Eheim proff 3 2073 ja 2075
Valvoja: Moderaattorit
Eheim proff 3 2073 ja 2075
Eheim proff II 2026 ja 2028 on näköjään korvattu uusilla malleilla.
Onko jolla kulla jo kokemuksia, millaisia nämä uudet proff 3 -suodattimet ovat käytännössä?
Onko jolla kulla jo kokemuksia, millaisia nämä uudet proff 3 -suodattimet ovat käytännössä?
Re: Eheim proff 3 2073 ja 2075
Itselläni oli 2 noita 2075 hetken aikaa käytössä ja ainakaan omissa altaissa ne ei toimineet. Toinen oli 720 ahven altaassa 2. suodattimena ja puhdistus väli viikko. Toinen taasen oli 317 litraisessa kimalaispallokala-altaassa Classic 2217 kanssa ja siinä altaassa puhdistus väli oli noin kuukausi, joten ko. suodattimet saivat lähteä.
Suurin ongelma noissa on tuo esisuodatin, joka ideana ihan toimiva, mutta ei toimi tuossa kokoluokassa. Se tukkeutuu aivan liian helposti. Lisäksi suodattimessa on nuo "EKO"-moottorit eli pienestäkin virtausvastuksesta tapahtui totaalinen hyytyminen.
Oman kokemuksen perusteella tuo 2075 on sopivan kokoinen ulkosuodatin n. 200 litraisiin tankkeihin, ellei halua putsata ulkopönttöään 1vk-1kk välein.
Suurin ongelma noissa on tuo esisuodatin, joka ideana ihan toimiva, mutta ei toimi tuossa kokoluokassa. Se tukkeutuu aivan liian helposti. Lisäksi suodattimessa on nuo "EKO"-moottorit eli pienestäkin virtausvastuksesta tapahtui totaalinen hyytyminen.
Oman kokemuksen perusteella tuo 2075 on sopivan kokoinen ulkosuodatin n. 200 litraisiin tankkeihin, ellei halua putsata ulkopönttöään 1vk-1kk välein.
Suolaista, mutta niin makeaa...
Kuullostaa siltä, että Eheimin tuotekehitys on mennyt pahasti pieleen.
Tarkoitus oli tänään ostaa 2028, mutta kun niitä ei enää saa. Mikähän olisi järkevä vaihtoehto?
Tarkoitus oli tänään ostaa 2028, mutta kun niitä ei enää saa. Mikähän olisi järkevä vaihtoehto?
Nuo Proffa II olleet kyllä toimivia, joten hiukán ikävään suuntaan menee kehitys...
Itse ollut kohtuu tyytyväinen noihin Tetratecin ulkosuodattimiin. Kokemusta EX700, EX1200 ja EX2400 malleista. Itselleni ei ole sattunut yhtään maanantai kappaletta. Ei noiden kohdalla hirveästi huoleta, vaikka virheellinen yksilö sattuisikin kohdalle, sillä maahantuojana on Amazon ja takuut pelaa.
Itse ollut kohtuu tyytyväinen noihin Tetratecin ulkosuodattimiin. Kokemusta EX700, EX1200 ja EX2400 malleista. Itselleni ei ole sattunut yhtään maanantai kappaletta. Ei noiden kohdalla hirveästi huoleta, vaikka virheellinen yksilö sattuisikin kohdalle, sillä maahantuojana on Amazon ja takuut pelaa.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS, HAS, Ciklidistit
Eheim Classic 2217. Mielestäni paras tällä hetkellä myytävistä ulkosuodattimista.Matti2000 kirjoitti:Kuullostaa siltä, että Eheimin tuotekehitys on mennyt pahasti pieleen.
Jep, enpä väitä vastaan. Itsellänikin yksi tuollainen käytössä 2217 käytössä. Ainut huono puoli on tuon kapasiteetin riittämättömyys omaan käyttöön...
Tällä hetkellä mulla on koekäytössä kaksi Atmanin suodatinta, AT ja CF sarjan suurimmat Suomesta saatavat mallit. Noissa ei ole ollut mitään valittamista. Pyörineet nyt pari kuukautta, eikä virtaus ole vielä hyytynyt. Nämä on ainakin edullisia.
Tällä hetkellä mulla on koekäytössä kaksi Atmanin suodatinta, AT ja CF sarjan suurimmat Suomesta saatavat mallit. Noissa ei ole ollut mitään valittamista. Pyörineet nyt pari kuukautta, eikä virtaus ole vielä hyytynyt. Nämä on ainakin edullisia.
Jos haluaa ulkosuodattimen, joka on:
-Hinnaltaan järkevä
-Toimitetaan käyttövalmiina, mitään erillisiä installation settejä ei tarvitse ostaa
-sisältää massat
-varustettu primerillä joka toimii
-sisältää muistaakseni viitisen osaa jotka voi mennä "vahingossa" rikki
-äänetön
-monipuolinen ja erittäin näppäräkäyttöinen
kannattaa hankkia Aqua-el unimax.
-Hinnaltaan järkevä
-Toimitetaan käyttövalmiina, mitään erillisiä installation settejä ei tarvitse ostaa
-sisältää massat
-varustettu primerillä joka toimii
-sisältää muistaakseni viitisen osaa jotka voi mennä "vahingossa" rikki
-äänetön
-monipuolinen ja erittäin näppäräkäyttöinen
kannattaa hankkia Aqua-el unimax.
En ymmärrä millä perusteella Unimax on muka halpa? http://www.pieniakvaariokauppa.fi/index ... &Itemid=27" onclick="window.open(this.href);return false; Tuon linkin mukaan kaikkea muuta kuin halpa! Esim Tetratec ÉX1200 on himpun halvempi, kuin Unimax 250. Ja tuon Tetratecin kapasiteetti on kuitenkin lähes tuplaten suurempi (1200l/h vs 650l/h) kuin tuon kalliimman Unimaxin.
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Mies
Mitkä massat/suodatusmateriaalit?-riff- kirjoitti:Eheim Classic 2217. Mielestäni paras tällä hetkellä myytävistä ulkosuodattimista.
Mukaan pakettiin näyttää tulevan vain suodatin levyt. http://www.amazon.fi/eheimclassic.htm" onclick="window.open(this.href);return false; Toimiihan se noillakin, mutta kannattaa vaihtaa paremmat massat, Ehvi Mech ja Substrat Pro.
En tiedä, mistä tuon sanan halpa löysit. Et ainakaan minun kirjoittamastani viestistä. Siinä luki selkeästi järkevä. Järkevällä tarkoitan hinnan suhdetta laatuun.En ymmärrä millä perusteella Unimax on muka halpa?
Kuten allekirjoituksessani lukee, olen harrastanut akvaarioita vuodesta -85 ja sinä aikana työskennellyt akvaarioliikkeessäkin. Kokemusta erilaisista laitteista ja vehkeistä siis löytyy melko paljon. Olen nähnyt osiin purettuna tetratec:n ja unimaxin. Huomaa kyllä selvän eron. Asiat voidaan tehdä monimutkaisesti (varmaa varaosakauppaa) tai yksinkertaisesti jolloin varaosakauppaa ei edes tarvita. Kukin kuitenkin taplaa tyylillään:)
Itsekkin olen noita akvaarioita harrastanut yli 20 vuotta ja ollut akvaarioliikkeessä töissä, joten luulen tietäväni mistä puhun! Toiseksi minä testaan suodattimet käytännössä, kun tuon suodattimen kuivana ihailu ei paljasta koko totuutta sen toiminnasta. Esim. noiden Proffa II:sen parjattuja hanayksiköitä en ole onnistunut hajottamaan yhtäkään kappaletta, vaikka niitä on ollut käytössä 6 eri yksilöä, niin Saksassa, kuin Kiinassa valmistettuja.Teemu Salonen kirjoitti:En tiedä, mistä tuon sanan halpa löysit. Et ainakaan minun kirjoittamastani viestistä. Siinä luki selkeästi järkevä. Järkevällä tarkoitan hinnan suhdetta laatuun.En ymmärrä millä perusteella Unimax on muka halpa?
Kuten allekirjoituksessani lukee, olen harrastanut akvaarioita vuodesta -85 ja sinä aikana työskennellyt akvaarioliikkeessäkin. Kokemusta erilaisista laitteista ja vehkeistä siis löytyy melko paljon. Olen nähnyt osiin purettuna tetratec:n ja unimaxin. Huomaa kyllä selvän eron. Asiat voidaan tehdä monimutkaisesti (varmaa varaosakauppaa) tai yksinkertaisesti jolloin varaosakauppaa ei edes tarvita. Kukin kuitenkin taplaa tyylillään:)
Kyllä tuo toimiva varaosahuolto on kuitenkin kaiken a ja o, vaikka suodatin olis tehty kuinka idiootti varmaksi ja kestäväksi. Mitäs sitten, kun joku kaunis päivä, vaikka vahingossa tiputat suodattimen huollon yhteydessä lattialle ja kannen kiinnitys klipsu menee poikki tai pönttö halkeaa ja varaosia ei saa???
No jos tää nyt menee kinaamiseks siitä, kenellä on eniten kokemusta...
Itseasiassa voisin väittää että olen käyttänyt joko kotiakvaarioissa tai työssä suodattimia merkeistä sacem, sicce, eheim, aqua-el, fluval, Dolphin, ja herraties mitä. Ainut vehje, jota arvostelen pelkästään näkemisen perusteella on tetratec. Sen siis olen nähnyt ainoastaan kuivana.
Entäs sitte, jos proffa kakkosen primeri alkaa vuotaa? Siihen ei edes valmisteta tiivisteitä... Kyllä ne tarpeelliset varaosat pitää olla saatavilla. Ihan kuten unimax:n on ne kiinnikeklipsit. Laite pitää vaan alusta asti suunnitella niin, että rikkimeneviä osia on mahdollisimman vähän. Hyvänä esimerkkinä sicce:n shark suodattimet. Siinä on tasan neljä osaa: Moottori, roottori, roottorikotelon kansi ja suodatinsäiliö (niin ja patruuna sekä imuholkit). Eli jos oikein tarkkaan laskeetaan niin kuusi osaa. Otetaampa sitte esimerkiksi vaikka eheim:n pick up joka on ideallisesti lähinnä. Montako osaa siinä on?
Olen nähnyt eheim:n kulta-ajat, ne vanhat kunnon made in west germany laitteet. Olen nähnyt eheim:n alkavan alamäen (pick up) ja yhä jyrkkenevän alamäen (proffat) totaalinen pohjakosketus ei siis voi enää olla kaukana.
Olen ainut tällä saitilla (tietääkseni) jolla on kanttia sanoa asiat suoraan ja niin kun ne on ja vielä rehellisesti omalla nimellä.
Voin sanoa sen nyt ja ainakin näillänäkymin ikuisesti: Eheim:ä en voi hyvällä omalla tunnolla suosittella kenellekkään.
Itseasiassa voisin väittää että olen käyttänyt joko kotiakvaarioissa tai työssä suodattimia merkeistä sacem, sicce, eheim, aqua-el, fluval, Dolphin, ja herraties mitä. Ainut vehje, jota arvostelen pelkästään näkemisen perusteella on tetratec. Sen siis olen nähnyt ainoastaan kuivana.
Entäs sitte, jos proffa kakkosen primeri alkaa vuotaa? Siihen ei edes valmisteta tiivisteitä... Kyllä ne tarpeelliset varaosat pitää olla saatavilla. Ihan kuten unimax:n on ne kiinnikeklipsit. Laite pitää vaan alusta asti suunnitella niin, että rikkimeneviä osia on mahdollisimman vähän. Hyvänä esimerkkinä sicce:n shark suodattimet. Siinä on tasan neljä osaa: Moottori, roottori, roottorikotelon kansi ja suodatinsäiliö (niin ja patruuna sekä imuholkit). Eli jos oikein tarkkaan laskeetaan niin kuusi osaa. Otetaampa sitte esimerkiksi vaikka eheim:n pick up joka on ideallisesti lähinnä. Montako osaa siinä on?
Olen nähnyt eheim:n kulta-ajat, ne vanhat kunnon made in west germany laitteet. Olen nähnyt eheim:n alkavan alamäen (pick up) ja yhä jyrkkenevän alamäen (proffat) totaalinen pohjakosketus ei siis voi enää olla kaukana.
Olen ainut tällä saitilla (tietääkseni) jolla on kanttia sanoa asiat suoraan ja niin kun ne on ja vielä rehellisesti omalla nimellä.
Voin sanoa sen nyt ja ainakin näillänäkymin ikuisesti: Eheim:ä en voi hyvällä omalla tunnolla suosittella kenellekkään.
Jos viitsit lukea ketjun alusta, itsekkään en noita 2073 ja 2075 suodattimia suositellut, vaan päin vastoin. Ainut Eheimi jota kenellekkään voin melko varauksetta suositella on tuo Classic-sarja ja Powerline sisäsuodattimet, joista itseltäni ei löydy pahemmin moititavaa.
Samat merkit noissa suodattimissa olen kokeillut itsekkin ja lisäksi Atmanin AT- ja CF-sarjat, sekä Tetratecin EX-sarja. Seuraavaksi aion testata tuo JBL:n ulkopöntön.
Tällä hetkellä, siis vain parin kuukauden kokemuksella, yksi parhaista hinta laatusuhteista tällähetkellä on noissa Atmanin vehkeissä.
Samat merkit noissa suodattimissa olen kokeillut itsekkin ja lisäksi Atmanin AT- ja CF-sarjat, sekä Tetratecin EX-sarja. Seuraavaksi aion testata tuo JBL:n ulkopöntön.
Tällä hetkellä, siis vain parin kuukauden kokemuksella, yksi parhaista hinta laatusuhteista tällähetkellä on noissa Atmanin vehkeissä.
-
- Starting Member
- Akvaarioseurat: Tampereen Akvaarioseura
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Mä ostin mun Resun AE 806 ulkosuodatin 500L 1200L/h akvaariolle halvana (149€) mutta mun mielestäni laatu on hyvä, massat ja tarvikket mukana elika käytö valmis. Käynti ääni hiljainen ja toimi tosi hyvin. Varaosa löyty helposti saamasta liikesta mistä ostin sen. Ostin Lemmikkijuttu:sta (kalajuttu Oy) Pirkalasta. Voit tarkista heidän netisivuilta. http://www.kalajuttu.fi/product_catalog.php?c=20" onclick="window.open(this.href);return false; . Kun vertailu Eheim kans, loppunlopuksi en tiedä miksi täyty osta eheim suodatin olenkan. Olen tytyväinen Resunin kans. Ja isolle alakselle 840L on Resun cyclone 2800L/h ulkosuodatin hinta ale 300€. Sisään rakenettu UV strelisaatöri.