Hauskoja, ovat jo ihan aikuisen näköisiä. Nuo mun ruudut opettelee juuri syömään kuivaruokaa. Oon mietiskellyt muutaman päivän, joko laittaisi akvan koko pohjalle hiekkaa, ne ei oikein viihdy enää tuossa päässä, jossa vain paljasta pohjaa. Tykkäävät tonkia hiekassa vallan. Noista mikromadoista vain en tiedä, löytäisikö poikaset myös ne hiekasta. Ne on niin minimaalisia, että en tiedä, kuinka syvälle hiekkaan ne uppoaisi. Yhtään valokuvaa en oo vielä noista ottanut, jospa tänään koittaisi, tuossa vain on heikompi valo.
------------------------
Tässäpä heti kuva, ei ihan tarkka, ovat tosiaan aika hyvin näkymättömissä tuolla muulloin kuin ruoka-aikaan. Tuolla poikasella ikää n. 1,5kk.
------------------------
Mun täytyykin vielä turinoida, kun päätin toteuttaa tuon hiekan lisäämisen koko pohjalle heti. Saman tien, kun hiekan sain laitettua, poikaset kerääntyi siihenkin osaan, palkitsinkin niiden halun tulla siihen poikas -hiutaleruualla. Moneen päivään kun ei niitä näkynyt siinä paljaalla lasilla, vaikka se oli ruokintapaikka. Kaikista mieleenpainuvin oli yksi poikanen, joka on huomattavasti muita pikkuruisempi. Seuraavaksi pieninkin on ainakin kaksi kertaa suurempi. Tämä pikkuruinen oleskeli alusta asti vallan melkein reunoilla silikonien päällä ja kun laitoin takaseinalle sammalpuskan, jonka alle jäi kolo, ni poikanen oleskeli vallan siellä. Ei tullut ulos ja joskus laitoin sille ruokaa sinne. Raukka ei tiennyt, että siitä olisi ollut viitisen senttiä matkaa hiekalle. Koitin kyllä ajatella, että se menehtyy sitten, jos on liian heikko elämään. Mutta onpahan sinnitellyt vain, en tiedä, millä lie elänyt, mutta kasvuun voimaa ei olekaan enää riittänyt. Nyt kun laitoin hiekan, ni kappas, tämä pikkuinenkin lähti liikkeelle. Ei mennyt viittä minuuttia, kun se oli menossa ruokintapaikkaa kohti. Kohta se pyöri siellä muiden mukana, hakikin ruokaa tosi kiihkeästi ja reippaasti. Tuli tosi liikuttunut olo sen puolesta, jospa nyt alkaisi saamaan muita kasvussa kiinni, jos nyt saa tarpeeksi ruokaa ja ennen muuta, nyt se saa nauttia parven seurasta, ei tarvitse yksinään kökötellä. Vieläköhän se hakeutuu takaisin sammaleen alle.