bucket »

lempiliisa kirjoitti:Kuva

melkein että pitäsi mennä vaasaan katsomaan tämä allas, aika uskamaton kaunis!! 8-)
Olen Tanskalainen, joten pyydän anteeksi jos mun suomenkieli ei ole parhasta :)
Monniliini
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Monniliini »

lempiliisa kirjoitti:Kuva

Ei ollenkaan paha ;) Minkä kokoinen allas on, entä minkälainen valaistus siinä on?
Vesipeukalo
Senior Member
Senior Member

Mikä muuten on tuo lempiliisan altaassa uiskenteleva liehuvahelmainen musta kala?
kimsl
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja kimsl »

Vesipeukalo kirjoitti:Mikä muuten on tuo lempiliisan altaassa uiskenteleva liehuvahelmainen musta kala?
Taitaa olla mustaveitsikala... [;)]
lempiliisa
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja lempiliisa »

Kiitoksia vain kaikille kehuista :D .
Allas on 720litrainen 200x60x60 ja tosiaan on tuon koko 60cm leveydeltä ihan täynnä noita rehuja ja ainut kohta on tuossa missä kohtaa nuo kiekot ovat on tuota vapaata uintitilaa ja ajattelen josko tuolla altaassa, kun on noinkin paljo noita kasviksia sitten viihtyvät "vähän" muutkin kuin ne "hyödylliset" bakteerit ja kalaset tällöin saavat helpommin siten noita kaikenlaisia loisia ym. ei niin mukavaa, kun noita rehuja on liikaa ja pakostahan aina niitä ruokia jää noihin kasvien kätköihin mitä ei kalaset löydä niin syömättäkin.
Kaikista ällöin juttu oli, kun tuossa yhtenä kertana altaan, joka viikottaisen siivouksen yhteydessä altaassa oli sitten eloton iso monninen tullut altaan pintaan ja oli kasvien lomassa enkä aikaisemmin sitä ollut nähnyt, vaikka altaassa ei ole edes noita kansilaseja haju oli ihan sanoin kuvaamaton ja ei siitä edes tunnistanut mikähän monninen oli ja koskahan oli sitten kupsahtanut ja vasta noussut pintaan. Ja näin täytyy nolosti tunnustaa, että en edes itseasiassa tarkalleen tiedä/muista montako noita mitäkin monnista tuolla on mitkä nyt ei tuossa etualalla kokoajan pyöri, kun osa tosiaan viihtyy tuolla altaan takaosassa ja jossain noissa pusikoista.
Täytyy näinkin nolosti vastata tuohon valaisin juttuun, että siinä on neljä 150cm pitkää hiukan eri sävyistä akvaario valaisin putkea [:I] .
lazzo
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja lazzo »

Tässäpä pari kuvaa "villeistä" , valot oli jo poies altaasta kuvatessani.

http://www.aijaa.com/v.php?i=3861234.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=3861295.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=3861345.jpg

otan lisää kuvia valaustuksen ollessa altaassa, kalat ovat vaaleampia kuin mitä nämä kuvat olettavat, mutta jos saisin huomenna lisää "parempia"kuvia.
-mintam-
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: Onkos semmosia lähellä?

Viesti Kirjoittaja -mintam- »

Todella kauniita 8O. Tuossa on sitten katsomista koko päiväksi [;)].
530-litran seura, 20-lirtan rapula ja kaksi kissaa.
Tyhjillään 60-litranen ja 160-litra.
RoopeB
Akvaariokuvaaja 2005
Akvaariokuvaaja 2005

Viesti Kirjoittaja RoopeB »

Anki kirjoitti: Kuva
Mikähän morpho tässä on kyseessä, kaunista kaunista kaunista on?
" Ich habe mich an mich gewöhnt ", Karl Lagerfeld
lazzo
Junior Member
Junior Member

Uusia kuvia valaistuksessa! :D

Kuva
Tefen kiekko poseraa tässä

Kuva

Kuva

Kuva
kimsl
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja kimsl »

Hienoja kiekkoja lazzolla.....
Vesipeukalo
Senior Member
Senior Member

Kyllä nuo villit vaan ovat hienoja!
Löysin yhden paikan täältäkin, josta villejä saa, ja hinta Nhamunda-kiekoilla oli 150 euroa kappaleelta. Noin vertailun vuoksi :).
lazzo
Junior Member
Junior Member

noista 5:stä on 2 tai 3 on nhamundasta, eroavaisuus Tefeen on kovin pieni.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kiekkokalat”