Pientä neuvoa kaivataan!

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
misopentu
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

Pientä neuvoa kaivataan!

Viesti Kirjoittaja misopentu »

Ostin noin kolme viikoa sitten kääpiö siipisimpun,jonka kanssa on ruokailu ongelmia.
Eli olen yrittänyt syöttää sille Krilliä ja "Lance fish"- pakaste kalaa, myös elävää pieniä Platyn poikasia ollaan
yritetty mutta mikään ei kelpaa, ei vapaasti veteen eikä tikun päästä. Jotain se saalistaa kivien seasta aamutunneilla ja
iltamyöhään. Onko akvaariossa niin paljon elävää tarjolla että ei sen takia syö tarjottavaa ruokaa? Kala on hyvässä kunnossa
mutta ei koskaan näyttäydy valojen ollessa päällä, onko normaalia? Jos jollain on neuvoja Siipisimpun hoidosta niin
otan niitä mielelläni vastaan!
cmmd
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Re: Pientä neuvoa kaivataan!

Viesti Kirjoittaja cmmd »

misopentu kirjoitti:myös elävää pieniä Platyn poikasia
Tiesithän, että Suomessa on lailla kielletty elävien selkärankaisten ruokkiminen lemmikille ;) Ei sillä, että minua kiinnostaisi, muttei sitä välttämättä kannata yleisesti mainita. Tulee vielä aktivistit niskaan.
patu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: FOMA #6
Viesti:

Viesti Kirjoittaja patu »

Kokeile isoa pakastettua artemiaa, meillä ainakin kelpaa artemia hyvin, tosin hiutale ruokakin kelpaa. Pterois volitans saalistaa yötä päivää, aamuisin sillä on maha pullollaan, toivottavasti ne on ollut podeja eikä wurdemanneja :D
Kalakaverit
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS, SMAS, @#merivesi.fi
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Kalakaverit »

Itse olen 4kk paininut vastaavassa tilanteessa seeprasimpun (n.5cm) kanssa.
Sekä päivisin että öisin tuo saalisti ja napsi pieneliöstöäni altaasta ahkerasti, mutta kaikki tarjottu pakaste enemmänkin pelotti pikkusta kuin aiheutti tarvetta saalistaa. Oranssipäiset pihdit vasta saivatkin simpun sykkeen nousemaan. Pikkuhiljaa altaan pieneliöstö alkoi vähentyä ja simppu laihtua, oli vaan alettava "pakkosyöttää" sitä.
Sain simpun nostettua jokunen päivä sitten pienempää boxiin, jonne tipautin seuraksi tulisukaravun. Sukarapu ei tainnut edes tajuta että joutui astetta suolaisempaan veteen kun oli jo simpun vatsassa. Kerta kiellon päälle (tässä kohtaa käytin niitä hurjia ruokintapihtejä) ja simppu takaisin sulattelemaan ateriaansa altaaseen.
Tämän jälkeen simppu ei enää pelkää pihtejä ja on jo pariin otteeseen syönyt pakastettua white-shrimppiä. Selkeästi ainakin tämä yksilö seurailee ruokaansa hetken ja niin kauan kun se hieman heiluu virtauksessa, säilyy simpun mielenkiinto.
Tämän harrastajan harteilta vierähti yksi huolenaihe pois ja saa pieneliöstöni paremman mahdollisuuden selviytyä altaassa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”