Toisen akvaarion hävitys, mihin kalat?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
heijo
Junior Member
Junior Member

Toisen akvaarion hävitys, mihin kalat?

Viesti Kirjoittaja heijo »

Hei!

Mulle tuli eteen tilanne, että pienempi akvaario pitää "poistaa käytöstä". Kaikki muut asukit olen siirtänyt isompaan akvaariooni, mutta hehkurasboroiden kohtalo mietityttää. Niitä ei kai voi laittaa isompaan akvaarioon, jossa seurana olisi mm. mustatetroja ja kaksi perhoskirjoahventa? Taitavat tulla syödyksi?
vallumaarit
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen

Re: Toisen akvaarion hävitys, mihin kalat?

Viesti Kirjoittaja vallumaarit »

Mun perhoset ei ainakaan syö hehkurasboroita, muut isommat kaverit on kerrejä, ei syö nekään.
heijo
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja heijo »

ok, hyvä tietää. Enemmän pelkäsinkin juuri noiden ahventen reaktiota. Siirrän rasboratkin isompaan, ei tarvi sitten luopua niistäkään :D
-Tassu-
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: Labyrinttiyhdistys, Lapin Akvaristit

Viesti Kirjoittaja -Tassu- »

Noin yleensä ottaen, jos kaloista haluaa päästä eroon (siis tappamatta niitä, tietysti), kannattaa kokeilla täällä AW:ssä Myydään- tai Lahjoitetaan-palstaa. Tai tarjota lähimpään eläinkauppaan. Kaupat eivät (ainakaan meilläpäin) yleensä maksa kaloista mitään, mutta ainakin jotkut liikkeet ottavat niitä vastaan, tai antavat laittaa ilmoitustaululle lapun jos eivät itse myy kaloja.
Koira, käärmeitä, liskoja, hiiriä, sirkkoja, kaloja, rapuja, kotiloita, sekä pari poroa. "Milloin alatte periä tänne pääsymaksua?" kysyi lapsen kaveri meillä käydessään..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”