Vinhasti virtaava projekti vol 2
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Mies
Re: Vinhasti virtaava projekti vol 2
Hieno projekti.. Tuollaisen voisi ottaa itsellekkin!
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Ciklidistit
- Sukupuoli: Nainen
Jep, kyllä tätä projektia seuraa mielellään. Awesome tank, hx! ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tsekkaa Ciklidistien uudistuneet nettisivut!
www.ciklidistit.fi
www.ciklidistit.fi
Spank you, dude.
I'm looking for some plästikplänts and an arrowana to finis off the tank.
Please let me know what ya' think? lol
Huomenissa pitäis olla tulossa Yunnanilus cruciatuksia.
I'm looking for some plästikplänts and an arrowana to finis off the tank.
Please let me know what ya' think? lol
Huomenissa pitäis olla tulossa Yunnanilus cruciatuksia.
-Gone fishing-
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
Siis aivan uskomattoman upea. Täytyy kyllä sanoa, että sniulla on uskomattoman hyvin silmää ja näpertelytaidot noiden kivien & juurakoiden suhteen. Hakkaa kyllä kaikki näkemäni kaupalliset versiot 9-0!
Onnittelut ällistyttävästä kokonaisuudesta!
Onnittelut ällistyttävästä kokonaisuudesta!
Ylitsevuotavaiset kiitokset.
Olen hiukan liikuttunut sanoistanne. Ja, niin, Jaloviinasta.
-Gone fishing-
-
- Junior Member
Upea projekti! Ja nyt sait tartutettua innostuksen minuunkin, koska olen nimittäin ajatellut tehdä juurakoita samalla tavalla. En olisi uskonut kuinka hienoja niistä voi saada!
Älyttömän hienoja on kyllä. ja onhan se jallukin hyvää, vaihteeksihhx kirjoitti:Ylitsevuotavaiset kiitokset.

-
- Member
On todellakin hienoja. Ja ilman leikatun konjakin iloja tämmösiä ei varmaan saisi edes aikaiseksi.JEK kirjoitti:Älyttömän hienoja on kyllä. ja onhan se jallukin hyvää, vaihteeksihhx kirjoitti:Ylitsevuotavaiset kiitokset.
Olen hiukan liikuttunut sanoistanne. Ja, niin, Jaloviinasta.kiitos ja anteeks.

Voiskos kuvitella semmosta diiliä, että tekisit noita mittatilaustyönä? Voisin olla varsin kiinnostunut..
Toki aina voi viritellä. Olen kyllä joitakin tehnytkin, enemmän terraariohenkisiä, mutta myös akvoja.
Kiitos sanoista. Leikattu konjamiini ilottaa.
--------------------------
Kirjoittaja hx » 15:52, 12.09.2009
Kalpeita Yunnanilus cruciatuksia kotiutui 25 kpl:

Kiitos sanoista. Leikattu konjamiini ilottaa.
--------------------------
Kirjoittaja hx » 15:52, 12.09.2009
Kalpeita Yunnanilus cruciatuksia kotiutui 25 kpl:

-Gone fishing-
Todella upeita kivijäljitelmiä (ja puita), täytyy ihan itsekin valutella kehusanoja välistä. Pitääpä itsekin hakea materiaaleja kivijäljitelmien tekoon, laastia ja värejä? Sillälailla..
Eiköhän tämä ollut tässä..
-
- Member
- Akvaarioseurat: Tas
- Viesti:
Hieno projekti!
Olivian lemmikkisivut =)
Tiesin sen, mutta unohdin.
Tiesin sen, mutta unohdin.
-
- Katalysaattori
Hiljaiseksi vetää.
Ja sitten sitä leikattua konjakkia kipuun kymmenen peukalon.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
Upea allas (taas kerran) ja hienot ovat kalat, meinasin itse tilata mutta olivat aika hintavia. Mitä "sait/jouduit" maksamaan näistä?hx kirjoitti:Kalpeita Yunnanilus cruciatuksia kotiutui 25 kpl:
"A day without sunshine is like, you know, night."
-
- Elite Member
Aika mahtavaa jälkeä, nyt vasta mäkin huomasin koko projektin.
Kuinkas olet hx, tuon pitkän kivitaustan väsännyt, tuskin nyt putkesta kuitenkaan?
Kuinkas olet hx, tuon pitkän kivitaustan väsännyt, tuskin nyt putkesta kuitenkaan?
-
- Advanced Member
- Viesti:
Avokillekin näytin tän projektin ja sekin innostui, että VAU! vaikkei sitä juurikaan nää akvaariot innosta muuten...
Joten, hx, tuutko meillekin tekemään mun altaasta noin hienon?

Tupu ja 128 litraa sekametelisoppaa seuraarion muodossa
http://www.karvakasat.net
http://www.karvakasat.net
Tänks. tyröstiä rungoksi ja laastia pintaan. Se on siinä.Substral kirjoitti:Todella upeita kivijäljitelmiä (ja puita), täytyy ihan itsekin valutella kehusanoja välistä. Pitääpä itsekin hakea materiaaleja kivijäljitelmien tekoon, laastia ja värejä? Sillälailla..
Kiitsa.¤albiinomonninen¤ kirjoitti:Hieno projekti!
Sakraalinen tunnelma?Aqualung kirjoitti:Hiljaiseksi vetää.
Jätkän räkä laastariksi ja Jallu antipiootiksi.
Kiitsa, Jii. Taas.janma kirjoitti: Upea allas (taas kerran) ja hienot ovat kalat, meinasin itse tilata mutta olivat aika hintavia. Mitä "sait/jouduit" maksamaan näistä?
En kyllä kalliiksi voi retostella, siinä jo irti revityssä hintalapussa oli mielestäni jotain neljän euron tsibalehintaa.
Kysy Petriltä/A-keskukselta, saako lisää.
Kiitos, kiitos. Kattotaan nyt, miten äipän pikku viherpeukaloinen onnistuu tuhoamaan lupaavan kokonaisuuden.VesiEläin kirjoitti:Aika mahtavaa jälkeä, nyt vasta mäkin huomasin koko projektin.
Kivijäljitelmä on akvaarion osalla yhtä kappaletta, veistetty suulakepuristetusta polystyreenistä.

Yläosa on palasista tehty, jotta saan vähän vapaammin ilmakasvien kanssa leikkiä. Samat matskut.

Kiva, kiva.nepis76 kirjoitti:Avokillekin näytin tän projektin ja sekin innostui, että VAU! vaikkei sitä juurikaan nää akvaariot innosta muuten...
Juu, tulen. Näähän on kaikki ihan neuvoteltavissa olevia kysymyksiä.
-Gone fishing-
-
- Elite Member
Oletko päällystänyt noi valmiit työt jollakin, että ne voi turvallisesti upottaa altaaseen(esim. injektiohartsilla)? Jos olet, niin millä? 

Kyllä teitä siellä etelässä lellitään hinnoillahx kirjoitti: Kiitsa, Jii. Taas.
En kyllä kalliiksi voi retostella, siinä jo irti revityssä hintalapussa oli mielestäni jotain neljän euron tsibalehintaa.
Kysy Petriltä/A-keskukselta, saako lisää.

"A day without sunshine is like, you know, night."
Joskus ennen, viime vuosisadalla, käytin epoksihartsia.VesiEläin kirjoitti:Oletko päällystänyt noi valmiit työt jollakin, että ne voi turvallisesti upottaa altaaseen(esim. injektiohartsilla)? Jos olet, niin millä?
En oikein koskaan ollu tyytyväinen sen ulkonäköön ja tekstuuriin.
Roinat, joita käytän pinnoitukseen, ovat pääosin portlandsementtiä ja hiekkaa. Sementti toki kovettaa vettä jossain määrin, mutta "sammuttuaan" eli kovettumisen loputtua se ei juuri muuta sitten teekään. Kalat eivät ainakaan ole tietoisia mistään myrkystä...
Sementti pidetään märkänä, jotta se kovettuu. Tuolla maailmalla tuntuvat käyttävän etikkaa taustojensa neutraloimiseen, mutta minä en ole koskaan sitä kokenut tarvitsevani. Luotan mieluummin pitkähköön kovettumisaikaan ja vedenvaihtoihin sen aikana.
Sementtituotteiden modifiointiin on kehitetty monenlaisia litkuja. Mä käytän melkein kaikissa noissa tekeleissä jotain akryylipolymeeriä tai muuta dispersiota ohuiden pinnoitteiden sitkeyden lisäämiseksi. Ne myös "kyllästävät" sementtiä ja hidastavat epäilemättä sen vähäisenkin vettä kovettavan kalkin liukenemista.
Näitä käyttäessä täytyy tietysti huolehtia siitä, että rakenne ensin kuivuu totaalisesti (ilmakuivuvia litkuja, jotka eivät kuivuttuaan enää liukene veteen) ja vasta sen jälkeen pitää kovettamisjakso märkänä.
En tietenkään takaa kenellekään, että kenenkään ohjeiden mukaan tehdyt asiat ovat turvallisia. Mutta omat kalaset eivät ole oirehtineet mitään, minkä osaisin katsoa kivijäljitelmistäni johtuvaksi.
Juomavesikaivoissa käytetään betonirenkaita. Betoni on sementtiä ja seostettua hiekkaa. Vesi ei ole myrkyllistä, meille eikä kaloille.
No on hinnoissa eroa. Sissos.janma kirjoitti:Kyllä teitä siellä etelässä lellitään hinnoillahx kirjoitti: En kyllä kalliiksi voi retostella, siinä jo irti revityssä hintalapussa oli mielestäni jotain neljän euron tsibalehintaa.
Kysy Petriltä/A-keskukselta, saako lisää.Täällä olisi viime tukkulistalla ollut ja hinta 12€/kpl.
Joku taitaa nyt ottaa aika kovia katteita.
Tai sitten mulla kävi tuuri.
-Gone fishing-
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: OAS veepeejii
On kyllä kaunista! Millä tuo violetti sävy tulee? Lamput?
Työn määritelmä: Sarja köyhän tekemiä pakkoliikkeitä
Kiits. Joo, taitaa olla lamput ja kameran WB-säätö osiltaan värin takana.
-Gone fishing-
-
- Junior Member
Onko näitä tuotteita tarjolla vähittäismyynnissä non-pro- käyttäjille? Jos on, niin missä hintaluokissa mennään? Ja onko jotain tuotemerkkejä joita olet käyttänyt?hx kirjoitti:Sementtituotteiden modifiointiin on kehitetty monenlaisia litkuja. Mä käytän melkein kaikissa noissa tekeleissä jotain akryylipolymeeriä tai muuta dispersiota ohuiden pinnoitteiden sitkeyden lisäämiseksi. Ne myös "kyllästävät" sementtiä ja hidastavat epäilemättä sen vähäisenkin vettä kovettavan kalkin liukenemista.
Ainakin Peter Hunnamin kirjassa "Akvaariotieto" käsitellään tuollaisten sementtitaustojen valmistusta, joten uskon kyllä tuon pinnoittamattoman sementin toimivan ihan hyvin. Tuo Hunnamin kirja on muutenkin aika pätevän oloinen, kirja sisältää aika paljon DIY- tietoa.
Älä hätäile.
-Linnunradan käsikirja liftareille-
(T-day may 25th)
-Linnunradan käsikirja liftareille-
(T-day may 25th)
Hunnamin kirja on ihan kiva, ennakkoluuloton opus.Paul Stump kirjoitti: Onko näitä tuotteita tarjolla vähittäismyynnissä non-pro- käyttäjille? Jos on, niin missä hintaluokissa mennään? Ja onko jotain tuotemerkkejä joita olet käyttänyt?
Ainakin Peter Hunnamin kirjassa "Akvaariotieto" käsitellään tuollaisten sementtitaustojen valmistusta, joten uskon kyllä tuon pinnoittamattoman sementin toimivan ihan hyvin. Tuo Hunnamin kirja on muutenkin aika pätevän oloinen, kirja sisältää aika paljon DIY- tietoa.
Juu, kyllä noita litkuja on ihan rautakaupan hyllyillä.
Nyt täytyy muistaa, että ne ei ole mikään taikasauva noiden taustojen tekemiseen, ilmankin pärjää. Aineet, joita käytän, vastaavat sen Sika topseal 107:n polymeeriosaa. Tai vastaavat ja vastaavat, mutta ajavat saman asian. Olen aikaisemminkin sen kirjoittanut, mutta kirjoitan nyt vielä: se Sika Topseal sisältää portlandsementtiä, hiekkaa ja sen polymeerin (akryylikopolymeerin, to be exact). Ei muuta.
Thoro Acryl 60. Vähän vaikea saatava, mutta hyvä tavara.
Ardex p 51, ihan tavan betskaprimeri.
Vetonit MD 16. Melkein sama, kun ohentais Erikeeperiä.
Muitakin on. Minkään myrkyttömyyttä en takaa.
Käyttöturvallisuustiedotteita lukemalla nousee letti pystyyn, kaikki on myrkyllisiä. Kuivuttuaan kuitenkin veteen liukenemattomia. Ainakin suurimmaksi osaksi...
Hintoihin en ota kantaa, kun mulle näitä jää yli muista hommista. Tuskin kaatavat kenenkään taloutta, mutta saattavat vaikuttaa jonkun näkemykseen DIY-hintavuudesta...
Läträän niitä sekoitusveteen sopivasti, en juuri mittaile määriä. Parantavat tarttuvuutta edelliseen kerrokseen ja koko kerroksen lujuutta.
Joskus saatan sumutella vielä kerroksen ohennettuna valmiiseen härpäkkeeseen.
Ja sit vielä: liottelen ja kovettelen näitä valmiina aika kauan ennen käyttöönottoa, kuukausi on vielä kevyt.
-Gone fishing-
-
- Starting Member
Aivan törkeen komee akva!
Mistäs voisi saada enenpi tietoa taustojen valmistuksesta? Joku vaihe vaiheelta kuvasarja teksteineen olisi kova sana!
Mistäs voisi saada enenpi tietoa taustojen valmistuksesta? Joku vaihe vaiheelta kuvasarja teksteineen olisi kova sana!