Mistä Maxit hiekkaa?
Valvoja: Moderaattorit
Mistä Maxit hiekkaa?
Tampereen seudulla??? Muualla?
-
Feliza
- Member

- Akvaarioseurat: OAS
- Sukupuoli: Nainen
Re: Mistä Maxit hiekkaa?
K-Raudat ja Starkit ainaki myy täällä Oulussa. Uskoisin et pätis muuhunki suomeen. Katso kaupan kotisivuilta? 
40l, Aphyosemion australe
80l, Pterophyllum scalare perhe
650l, Ancistrus sp., Apistogramma borellii, Corydoras paleatus, Corydoras pygmaeus, Pterophyllum scalare, Pterygoplichthys gibbiceps
80l, Pterophyllum scalare perhe
650l, Ancistrus sp., Apistogramma borellii, Corydoras paleatus, Corydoras pygmaeus, Pterophyllum scalare, Pterygoplichthys gibbiceps
-
murto88
- Junior Member

- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Rautiasta pitäisi löytyä myös...
720l Kiekkola
"Kaikkien mieli kalaankin tekee, vaikka ei ole verkkoa eikä venettä."
-
Deicide
- Elite Member

- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Mä en ole mitään niin sontaista hiekkaa pessyt, kuin tuo Maxit oli. Älytön urakka, jonka jälkeen vesi oli silti sameaa. Onneksi allas oli vain 128ltr. 
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
No Optirocoli kyl parikyt vuotta sitten likaista... Mut siis jos tarvis hiukka tummenpaa kuin Biltema?
-
Anniquu_
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAS
Oman Maxittini hain Kangasalan Rautiasta, mutta kyllä varmaan esim. Kaukajärven Rautiassa luulisi olevan samaa tavaraa. Kannattaa varmaan soittaa paikalliset läpi, jos ei halua tehdä muuten shoppailukierrosta rautakauppoja kierrellen...
-
-matokani-
- Senior Member

- Akvaarioseurat: HAS
Itse ostin tänä kesänä K-Raudasta. Mulle taisi sattua sitten joku erikoissäkki kun peseminen oli helppoa, eikä akvaario mennyt mitenkään mainittavasti sameaksi. 
Minizoohon kuuluu: maakonnat Heppu ja Pepsi, chilen tarantula Vauva, jättijauhis Ytyvä ja altaat 42l (sukarapula), 160l (sekalaista) ja 317l (sekalaista).
-
Anniquu_
- Advanced Member

Tavallaan kokemukseni on sama. Pesin hiekkaa kyllä aika paljon, mutta sitten yhdessä vaiheessa luovutin, kun tuntui, että se ei puhdistu ikinä. Ajattelin, että varmaan on koko akvaario samea kun laittaa sinne vedet, kun olin täällä jotain kuvia nähnyt "Lontoon sumusta" veden lisäksen jälkeen, mutta vesi pysyi täälläkin melko kirkkaana. Ja sama juttu, tänä kesänä ostettua tavaraa.-matokani- kirjoitti: eikä akvaario mennyt mitenkään mainittavasti sameaksi.
-
murto88
- Junior Member

- Viesti:
Olihan se kyllä yhden sortin urakka tuo maxitin pesu... Itseltäni löytyy sitä tällä hetkellä 360l ja 500l altaista. On ollut useammassa altaassa jo aikaisemmin.
Hiekkaa sai pestä ja pestä. mutta vielä kun veden lisää altaaseen hiekkaa pöllyttämättä, niin kyllä se siitä tasoittuu..
Hiekkaa sai pestä ja pestä. mutta vielä kun veden lisää altaaseen hiekkaa pöllyttämättä, niin kyllä se siitä tasoittuu..
720l Kiekkola
-
crisse_83
- Advanced Member

- Viesti:
Optiroc = Maxit, näin ainakin minulle kerrottiin n. 3-4vuotta sitten K-Raudassa Optirocia etsiessäni.en kirjoitti:No Optirocoli kyl parikyt vuotta sitten likaista... Mut siis jos tarvis hiukka tummenpaa kuin Biltema?
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
-
Zaphood
- Member

Bauhaus Pirkkalassa myy maxitia. Sieltä saa myös 0- 0.6mm eli oikein kunnon pölyä. Tarkoitettu pihakivien saumaukseen. Sitä on myös sit 0.6 - 1.2mm, eikäse pölise yhtä pahasti, on myös pikkuisen tummempaa yleisilmeeltään (seassa tummempaa ainesta). Tuo pöly on aika vaaleaa...
------------
128l + 432l + 200l + 300l; mistänäitäakvaarioitaainatulee
Hakusessa: timanttikirjoahvenpariskunta ja linnunratapleko L262. YV tarjouksia, kiitos.
128l + 432l + 200l + 300l; mistänäitäakvaarioitaainatulee
Hakusessa: timanttikirjoahvenpariskunta ja linnunratapleko L262. YV tarjouksia, kiitos.
no mies osti Kaukajärven Rautiasta? aamulla 2 säkkiä tuolta millistä... katotaan kuis käy... On hiekkaa tullut joitakin määriä pestyä vuosien kuluessa...
-
VesiEläin
- Elite Member

Optirock ja Maxit on sama asia, suosittelen sitä karkeempaa lajia, mulla on ollu sitä altaissa aina, enkä muuta käytä enää. 
eli millistä? Oli siis noin puolimillistä ja noin millistä ne vaihtoehdot...VesiEläin kirjoitti:Optirock ja Maxit on sama asia, suosittelen sitä karkeempaa lajia, mulla on ollu sitä altaissa aina, enkä muuta käytä enää.
-
VesiEläin
- Elite Member

Taitaahan noita olla useampaakin raekokoa, mutta tämä mun suosikki on 0,5-1,2 mm.en kirjoitti:eli millistä? Oli siis noin puolimillistä ja noin millistä ne vaihtoehdot...VesiEläin kirjoitti:Optirock ja Maxit on sama asia, suosittelen sitä karkeempaa lajia, mulla on ollu sitä altaissa aina, enkä muuta käytä enää.
jeps, eli "millinen". Hyvä kun on sopivaa. Pesu ilmeisesti perinteiseen tapaan ämpärissä puutarhaetkulla...VesiEläin kirjoitti:Taitaahan noita olla useampaakin raekokoa, mutta tämä mun suosikki on 0,5-1,2 mm.en kirjoitti:eli millistä? Oli siis noin puolimillistä ja noin millistä ne vaihtoehdot...VesiEläin kirjoitti:Optirock ja Maxit on sama asia, suosittelen sitä karkeempaa lajia, mulla on ollu sitä altaissa aina, enkä muuta käytä enää.