weemano kirjoitti:Ok, ei ole kierreportaita ja ihan suht leveä porraskäytävä jonka joka tasolla voi levätä halutessaan..
Mutta kuinkas, liinoilla, imukupeilla vaiko ihan paljainkäsin?
Paljain käsinkin se menee, mutta jonkinlaiset pitävät hanskat voisivat auttaa. Olen itse kantanut vaimon veljen kanssa suurinpiirtein samoilla mitoilla olevaa Juwel Vision 450-litraista kahdestaan, eikä se tuntunut kovin kivalta sormissa, kun ei ollut mitään suojaa muovilistan terävän reunan kohdalla.
4 Kantajaa riitti meille ihan hienosti 900 -litraisen kantamiseen 2-kerroksesta alas, mutta siinä olikin yksi erikoisempi apulaite käytössä.... nimittäin nokkakärryt.
Tämä on varsinainen temppu ja se toteutetaan niin, että akva nostetaan kärryn päälle vanereineen sen jälkeen kun kärryn alaosaan on ensin asennettu jäykkä vaneri ja retkipatjaa suojaamaan päätylasia. Kun tämä vaihe on onnellisesti ohi, niin sidotaan nokkakärry kuormaliinalla (taljalla) kiinni ja kappas... akvaariohan sai kumipyörät joiden varaan sen voi laskeaaina kun siltä tuntuu
Tässä tempussa siis nokkakärry ei ole kantamista varten, vaan pelkästään tarjoaa sopivat pyörät ja ehkä antaa myös alapäässä tuleville paremmat kahvat kiinni ottamiseen. Yläpään kantajat tarvitsivat tuon 2-metrisen altaan kanssa 4 kpl imukuppinostimia, jotta saivat tarpeeksi monta erilaista kahvaa eri tilanteita varten. (hitsi kun olis kuvattu tuo koko homma)
Ps. jos menee vaikeaksi, niin ilmoita vain, olen edelleen valmis vaihtamaan altaita kanssasi