Veden vaihtoa

Malawi- ja Tanganjika-akvaariot, kalat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
puttaalainen
Starting Member
Starting Member

Veden vaihtoa

Viesti Kirjoittaja puttaalainen »

Heti tuli ongelmia. Miten voisin "varovasti" vaihtaa vettä poikasaltaaseen, sillä malawin poikaset ovat tietääkseni kovin arkoja veden muutoksille. En tahtois yhtään kuollutta poikasta :|
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Mies

Re: Veden vaihtoa

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

puttaalainen kirjoitti:sillä malawin poikaset ovat tietääkseni kovin arkoja veden muutoksille.
Empäs ole kuullutkaan moista. 20 litran poikasakvaan olen ämpärillä ihan vaihtanut 10-15 litraa kertahulauksella ilman ainoatakaan kuollutta poikasta. Suolot 0,5 litran tuoppiin liuotettuna kaadettu siinä puolessa välissä veden lisäystä.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
mirlin
Member
Member

Viesti Kirjoittaja mirlin »

jaa-a , ensimmäisen kerran miekin ton kuulen... ja täytyy myöntää ett itellä on ihan samoja kokemuksia mitä Aqualung:llakin , isoja vedenvaihtoja 50%-70% ilaman poikaskuolemia
Ole varovainen kun puhut. Sanoillasi luot maailman ympärillesi.
Deicide
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Deicide »

Mä seisotan aina veden poikas-altaisiin. Lisään myös 20% täydestä määrästä vedenparannus-ainetta.
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
Van Loos
Starting Member
Starting Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Van Loos »

Deicide kirjoitti:Mä seisotan aina veden poikas-altaisiin.
Samaan tyyliin täälläkin. Meillä nuo poikaset on kiljupöntössä (onneksi kohtapuolin saapuu uusi 150 litran allas, kun poikasia on tuolla yli 30 ja kohta tulee n. 20 lisää :) ) ja sinne vaihdetaan pariin kertaan viikossa 10 litran ämpärillinen vettä. Veden laitan valmiiksi kaikkien suolojen kera + vedenparannusaineet ja siitä sitten kaadan valmiin veden takaisin pönttöön. Hyvin ovat otukset kasvaneet ja kaikki ovat vielä tallella (jopa suodattimesta pelastetut vaavit).

Itse sanoisin, että vaihda vettä vähän ja usein, jos pelkäät poikasten kuolemista. Silloin ei ainakaan vesiarvot pääse heittelemään ja vesi pysyy jatkuvasti hyvänä. En tosin usko, että poikaset isommistakaan vaihdoista nokkiinsa ottaa, mutta varman päälle pelaaminen kannattaa, jos vähääkin arveluttaa moinen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Malawi ja Tanganjika”