Nimi hukkui matkalla

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
make82
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Nimi hukkui matkalla

Viesti Kirjoittaja make82 »

Ostin tänään kalan, mutta en löytänyt netistä mitään tietoa sellaisella nimellä mitä muistelisin kaupassa lukeneeni. Joku Mustamiekkakala tai jotain.. Se on tuommonen musta, jolla on valkea miekka pyrstönä ja vaalea pläsi edessä, liehuva vatsa, pitkä ja ehkä hieman voisi kuvailla matomaiseksi. Kasvaa kuulemma n. 40cm:ksi

Löytyisikö nuolla kuvauksilla vastausta? :)
erkka77
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: porin akvaariokerho
Sukupuoli: Mies

Re: nimi hukkui matkalla..

Viesti Kirjoittaja erkka77 »

Mustaveitsikala?
make82
Starting Member
Starting Member

Kyllä, tuo se oli. Mutta herranjestas, kyllähän sai taas kauppias myytyä "epäsopivan" kalan... :O Nooh, täytyy lahjoittaa se jossain vaiheessa kaverille isompaan akvaan. :?
Teemu Salonen

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Vai oliskohan sittenki aihetta palauttaa se sinne kauppaan... Nopeella haulla löysin tällästä tietoa.

Oletko muuten varma, että kyseessä oli kauppias itse? Vai oliko mahdollista, että kyseessä oli harjoittelija tai joku muu myyjä jonka erikoisalaa on joku muu kuin akvaariot.

Kyseenalaistan myös sen, miksi ostat akvaarioon kalan, josta et tietä mitään, et edes nimeä ja syytät sen jälkeen "kauppiasta".
jumase
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja jumase »

Teemu Salonen kirjoitti: Kyseenalaistan myös sen, miksi ostat akvaarioon kalan, josta et tietä mitään, et edes nimeä ja syytät sen jälkeen "kauppiasta".
Toisaalta täällä on monesti perusteltu kotimaisten kauppiaiden korkeahkoja hintoja asiantuntemuksella ja palvelulla. Jos näitä kovia katteita on kustantamassa, niin eikö silloin voisi perustellusti myös odottaa saavansa tätä asiantuntemusta ja palvelua.

Noh, ei sen puoleen itsekin olen sitä mieltä, että ennenkuin kaloja tai kasvejakaan ostaa, niin olisi syytä varmistaa, että ne sopivat akvaarioon. Kauppiaat nyt tuntuvat monesti myyvän melkein mitä vain altaaseen, joten siihen asiantuntemukseen mitä tarjotaan, tulee suhtautua terveella varauksella.
make82
Starting Member
Starting Member

Re: Nimi hukkui matkalla

Hyviä kyseenalaistuksia. Totta, olisi pitänyt ottaa tietoa kyseisestä kalasta etukäteen. Omaa tyhmyyttäni luotin myyjään, jolle kerroin akvaarioni koon, kalaston ja vesistön. Kyseenalaistin myös hänelle että mitenkäs se sitten mahtunee akvaariooni kun kasvaa, hän oli sitä mieltä että hyvin mahtuu. Joten hetken mielijohteesta sen ostin, tyhmä kun olen.

En tarkoittanut että se olisi myyjän vika ainoastaan että sai myytyä minulle tuon kalan. Olen sitä mieltä että myyjällä on myös vastuu ja ammattitaito siitä että ottaa huomioon muunkin kalaston ym. kun kaloja myy. Koska kaikki ei ole niin tietoisia kaikesta, puhun harrastajista kuten esimerkiksi itsestäni joka aloitti akvaarioelämän n. puoli vuotta sitten.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”