Veden vaihtoa
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
Veden vaihtoa
Heti tuli ongelmia. Miten voisin "varovasti" vaihtaa vettä poikasaltaaseen, sillä malawin poikaset ovat tietääkseni kovin arkoja veden muutoksille. En tahtois yhtään kuollutta poikasta 

-
- Katalysaattori
- Sukupuoli: Mies
Re: Veden vaihtoa
Empäs ole kuullutkaan moista. 20 litran poikasakvaan olen ämpärillä ihan vaihtanut 10-15 litraa kertahulauksella ilman ainoatakaan kuollutta poikasta. Suolot 0,5 litran tuoppiin liuotettuna kaadettu siinä puolessa välissä veden lisäystä.puttaalainen kirjoitti:sillä malawin poikaset ovat tietääkseni kovin arkoja veden muutoksille.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
jaa-a , ensimmäisen kerran miekin ton kuulen... ja täytyy myöntää ett itellä on ihan samoja kokemuksia mitä Aqualung:llakin , isoja vedenvaihtoja 50%-70% ilaman poikaskuolemia
Ole varovainen kun puhut. Sanoillasi luot maailman ympärillesi.
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
Mä seisotan aina veden poikas-altaisiin. Lisään myös 20% täydestä määrästä vedenparannus-ainetta.
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
-
- Starting Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Samaan tyyliin täälläkin. Meillä nuo poikaset on kiljupöntössä (onneksi kohtapuolin saapuu uusi 150 litran allas, kun poikasia on tuolla yli 30 ja kohta tulee n. 20 lisääDeicide kirjoitti:Mä seisotan aina veden poikas-altaisiin.

Itse sanoisin, että vaihda vettä vähän ja usein, jos pelkäät poikasten kuolemista. Silloin ei ainakaan vesiarvot pääse heittelemään ja vesi pysyy jatkuvasti hyvänä. En tosin usko, että poikaset isommistakaan vaihdoista nokkiinsa ottaa, mutta varman päälle pelaaminen kannattaa, jos vähääkin arveluttaa moinen.