Olisi nyt niin tyhmä kysymys, että oon koko illan miettinyt kehtaanko edes kysyä...
Mutta olisi akvaarion pystyttämisestä kyse. Ostin Hobby Aqua-Thermo -lämmityskaapelin laitettavaksi pohjalla, ja kun ostin kaikkea muutakin, en sitten älynnyt kysyä kaikkea mahdollista. Mutta olen nyt sitä asetellut akvaarion pohjalle, ja huomasin, että johdossa noin 1,5 metrin päässä pistokkeesta on musta täplä. Oletan tämän tarkoittavan, että tältä 1,5 m:n matkalta johto ei lämpene, vaikka tätäkään ei surkean puutteellisissa englanninkielisissä ohjeissa mainitakaan. Tyhmä kysymykseni siis on, että pitääkö johdon lämpiävän osan olla kokonaan pohjanhiekan alla, jolloin siis vain "kylmä" osa kulkee akvaarion vapaassa vesitilassa reunan yli? Vai olenko tulkinnut ko. täplän kokonaan väärin, jos se onkin vaan joku tuotannossa tapahtunut värivirhe?
Lisäksi kiinnostaisi, pitäisikö kaapelia jotenkin testata kuivana, koska olisi vähän karua, jos olisi heittänyt kaikki sisustukset päälle ja sitten huomaisi, että ei mokoma letku toimikaan?
Olen yrittänyt googlata kaikilla mahdollisilla keksimilläni hakusanoilla, mutta mistään en ole löytänyt ohjeita. Ei kait sitten kukaan ole yhtä nolon avuton kuin minä...