Mitä tulisukarapujen seuraksi?
Valvoja: Moderaattorit
Meillä on 80-litrainen allas, jossa on nyt 7 tulisukarapua, 7 intiaaninsulkaa, partamonni, kierteisiä ja yksi omenakotilo. Ajatuksena on siirtää ainakin sulat isompaan seura-altaaseen ja tehdä ko. altaasta rapula. Mitä suosittelette tulisukarapujen seuraksi? Mieheni mielittelee sinirapua, mutta sopivatko ne tulisukien kanssa? Onko järkevää jättää partis vielä altaaseen vai kannattaako se siirtää sulkien kanssa? Meillä on pehmeä kaivovesi, jota olen kovettanut eri konstein.
260 l akvaario, 2 kpl 80 l akvaariota ja 3 kissaa
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS, HAS, Ciklidistit
Re: Mitä tulisukarapujen seuraksi?
Ainakin omassa altaassa (112l) on siniravut ja tulisukaravut tulleet toimeen ihan hyvin. Siniravut yrittää kyllä napsia sukia, mutta ne on liian nopeita kömpelöille siniravuille. Partamonni kannataa siirtää jos se on jo hiukan isompi.
Syökö siis partamonni sukarapuja vai onko se ongelmallinen pari siniravun kanssa? Kooltaan se on iso, mutta on jättänyt ainakin tähän asti tulisukaravut rauhaan. Meillä näyttää olevan sukaravun poikasiakin, mutta kuinkahan kauan, jos partis pistääkin ne parempiin suihin.
ei kun allas on hiukka alakanttiin partamonnille...
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: Seuraton
- Sukupuoli: Mies
Mulla tulee hyvin toimeen tulisukarapujen kanssa seuraavat sukaravut:
- vihersukaravut
- kirsikkasukaravut
- leväsukaravut
- tiikerisukaravut
- vihersukaravut
- kirsikkasukaravut
- leväsukaravut
- tiikerisukaravut
Kiitos hyvistä vinkeistä!
Siirrän partiksen isompaan altaaseen sulkien kanssa. Kirsikkasukarapuja olenkin ajatellut hankkia, mutta miksei muitakin mainittuja..... Tiikerisukarapu on minulle aivan uusi tuttavuus, mutta kuulostaa todella mielenkiintoiselta. Täytyy perehtyä asiaan tarkemmin. ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)

![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)