Täällä jännitetään muuttoa.
Nyt torstaina roijataan kaikki irtaimisto uuteen yksiöön, sunnuntaina olisi sitten akvaarioiden vuoro. Ajattelin, että jos ensimmäiseksi heti aamulla alkaa purkamaan täältä nämä 2 allasta ja kuljettaisi kamppeet sinne uuteen kämppään. Toinen allas jää minulle käyttöön, toinen lähtee poikaystävän skorpionille/liskolle/käärmeelle terraarioksi (Ensimmäiseksi taitaa olla tulossa skorppari, jonka saatua oma pikkuyksiönsä entinen akvaarioni vapautuu jollekin vähän isommalle elukalle.). Sit pitää varmaankin laittaa siellä uudessa kämpässä tuo toinen allas jo melko lailla toimimaan ja sinne menevät kalatkin jo uiskentelemaan puhtaaseen veteen.
Sitten olisi vuorossa uuden altaan haku. Käydään hakemassa se tuolta Siilinjärven suunnalta. Entinen omistaja on ihana, lupautui purkamaan ja pakkaamaan altaan ja kalat lähtövalmiiksi ennen tuloamme. Sit allas ja muut roippeet pakuun ja ajelemaan takas uudelle kämpälle. Kämpille päästyämme pääsee sit vihdoin ja viimein räpläämään rauhassa noita altaita kuntoon. Poikaystävän voi nakittaa ruokaa laittamaan, jolloin minä saan sit laitella kauan kaipaamaani 350-litraista allasta. Illan mittaan ainakin toivottavasti allaspaketin mukana tulleille, minun suunnitelmiin sopimattomille kaloille, alkaa tulla hakijoita, joilla on tarjota kaloille hyvä koti.
Huoh... Meneeköhän kaikki suunnitelmien mukaan? Mitäpä sitten, jos tuleekin jotain ongelmia, esim joku kalanhakija peruu tulonsa? Aika hurja päivä on kyllä tulossa. Maanantaina varmasti väsyttää töissä.

seura-akvaariot 350l + 112l. Akvaarioharrastuksessa mukana myös kissarouva ja labradorilapsi.